Žst. Poříčany – práce dokončené před zimní přestávkou a harmonogram prací

Žst. Poříčany (Autor: Karel Havránek, koridory.cz)

Před tím, než celou naší zem pokryla sněhová pokrývka, v železniční stanici Poříčany na 1. železničním koridoru byla dokončena rekonstrukce 2. traťové koleje na pražském zhlaví žst. Poříčany a sudé staniční koleje č. 4, 6 a 8. Fotografie ze dne 6. 12. 2020 monitorují stav před začátkem zimy a před technologickou přestávkou.

Během rekonstrukce 2. traťové koleje byla v pražském zhlaví vložena nová výhybka a zřízena zcela nová kusá kolej. Z dálky tato kolej působí jako příprava na čtvrtou traťovou kolej. Ale je to pouze zdání.

Kromě samotných rekonstrukčních prací je na fotografiích zachycena i nejnovější podbíječka Subterry – PLASSER & THEURER  UNIMAT 09-4×4/4S DYNAMIC, která prováděla podbíjení nově opravené koleje. Pohled na tento stroj je fascinující, zejména v nočních hodinách.

Obci Poříčany byl zhotovitelem zaslán harmonogram prací zejména pro rok 2021

  • V roce 2021 bude stavba pokračovat rekonstrukcí výhybek obou zhlaví a koleje 5310
  • Bude modernizováno zabezpečovací zařízení a trakční vedení. Tyto hlavní práce by měly skončit v 9. měsíci 2021
  • Na traťových úsecích Poříčany – Pečky budou ze začátku roku probíhat práce na přístupových komunikacích na základech trakčního vedení a v červenci budou v oblasti zastávky Tatce vloženy 4 výhybky a zřízena výhybna Tatce. Plánujeme i rekonstrukci nástupiště a přejezdu. V tomto období bude projednána a zřízena objízdná trasa
    • 1. 7. – 14. 7.      1. kolej Poříčany – Pečky
    • 15. 7. – 28. 7.    2. kolej Poříčany – Pečky
  • Na úseku Poříčany – Velim budou vloženy identické výhybky a bude zřízena výhybna Cerhenice v oblasti za nadjezdem směrem Pečky.  Plánujeme rekonstrukci nástupiště Cerhenice a rekonstrukci obou kolejí Cerhenice – Velim
    • 29. 7. – 14. 8.     1. kolej Pečky – Velim
    • 15. 8. – 31. 8.     2. kolej Pečky – Velim
  • Od září do konce roku budou probíhat přípravné práce na přístupových komunikacích, zřízení panelových ploch a navážení materiálu pro přípravu těžké sanace železničního spodku plánované na rok 2022 v oblasti Poříčan, výhybna Tatce – Pečky, Pečky – výhybna Cerhenice, které by měly začít v roce 2022

Budou pokračovat také práce na opravě viaduktu a podchodu pro pěší v ulici Mírová v Poříčanech a rekonstrukce protihlukových stěn.

Poříčany 6.12.2020

 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Michal
Michal
19.2.2021 15:42

Mně trochu překvapuje, že trakční brány se mění po 20 letech.
Někdte tady byl už při stavbě problém s nekvalitou betonu patek, ale i tak je to možná škoda.

Vlada
Vlada
16.2.2021 16:24

K cemu tahle modernizace za vice nez 3 miliardy slouzi? Nikde jsem nezaznamenal zkraceni jizdni doby, byt aspon o minutu dve. Smutne.

mirekk
Admin
Reakce na  Vlada
16.2.2021 17:13

Důvody stavby naleznete v tomto článku

Martin_S
Martin_S
Reakce na  Vlada
16.2.2021 18:50

Myslím, že takto vytížený úsek by stejně nějakou modernizaci vyžadoval tak jako tak. Navíc od dob koridorizace uběhlo okolo dvaceti let. V Poříčanech jsou tuším dosud některé výhybky na dřevěných pražcích (navíc netypické – možná problém s náhradními díly), nový odvrat na Pražském zhlaví se hodí jako boční ochrana hlavního směru kvůli vlakovým cestám od Sadské a odbočky Tatce a Cerhenice také nebudou k zahození. Zkrátka – větší údržba stávající tratě s drobným vylepšením parametrů.

Seban
Seban
16.2.2021 10:44

Mohl bych se zeptat, na jakou rychlost budou výhybky v Tatcích a Cerhenicích?

mirekk
Admin
Reakce na  Seban
16.2.2021 11:59

Pokud se nic nezměnilo od PD z roku 2019, všechny 80 km/h