Opět využívám krásné podzimní počasí a jedu se podívat na stavbu. Tentokrát z Olbramovic do Bystřice a protože se mi v dopoledním horku nechce šlapat pěšky, objedu to autem. A samozřejmě popocházím kolem kolejí.
Přestože je neděle, panuje tu celkem čilý stavební ruch. Tedy ne všude, ale dělá se.
Z Olbramovic je až k Zahradnickému tunelu položená nová 1.traťová kolej (TK), od odbočení původní trati k tunelu i část budoucí 2.TK. Vjezdový portál zdálky vypadá téměř dokončený, jen mix sem vozí beton. U mostu spojujícím v polích Olbramovice se silnicí Olbramovice-Božkovice dvě tatry a bagr upravují terén.
Kolem únikového schodiště Zahradnického tunelu je stále neprůhledný plot, ale budovy se zdají téměř dokončené. V okolí výjezdového portálu se provádějí dost rozsáhlé zemní práce na úpravách terénu, od tunelu jsou položeny obě koleje až k napojení na stávající trať, dál k Tomicům je položena 1.TK, končí před silničním nadjezdem u výhybky č.1. U nové koleje je dokončené odvodnění a úprava svahu zářezu.
V Tomicích od výpravní budovy až k tunelu Tomický I je připravená uválcovaná pláň zářezu a náspu přeložky, zabetonované patky stožárů trakčního vedení, vjezdový portál a jeho okolí dostává konečnou podobu.
Potom jsem se přemístil až k zářezu za výjezdem z tunelu Tomický II. Tady je navážen materiál do údolí, je odbagrovaný zářez ke křížení původní trati u skládky TKO Plchovky a zpevněné svahy. Dál k Bystřici je navážen materiál odtěžený ze zářezu a je položená nová 1.TK až k provizorní výhybce v Bystřici.
Obrázek si asi udělá každy sám podle fotogalerie. A doporučuji si přečíst starší příspěvky a porovnat fotografie. Uvidíte, že stavba od jara hodně pokročila.
Po vydání článku jsem dostal fotky z 29.9.2011 od autora z www.prazsketramvaje.cz. Zařadil jsem je dodatečně do galerie a poznáte je podle chybějícího copyrightu v pravém dolním rohu. Autorovi za ně děkuji.
______________________________________________________________________________________________