26.4.2007 byla mezi stanicemi Benešov u Prahy a Čerčany zřízena nová Odbočka Bedrč. Na pár fotografiích se podíváme, jak stavba probíhala.
Jaký je účel zřízení odbočky?
Odbočka je na poloviční cestě mezi Benešovem a Čerčany. Až začnou od května práce na optimalizaci traťových kolejí, má za úkol eliminovat zpoždění vlaků mezi těmito stanicemi. Dalším zařízením, které přibylo v tomto úseku, je automatické hradlo Tužinka (nahradilo Hr.Tužinka).
Nejprve bude dlouhodobě vyloučena 2.traťová kolej. Mezi Odbočkou a Benešovem se bude jezdit po 1.TK. Vlaky bude možné na Odbočce křižovat a tím zmírnit dopad na dopravu. V dalších etapách budou postupně optimalizovány další úseky Benešov-Čerčany. Na konec článku jsem dal schema úseku Benešov-Čerčany.
Postup výstavby Odbočky
V předstihu byly položeny kabely zabezpečovacího a sdělovacího zařízení Odbočky a traťového zab.zařízení mezi Benešovem a Hr.Mrač, postavena návěstidla Odbočky a automatického hradla Tužinka, u obou kolejí byly vybudovány základy pro trakční stožáry.
20.4.2007 ráno bylo zrušeno hradlo Tužinka, skončila zde služba hradláře a tím okamžikem začala výluka 1.TK Benešov-Čerčany. Na Odbočce byly vytrhány koleje pro položení výhybek v 1.TK. Intenzivně se pracovalo na zapojování technologie odbočky. Po položení výhybek byly osazeny přestavníky a výměnové zámky.
22.4. večer bylo zrušeno Hr.Bedrč, zneplatněna jeho návěstidla a navždy skončila služba hradláře. Bylo aktivováno zabezpečovací zařízení Odbočky v 1.koleji, pro Odbočku začala platit vjezdová návěstidla v 1.TK. Vjezdy vlaků se zatím uskutečňovaly na PN. Zapomněl jsem podotknout, že okamžikem spuštění Odbočky zde nastoupil službu výpravčí.
22.4. po skončení výluky 1.TK začala výluka 2.TK. Opět byly vytrhány koleje v místě nových výhybek a spojek mezi 1. a 2.kolejí. Výhybky byly položeny, osazeny přestavníky a výměnové zámky. V Benešově byly provedeny úpravy závislostí stavědlového a řídícího přístroje St.2 a dopravní kanceláře.
26.4. večer skončila výluka 2.TK, byla aktivovaná Odbočka i v této koleji. Současně bylo spuštěno traťové zabezpečovací zařízení mezi Benešovem a Odbočkou v 1.TK (automatické hradlo Tužinka).
Na Odbočce skončila služba výpravčího a obsluha předána výpravčímu do Benešova.
Odbočka bude sloužit až do konce optimalizace traťových kolejí mezi Benešovem a Čerčany.
Na závěr doplním, že automatické hradlo je typu AH88, staniční zabezpečovací zařízení Odbočky je ETB s dvěma pracovišti JOP.