Úpravy zabezpečovacího zařízení v Senohrabech

Dnes celý den probíhala v Senohrabech jedna zásadní akce: úpravy zabezpečovacího zařízení na stavědle č.1 a v dopravní kanceláři. Tyto úpravy jsou nutné pro zajištění provozu po dobu dlouhodobé výluky 1.traťové koleje mezi Čerčany a Senohraby a výluky 1. a 3. staniční koleje v Senohrabech.

Tato výluka začne 7.března a potrvá do 5.května.

Je proto nutné, aby bylo staniční zabezpečovací zařízení v Senohrabech schopné dovolit jízdy ve směru do Čerčan na 2.traťovou kolej, to znamená mluvou odbornou, na nesprávnou kolej. Zároveň musí být znmožněno postavení vlakových cest na 1. a 3. staniční kolej. Tyto koleje projdou optimalizací.

V předstihu byly na všechny výhybky namontovány výměnové zámky. Dnes ráno byly tyto zámky přezkoušeny, výsledné klíče zavěšeny na tabuli pro zavěšování klíčů na St.1 a tímto okamžikem začala výluka zabezpečovacího zařízení na tomto stavědle a zároveň převzal službu na tomto stavědle také výpravčí, který zodpovídá za správné postavení vlakových cest z příkazu hlavního výpravčího. Vjezdové a odjezdová návěstidla se neobsluhují, vjezd do stanice je povolován na světelnou přivolávací návěst, při odjezdu vlaku do Čerčan uhání k odjezdovému návěstidlu signalista s ruční přivolávací návěstí.

Ze stavědlového přístroje jsou demontovány krycí plechy, skříň hradlových závěrů a kolejový číselník s reliéfem. Dále jsou z pravítkové skříně vyjmuta závislostní pravítka a pravítko rozřezné. Jsou na nich provedeny nezbytné úpravy, upraveny jsou rovněž závislosti přestavníkových a závorníkových pák. Poté jsou pravítka postupně vkládána zpět do skříně a prováděny zkoušky závislostí. Nakonec je zpět osazena skříň hradlových závěrů a kolejový číselník. Odbornou komisí je přezkoušena funkce celého zařízení, zavěšeny bezpečnostní závěry a tím je celá úprava hotova.

Vypadá to jednoduše, že? Několik hodin práce zkušených mistrů a je to.

Potom se práce přesunuly do dopravní kanceláře, kde byla z řídícího přístroje odklopena skříň s hradlovými závěry a provedena úprava v pravítkové skříni tak, aby bylo umožněno stavět vlakové cesty na nesprávnou kolej do Čerčan a zároveň nebylo možné používat tzv. liché koleje (1. a 3. staniční kolej). V pozdních odpoledních hodinách bylo hotovo i zde.

Současně se pracuje na úpravách v releové místnosti a na hradlových závěrech. Také jsou osazeny počítače náprav u vjezdového návěstidla „L“ od Čerčan a zapojovány závislosti na budovaném automatickém hradle Čerčany-Senohraby.

Výluka staničního zabezpečovacího zařízení bude ukončena v pátek 7.března v 8:00 a tím okamžikem začnou výše uvedené výluky.

Ještě dodám, že výpravčí na St.1 bude do středy 5.března večer.

Do fotogalerie jsem zařadil několik fotografií, na nichž je vidět průběh prací na St.1. Většina z vás tjistě tento pohled do útrob zařízení nezná.

FOTOGALERIE