První prstenec segmentového ostění pro železniční tunely Ejpovice na modernizované trati Rokycany – Plzeň vyrobili v těchto dnech pracovníci provozů Metrostavu nedaleko místa stavby v západočeské Prefě Dýšina.
Každý prstenec o vnějším průměru 9,5 metru se skládá ze sedmi základních dílů a jednoho doplňkového (vázacího) dílu a má celkovou hmotnost 60 tun. Délka jednoho prstence jsou dva metry a tudíž pro každý jednokolejný tunel železniční tratě pod terénními útvary Homolka a Chlum bude potřeba 2000 takovýchto dílů.
Na trati Rokycany – Plzeň vzniknou dva jednokolejné železniční tunely, každý o délce 4150 m. Délka trati se tím zkrátí o přibližně 6100 m. Bude je razit větší sourozenec strojů Tonda a Adéla, které za necelých 20 měsíců vyrazily jednokolejné tunely o délce 8354m na stavbě trasy metra V.A.
Razicí štít S 799 pro tunely Ejpovice má průměr řezné hlavy téměř 10 metrů, je dlouhý 110 m a váží 1800 tun. V červnu proběhla v německém Schwanau předávka hotového stroje.
Stavbaři z Metrostavu, kteří museli svou hlavní činnost posunout kvůli archeologickým vykopávkám téměř o rok, nyní připravují místo, kde štít smontují a odkud zahájí ražby, tzv. vjezdový portál. Vlastní ražby by měly začít v posledním měsíci letošního roku. Až stroj dokončí ražbu prvního tunelu, částečně se demontuje, přes již vyražený tunel se přesune zpět na vjezdový portál a zahájí ražbu druhého tunelu. Pokud vše půjde podle plánu, oba tunely by měly být hotovy do konce roku 2017.
TBM = Tunnel Boring Machines
Stručný popis stroje, který bude použit při ražbě
Ražený průměr – 9,89 m
Razicí štít S 799 pro tunel Ejpovice
Celková délka stroje – cca 110 m Celková hmotnost – cca 1 800 t Sestava stroje – řezná hlava, tubus štítu, mostovka a 5 vozů závěsu
Typ prstence – 7+1 Vnější průměr prstence – 9,5 m Vnitřní průměr prstence – 8,7 m Délka segmentu – 2 m Hmotnost celého prstence – 60 013 kg
Maximální přítlak od pístů na tybinky – 67 193 kN Velikost valivého dláta – 18 palců Počet stop pro řezné disky – 58 Počet řezných zubů – 122
Délka šnekového dopravníku – 15,4 m Vnitřní průměr šnekového dopravníku – 0,9 m
Celkový instalovaný výkon motoru – 3 600 kW Max. kroutící moment – 27 658 kNm Rychlost otáčení – 0 až 4,5 otáček za minutu
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.