Vyšehradské nádraží se (snad) konečně dočká opravy

Budova vyšehradského nádraží v roce 2019 po opravě střechy. Dnes vypadá objekt mnohem hůře (foto: koridory.cz)

V říjnovém čísle časopisu Estate vyšel rozhovor Jana Stuchlíka se spoluvlastníkem společnosti Karlin Port Real Estate Miloradem Miškovićem, v němž se mj. stočila řeč i na plány společnosti s budovou vyšehradského nádraží a s pozemky v sousedství. Věřme tedy, že to opět nejsou jen plané sliby a tato památka se konečně dočká svého vzkříšení.

(níže uvádíme předmětnou pasáž o vyšehradském nádraží, celý rozhovor je pak pod tímto článkem)

Byty v Praze, luxusní vily a apartmány pobřeží Jadranu i solární elektrárny v Srbsku. Milorad Mišković, zakladatel Karlin Port Real Estate, nezahálí. V českém hlavním městě se chystá i na záchranu secesní budovy vyšehradského nádraží. „Rozhodně zachováme jejího ducha. Kolem postavíme dvě další budovy. Bude to první podobný projekt v Praze, který nabídne pres 160 mikrobytů,“ uvádí developer se srbskými a černohorskými kořeny.

[…] Během října dokončíme akvizici dalšího projektu v Praze 2, o kterém vyjednáváme už více než rok. Mělo by tam vzniknout 167 velmi atypických bytů. Říkáme tomu mikrobydlení. Jednotky budou mít výměru od 18 metrů čtverečních, většina se bude pohybovat mezi 20 a 25 metry čtverečními. Pár bytů necháme ve velikosti 45 metrů čtverečních.

Kde projekt bude?
Jde o bývalé nádraží Vyšehrad. Projekt jsme nazvali Vyšehrad Railway Station. Jde o přestavbu původní nádražní budovy a vedle vyrostou dvě novostavby. Touto akvizicí se počet projektů ve fondu rozšíří na tři. Fond tak získá dostatečnou atraktivitu pro další investory.

Jak se z bývalého nádraží dělají byty?
Musíte respektovat požadavky památkářů, což jsme udělali. Vizualizace projektu jsme předložili všem relevantním orgánům a od všech jsme dostali zelenou. Máme už i stavební povolení, ale to budeme ještě upravovat prostřednictvím institutu změny stavby před dokončením. Kromě mikrobytů vznikne v přízemí devět až jedenáct prostorů pro obchody. Pod zemí budou mít rezidenti k dispozici 46 parkovacích stání. Bude to první projekt tohoto typu v Praze.

V jaké cenové úrovni se budou byty pohybovat?
V průměru by mě ly vycházet na 200 tisíc korun za metr čtvereční. Právě cena byla důvodem, proč jsme se rozhodli vstoupit do takového projektu. Nejenže je v Praze obecně deficit bytů, ale je tady také málo malých bytů, speciálně v Praze 2. U malých bytů je důležitější než cena za metr čtvereční celková částka, kterou budou kupující za byt platit. V projektu Vyšehrad Railway Station to bude od 4,5 do 6 milionů korun, což si myslíme, Že pro konečné uživatele i investory bude atraktivní. Musíme si uvědomit, že nájmy v podobných objektech po kvalitní rekonstrukci na atraktivních místech v Praze se dnes pohybují mezi 550 až 750 korunami za metr čtvereční na měsíc. Takže pro investory i při ceně bytu 200 tisíc korun za metr čtvereční půjde o zajímavou investici, a to jak z pohledu růstu hodnoty bytu, tak i výnosu z nájemného.

Vzhledem k tomu, že půjde o velnů malé byty, počítáte v projektu se společným zázemím či službanů pro obyvatele?

Ve stávajícím objektu nádražní budovy budeme mít v přízemí a v prvním patře velkolepé prostory. Chceme tím zachovat ducha celé budovy. Budeme tam mít velkou recepci, společenskou místnost. Když vstoupíte dovnitř, budete si připadat jako v luxusním hotelu. Obyvatelé budou mít k dispozici i služby concierge.


 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
standa
standa
28.10.2023 10:45

to snad ne pane bože….. odstřelte to někdo už proboha…

standa
standa
Reakce na  J.A. Halla
29.10.2023 11:26

ANO!!! je tam naprosto k Ho…vnu ta budova tak jako bylo nádraží v Těšnově.

standa
standa
Reakce na  J.A. Halla
2.11.2023 18:47

a kdo to bude? bych chtěl vidět toho vola co to koupí s vidinou extrémně drahé rekonstrukce a asi s nulovou návratností pokud vůbec najde využití a lidi za ty případný služby budou chtít tolik platit aby se mu to vyplatilo.