Oficiální vizualizace úseku Praha-Hostivař – Praha Hlavní nádraží

Modernizace IV. koridoru (mezi Prahou a Českými Budějovicemi) v tuto chvíli běží na čtyřech místech. Mezi Benešovem a Voticemi se dokončují poslední úpravy TV a dalších (pro laika) drobností, v Českých Budějovicích jsou již opravena tři nástupiště ze čtyř, poslední (třetí) je dokončováno s druhou polovinou zastávky České Budějovice-Severní zastávka (tomuto úseku věnuji samostatný článek), úsek Tábor – Sudoměřice u Tábora (prozatím mimo nádraží Sudoměřice), který je ve fázi příprav a co nevidět zde vyrostou patky k novým sloupům TV a nakonec trať mezi Veselím nad Lužnicí a Horusicemi, která již byla předána jako staveniště.

Ačkoliv je v tuto chvíli modernizováno neuvěřitelných 38 kilometrů trati, jistě se brzy k výše zmíněné čtyřce přidá dalších deset kilometrů trati v úseku Praha Hlavní nádraží (mimo) – Praha-Hostivař (včetně), jak dává tušit oficiální video od SŽDC umístěné na jejich kanálu. Nová trať dozná zásadních změn, které pěkně dokumentuje následující video.

Z celého úseku Hostivař-Vršovice (po hlavní trati i „ranžírem“) máme připravenu rozsáhlou fotodokumentaci, ke které připravujeme dva články o minulosti, současnosti a budoucnosti trati.

12 komentářů

  1. Dobrý den vespolek. No pro mě jako pro příznivce modernizace trati na IV. koridoru je to dobrá zpráva a jsem rád a děkuju za pěkné články. Ale co úsek Praha Bubeneč včetně – Praha Holešovice včetně? Je to také IV. koridor a stavba je v plném proudu, jezdím tudy prakticky denně. Myslím, že by to stálo za dokumentaci.

      • Během následujících 14-ti dnů to „spáchám“, jen co bude trochu času a lepší počasí. Pošlu fotky a komentář, prosím o mailovou adresu. Toto je samozřejmě odpověď i pro Jakuba Svobodu 🙂

    • Tento web je specializován na trať 220, hlavně proto, že na sever od Prahy je většinou postaveno/bude se stavět v nedohlednu.
      Já sám bych se se stavbou v Holešovicích rád seznámil, pokud tudy jezdíte denně, budeme za fotografie velice rádi. Klidně k nim sepíšu doprovodný text, když dostanu fotky a poznámky.

  2. Takže stávající historicky významné nádraží s krásnou budovou zbouráte a zanecháte tady tuhle příšernost, doufám, že to jen tak neprojde.Cit pro krajinu zrovna nemáte, ono jde hlavně prostavit co nejvíc peněz, jak za Řebíčka…

      • Počítá se s tím,že staré unikátní historické nádraží v Hostivaři již nebude sloužit svému účelu a to by byl jeho konec.

      • Na tom něco je. Mám svrbění zveřejnit fotky a článek, jak chátrá památkově chráněná výpravní budova v Bystřici. „Péče“ spočívá ve výběru nájemného od nájemnice. No, ještě si to nechám odležet, pokud se přístup správce nezmění, bude reportáž

      • Nemusíme jezdit ani tak daleko, Říčany jsou úplně postačující příklad. Doufám, že hostivař dopadne o něco lépe. V Říčanech byla pro jistotu zrušená i autobusová zastávka, bojim se, aby v Hostivaři se nestalo něco podobného s autobusy i tramvajemi. O přístupnosti nástupišť ani nemluvim.
        S výpravní budovou lze těžko dělat něco jiného, než prodávat v ní jízdenky a tak.

  3. Osobně soudím, že staré výpravní budovy mohou obsahovat detašované pracoviště pro SŽDC, vyjímečně pak informační centra či lokální muzea (viz zoufalý stav Vyšehradu). Nádražáci patří na nádraží a ne kamsi do skleněných či betonových monster v centru. Komunikace není problém nejen v důsledku doby, ale i podstaty věci.

Komentáře jsou uzavřeny