Poslední únorový den byla zahájena stavba, která je součástí I. i IV.koridoru – optimalizace Praha Bubeneč – Praha Holešovice.
Stavbu si přiblížíme jen krátce, více informací o situaci si uděláte z fotogalerie s podrobným popisem.
Stavebně je úsek dlouhý 4,465 km. V současném stavu jsou v úseku dvě železniční stanice, Praha-Bubeneč a Praha-Holešovice, včetně odbočky Stromovka, kde odbočuje dvoukolejná trať na Masarykovo nádraží. Část trasy (cca 1,5 km) prochází chráněnou lokalitou přírodní památky Pecka a Královská obora (Stromovka).
Železniční stanice Bubeneč po skončení optimalizace již nebude sloužit pro osobní dopravu, nahradí ji nově vzniklá zastávka Praha-Podbaba s dvěma novými nástupišti v délce 220 metrů. Ta budou ve své polovině rozdělena veřejným podchodem. Nová zastávka bude situována v těsné blízkosti tramvajové smyčky, která sem byla přemístěna už v roce 2011. Vznikne zde i přestup na vytížené autobusy mířící do Suchdola, kde sídlí Zemědělská univerzita.
V rámci stavby bude modernizován železniční svršek, zabezpečovací zařízení, postaveno kilometr a půl protihlukových stěn, v rámci individuálních protihlukových opatření budou také měněna okna přilehlých budov a vybudována již zmíněná nová zastávka.
Stavba s celkovými investičními náklady v hodnotě 1,3 miliardy korun bude dokončena v roce 2015.
Stavba si vyžádá několik nepřetržitých výluk a tím i omezení provozu. Už od začátku března do 7. června jsou v Holešovicích vyloučeny liché koleje (vzdálenější od staniční budovy), následovat bude od 15. června do 20. září výluka sudých kolejí. Ještě do konce letošního roku začnou práce a tím i výluky ve Stromovce a Bubenči.
Na závěr si uvedeme, že zhotovitelem je Sdružení Bubeneč – Holešovice, které tvoří společnosti Metrostav a Subterra a stavba si vyžádá náklady 1,3 miliardy korun. Dokončení je plánováno v roce 2015.
Fotogalerie úseku od J.Rotta:
[nggallery id=20 template=dop-thumbnail-gallery]