Rekonstrukce zastřešení haly žst. Praha hl.n. – začíná etapa 3

Nedávno jsme se rozloučili s druhou etapou (zahrnující i čtvrtou etapu dle původního projektu), už je tu třetí. Po jejím dokončení se ocitneme v pomyslné čtvrtině celé stavby, protože východní polovina druhé haly již bude kompletně v cílovém stavu.

Podrobnější informace naleznete v úvodním článku, kde byla nově doplněna i terminologie částí haly a popis číslování sloupů.

Druhá etapa zanechala druhou halu ve stavu, kdy jsou ošetřeny všechny sloupy druhé haly (řady B a C) do výšky trakčního vedení a na východním konci kompletně přesklená podélná fasáda nad čtvrtým nástupištěm. Logicky tedy zbývá vše výše, to znamená vlnitý plech a ještě výše světlíky na vrcholu zastřešení. Protože si dokončení těchto prvků vyžádá vždy uzavření prostoru pod nimi, není možné dokončit „vše výše“ v jedné etapě, bylo by nutné uzavřít celou druhou halu a tedy tři staniční koleje. Proto je tento krok rozdělen do dvou etap s vyloučením vždy dvou staničních kolejí (nyní 12+14, v další etapě 8+12).

schema-e3z_r1

V té současné, třetí etapě, tak bude postupováno od vrcholu zastřešení východním směrem a po dokončení tak bude rekonstruována celá východní polovina zastřešení druhé haly. Opět dojde k otryskání všeho kovového, bude proveden nový nátěr a proběhne výměně skel stropních světlíků i ocelové konstrukce světlíků. Stávající vlnitý plech pod světlíky bude snesen a vyměněn za trapézový.

Proč trapézový plech místo vlnitého? Stávající krytinu haly tvoří skružený vlnitý plech. Záměrem celé rekonstrukce je zachovat původní vzhled památkově chráněné haly. Dle projektu je ale v současnosti velmi problematické takový plech vyrobit. Konkrétní problém má spočívat v poloměru skružení (hala má rádius 48,7 m, výrobci umí od 50 m výše). Uvidíme tedy, zda se oproti projektu nakonec podařilo sehnat vlnitý plech patřičných parametrů. Pokud ne, bude nahrazen v dokumentaci navrženým trapézovým plechem TR 40/160 tl. 0,88 mm.

Mimo výše uvedených prací na střeše haly proběhne také rekonstrukce obou čel druhé haly, a to pochopitelně jen části (obdobně jako u zastřešení haly, východní polovina čela).

ODKAZ
Modernizace a dostavba železniční stanice Praha Masarykovo nádraží

V následující čtvrté etapě by tedy mělo být postupováno identicky, zrcadlově dle osy 12.SK západním směrem a po jejím dokončení by měla být druhá hala dokončená.

Následuje opět jen velmi stručná fotogalerie:

Hlavak e3.0z

 

Zdroj: Vlastní pozorování.

Upozorni mě
Upozornit na
guest
8 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
vikititor
vikititor
4.9.2015 08:57

Včera už odstranili část lešení u jižního okraje haly – je to paráda – světlo, a mraky nad hlavou budou určitě lepší, než zašlé žluté sklo.

Martin
Martin
29.7.2015 21:30

Podle toho plánku by měla být 12 kolej ve výluce ovšem pod napětím. A z fotek je jasně vidět, že přesně v ose téhle koleje stojí lešení, takže si tam to TV pod napětím neumím moc představit. Jak to tedy je?

Martin
Martin
Reakce na  Martin Flohr
30.7.2015 12:17

Díky za vysvětlení i za článek. Děláte záslužnou práci. M

Martin
Martin
Reakce na  Martin Flohr
31.7.2015 22:48

Článek jsem dneska četl, ale mops jsem přehléhl ;o)