Před tím, než celou naší zem pokryla sněhová pokrývka, v železniční stanici Poříčany na 1. železničním koridoru byla dokončena rekonstrukce 2. traťové koleje na pražském zhlaví žst. Poříčany a sudé staniční koleje č. 4, 6 a 8. Fotografie ze dne 6. 12. 2020 monitorují stav před začátkem zimy a před technologickou přestávkou.
Během rekonstrukce 2. traťové koleje byla v pražském zhlaví vložena nová výhybka a zřízena zcela nová kusá kolej. Z dálky tato kolej působí jako příprava na čtvrtou traťovou kolej. Ale je to pouze zdání.
Kromě samotných rekonstrukčních prací je na fotografiích zachycena i nejnovější podbíječka Subterry – PLASSER & THEURER UNIMAT 09-4×4/4S DYNAMIC, která prováděla podbíjení nově opravené koleje. Pohled na tento stroj je fascinující, zejména v nočních hodinách.
Obci Poříčany byl zhotovitelem zaslán harmonogram prací zejména pro rok 2021
- V roce 2021 bude stavba pokračovat rekonstrukcí výhybek obou zhlaví a koleje 5310
- Bude modernizováno zabezpečovací zařízení a trakční vedení. Tyto hlavní práce by měly skončit v 9. měsíci 2021
- Na traťových úsecích Poříčany – Pečky budou ze začátku roku probíhat práce na přístupových komunikacích na základech trakčního vedení a v červenci budou v oblasti zastávky Tatce vloženy 4 výhybky a zřízena výhybna Tatce. Plánujeme i rekonstrukci nástupiště a přejezdu. V tomto období bude projednána a zřízena objízdná trasa
- 1. 7. – 14. 7. 1. kolej Poříčany – Pečky
- 15. 7. – 28. 7. 2. kolej Poříčany – Pečky
- Na úseku Poříčany – Velim budou vloženy identické výhybky a bude zřízena výhybna Cerhenice v oblasti za nadjezdem směrem Pečky. Plánujeme rekonstrukci nástupiště Cerhenice a rekonstrukci obou kolejí Cerhenice – Velim
- 29. 7. – 14. 8. 1. kolej Pečky – Velim
- 15. 8. – 31. 8. 2. kolej Pečky – Velim
- Od září do konce roku budou probíhat přípravné práce na přístupových komunikacích, zřízení panelových ploch a navážení materiálu pro přípravu těžké sanace železničního spodku plánované na rok 2022 v oblasti Poříčan, výhybna Tatce – Pečky, Pečky – výhybna Cerhenice, které by měly začít v roce 2022
Budou pokračovat také práce na opravě viaduktu a podchodu pro pěší v ulici Mírová v Poříčanech a rekonstrukce protihlukových stěn.
Mně trochu překvapuje, že trakční brány se mění po 20 letech.
Někdte tady byl už při stavbě problém s nekvalitou betonu patek, ale i tak je to možná škoda.
K cemu tahle modernizace za vice nez 3 miliardy slouzi? Nikde jsem nezaznamenal zkraceni jizdni doby, byt aspon o minutu dve. Smutne.
Důvody stavby naleznete v tomto článku
Myslím, že takto vytížený úsek by stejně nějakou modernizaci vyžadoval tak jako tak. Navíc od dob koridorizace uběhlo okolo dvaceti let. V Poříčanech jsou tuším dosud některé výhybky na dřevěných pražcích (navíc netypické – možná problém s náhradními díly), nový odvrat na Pražském zhlaví se hodí jako boční ochrana hlavního směru kvůli vlakovým cestám od Sadské a odbočky Tatce a Cerhenice také nebudou k zahození. Zkrátka – větší údržba stávající tratě s drobným vylepšením parametrů.
Mohl bych se zeptat, na jakou rychlost budou výhybky v Tatcích a Cerhenicích?
Pokud se nic nezměnilo od PD z roku 2019, všechny 80 km/h