5.května končí výluka 1.traťové koleje Čerčany – Senohraby. V předchozích článcích a fotogaleriích jsme se na tento úsek trati a do Senohrab několikrát podívali. V jakém stádiu byly práce 28.dubna máte možnost nahlédnout ve fotogalerii.
Opět jsem se pěšky vydal ze zastávky Pyšely. Zde nic nového, zastávka se bude rekonstruovat až se stanicí Čerčany.
Za poslední výhybkou Čerčan začíná nově položená kolej. Vjezdové návěstidlo „1S“ v den mé návštěvy ještě nestálo. Na chvilku přeskočím na středu 30.dubna: Jsou postavena všechna návěstidla od Čerčřan až do Senohrab v 1.TK, včetně budoucích autoblokových, celý den probíhalo jejich zapojování a zkoušení, byly také namontovány počítací body počítačů náprav traťového zabezpečovacího zařízení a staničního pro Čerčany a Senohraby.
Zpět k 28.dubnu. Na zastávce Čtyřkoly se intenzivně, i když pro mě trošku podivným způsobem, pokládají panely bočního nástupiště. Úrovňový přejezd je stále uzavřen pro auta, bude otevřen až po optimalizaci 2.TK a po vybudování nového zabezpečovacího zařízení. Domek pro něj stojí, sice stále ještě není dokončen, ale je. Za zastávkou začíná skalní zářez. Ten byl celý sanován, skály zpevněny pletivem. Na několika místech bylo provedeno zazdění velkých děr kamennou výplní. Most k Javorníku, který zářez překlenuje byl opraven ve spodní části.
Na zářez navazuje vysoký násep přes údolí s rekreačními chatami. Zde jsou pilíře protihlukové stěny a do nich osazeny pouze spodní betonové díly. Zbytek stěny chybí. Dál pokračuje odvodňovací kanál až k bývalému strážnímu domku, kde dříve stála předvěst „Př.So“ Hr.4koly. Trať kousek vede v úrovni okolního terénu ale vzápětí se opět zakousává do skály. Po obou stranách trati je sanovaný skalní masív, na fotografiích se můžete podívat, co se tady udělalo práce. Po několika stech metrech na pravé straně trati končí zářez a naopak je vidět hluboko pod sebou údolí řeky Sázavy.
Trať dál až do Senohrab vede lesem, jsou zbudovány odvodňovací kanály a žlaby. V den mé návštěvy tady firma EŽ připravovala výstroj trakčních stožárů a natahovali napájecí lano troleje.
Před vjezdovým návěstidlem do Senohrab je dokončená opěrná zeď, dál jsou hotové dva velké propustky.
Pokud jste sledovali předchozí fotogalerie, můžete celkem dobře porovnat, jak se úsek z Čerčan do Senohrab za relativně krátkou dobu změnil.
Od pondělí 5.května začíná přepojování staničního zabezpečovacího zařízení v Senohrabech o jeho průběhu, a o tom, co nás čeká v dalších měsících budu informovat.
Stejně tak se občas podíváme na práce v 2.traťové koleji, jejíž optimalizace navazuje na 1.TK.
Zde je fotogalerie z 28.dubna 2008