Oficiální vizualizace úseku Praha-Hostivař – Praha Hlavní nádraží

Modernizace IV. koridoru (mezi Prahou a Českými Budějovicemi) v tuto chvíli běží na čtyřech místech. Mezi Benešovem a Voticemi se dokončují poslední úpravy TV a dalších (pro laika) drobností, v Českých Budějovicích jsou již opravena tři nástupiště ze čtyř, poslední (třetí) je dokončováno s druhou polovinou zastávky České Budějovice-Severní zastávka (tomuto úseku věnuji samostatný článek), úsek Tábor – Sudoměřice u Tábora (prozatím mimo nádraží Sudoměřice), který je ve fázi příprav a co nevidět zde vyrostou patky k novým sloupům TV a nakonec trať mezi Veselím nad Lužnicí a Horusicemi, která již byla předána jako staveniště.

Ačkoliv je v tuto chvíli modernizováno neuvěřitelných 38 kilometrů trati, jistě se brzy k výše zmíněné čtyřce přidá dalších deset kilometrů trati v úseku Praha Hlavní nádraží (mimo) – Praha-Hostivař (včetně), jak dává tušit oficiální video od SŽDC umístěné na jejich kanálu. Nová trať dozná zásadních změn, které pěkně dokumentuje následující video.

Z celého úseku Hostivař-Vršovice (po hlavní trati i „ranžírem“) máme připravenu rozsáhlou fotodokumentaci, ke které připravujeme dva články o minulosti, současnosti a budoucnosti trati.

ODKAZ
Vysokorychlostní trať mezi pražskými Vršovicemi a Běchovicemi má projektanta
Upozorni mě
Upozornit na
guest
12 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Pje
Pje
13.6.2013 16:07

Osobně soudím, že staré výpravní budovy mohou obsahovat detašované pracoviště pro SŽDC, vyjímečně pak informační centra či lokální muzea (viz zoufalý stav Vyšehradu). Nádražáci patří na nádraží a ne kamsi do skleněných či betonových monster v centru. Komunikace není problém nejen v důsledku doby, ale i podstaty věci.

Míra
Míra
1.6.2013 10:55

Takže stávající historicky významné nádraží s krásnou budovou zbouráte a zanecháte tady tuhle příšernost, doufám, že to jen tak neprojde.Cit pro krajinu zrovna nemáte, ono jde hlavně prostavit co nejvíc peněz, jak za Řebíčka…

Míra
Míra
Reakce na  Míra
1.6.2013 10:58

Samozřejmě jde o nádraží Hostivař.

mirekk
Reakce na  Míra
1.6.2013 16:39

Výpravní budovu nikdo bourat nechce a ani nebude

Irca
Irca
Reakce na  mirekk
3.6.2013 23:32

Počítá se s tím,že staré unikátní historické nádraží v Hostivaři již nebude sloužit svému účelu a to by byl jeho konec.

mirekk
Reakce na  Irca
4.6.2013 07:21

Na tom něco je. Mám svrbění zveřejnit fotky a článek, jak chátrá památkově chráněná výpravní budova v Bystřici. „Péče“ spočívá ve výběru nájemného od nájemnice. No, ještě si to nechám odležet, pokud se přístup správce nezmění, bude reportáž

mluno
mluno
Reakce na  mirekk
4.6.2013 17:00

Nemusíme jezdit ani tak daleko, Říčany jsou úplně postačující příklad. Doufám, že hostivař dopadne o něco lépe. V Říčanech byla pro jistotu zrušená i autobusová zastávka, bojim se, aby v Hostivaři se nestalo něco podobného s autobusy i tramvajemi. O přístupnosti nástupišť ani nemluvim.
S výpravní budovou lze těžko dělat něco jiného, než prodávat v ní jízdenky a tak.

Pepa
Pepa
30.4.2013 14:23

Dobrý den vespolek. No pro mě jako pro příznivce modernizace trati na IV. koridoru je to dobrá zpráva a jsem rád a děkuju za pěkné články. Ale co úsek Praha Bubeneč včetně – Praha Holešovice včetně? Je to také IV. koridor a stavba je v plném proudu, jezdím tudy prakticky denně. Myslím, že by to stálo za dokumentaci.

mirekk
Reakce na  Pepa
30.4.2013 15:43

No, když to někdo nafotí a popíše, proč ne? Budem jen rádi

Pepa
Pepa
Reakce na  mirekk
2.5.2013 09:31

Během následujících 14-ti dnů to „spáchám“, jen co bude trochu času a lepší počasí. Pošlu fotky a komentář, prosím o mailovou adresu. Toto je samozřejmě odpověď i pro Jakuba Svobodu 🙂