Po dlouhých odkladech a odvoláních se konečně rozjede dlouho očekávaná a potřebná koridorová stavba Praha-Hostivař – Praha-hl.n. (Praha-Vršovice).
V současné době probíhají přípravné práce, které mimo jiné zahrnují vytýčení a následné rozsáhlé překládky kabelových tras.
Od začátku června bude vypnuto a následně sneseno trakční vedení a kolejí části kolejiště v odjezdové části seřaďovacího nádraží.
Hlavní stavební činnost bude zahájena 2.7.2018 výlukou velké části kolejiště vjezdové části a kolejiště od Řídícího stavědla směrem k osobnímu nádraží Vršovice. Začnou rekonstrukce všech mostů…
Ale o tom dnešní příspěvek není. Nabízím vám pohled na seřaďovací nádraží současné. Fotografie jsou pořízeny v polovině dubna 2013 a od té doby některé objekty byly zbourány a i terén doznal jistých změn.
Příspěvek jsem z důvodu přehlednosti a velkého počtu fotografií rozdělil do dvou částí:
část: Řídící stavědlo – vjezd do Praha-Vršovice-os.n.
Dnes tedy 1. část, druhá bude následovat do zahájení stavby.
Pro snazší orientaci v terénu se můžete podívat na kolejové schéma a na začátek každé galerie je vložena fotomapka s legendou objektů.
Stejně jako nedávno firma Eurovia stáhla své podání u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v případě zakázky na optimalizaci trati z Hostivaře do Vršovic, …
Stavba nové trati mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi má za sebou další důležitou etapu: byly sneseny jižní části železničních přemostění ulic V Korytech a U …
S novým rokem 2019 budou opět zahájeny práce na koridorových stavbách, byť někde s určitými omezeními, odvíjejícími se podle vývoje počasí. Počínaje 5.lednem, resp. 1.březnem …
Samozřejmě 3kV. Vůbec nemám představu jaká příprava na 25kV by se měla dělat?
Člověk
3.5.2018 10:46
Moc hezká dokumentce. Existuje nějaký článek popisující technologii zadržovacích brzdy a svážného pahorku? Pamatuji si, že jsem to jako malé dítě viděl v Libni v akci, ale pak už jsem si toho nikdy nikde nevšiml. Je to ještě někde ve funkční podobě?
Pokud máte na mysli nějaký manuál obsluhy zařízení a technologický postup (a nikoli jen stručný popis postupu), tak nepochybně obé v papírové podobě v době plné funkčnosti existovalo (může-li je někdo poskytnout v ofocené podobě, budeme rádi). V Libni je dnes po modernizaci plně automatizované, počítačem řízené svážné pracoviště (Modest-Marshall).
Jirka
1.5.2018 13:00
Moc děkuju za velmi záslužnou práci. Za dalších x desítek let už si málokdo vzpomene a zbydou jen ty fotografie. Mám to tam prochozené, ale už jako neprovozní. Pamatuju když jsem jako předškolní dítě chodil s babičkou k odb. Železný most koukat na vláčky – cca 1988.
Bezdomovci mi nikdy nic neudělali, ale je to ukázka dnešní doby – všechno vyrabovat, zničit a zabordelit… Strach šel spíš z doupěte feťáků u „nového“ vjezdu na ONJ, ale teď jsem tam cca 5 let nebyl.
Skvěle odvedená dokumentační práce. Někdejší KFJB se po modernizaci částečně vrátí tam, odkud byla stavbou ranžíru kdysi vyhnána, totiž do svého původního trasování – jen v přímější stopě a bez strašnické zastávky. Ovšem i po vzniku nové trasy zůstane značná část prostoru někdejšího ranžíru nevyužitá – osobně bych si zde dokázal představit ranžír velikosti libeňského, a po dokončení již za nemalé peníze započatých úprav (usměrněné odjezdy ad.) by tak bylo v nedávné minulosti i v nedaleké budoucnosti zabráněno mnoha problémům v souvislosti s proměnou a rozvojem mnoha pražských kdysi průmyslových periferních čtvrtí.
Blanka
30.4.2018 20:38
Hodně zajímavá dokumentace, díky za tenhle článek. Konečně mám představu o uspořádání oblasti 🙂
Díky Robe. Bezďáci jsou tam mnohaletý problém ale už je postupně vymístili tím že to tam vymýtili. Ale i tak je jich tam dost a kradou už i za světla. V době focení byli i pod chatovou kolonií a nory měli vyhrabané i v haldách u Strašnic. Obě místa už jsou vyčištěna. Stejně tek jich mraky byly dole v odjezdu, v dnes již zbourané odbavovací budově a přilehlé bývalé kuchyni a jídelně. Ale fotky obou mám 🙂
Už se těším na další díl. Odbavovací budova byla taková ta přízemní stavba, stylem cca z první republiky poblíž ubytovny/nocležny? Té mi bylo líto, sídlil tam nějaký ateliér, ale už tehdy to bylo řádnou péčí v hrozném stavu. Pak jen bezdomovci a následný odvoz suti na skládku.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Nevíte někdo jestli to budou nově drátovat jen pro 3kv nebo už tam proběhne nějaká příprava na 25kv střídavých?
Samozřejmě 3kV. Vůbec nemám představu jaká příprava na 25kV by se měla dělat?
Moc hezká dokumentce. Existuje nějaký článek popisující technologii zadržovacích brzdy a svážného pahorku? Pamatuji si, že jsem to jako malé dítě viděl v Libni v akci, ale pak už jsem si toho nikdy nikde nevšiml. Je to ještě někde ve funkční podobě?
Pokud máte na mysli nějaký manuál obsluhy zařízení a technologický postup (a nikoli jen stručný popis postupu), tak nepochybně obé v papírové podobě v době plné funkčnosti existovalo (může-li je někdo poskytnout v ofocené podobě, budeme rádi). V Libni je dnes po modernizaci plně automatizované, počítačem řízené svážné pracoviště (Modest-Marshall).
Moc děkuju za velmi záslužnou práci. Za dalších x desítek let už si málokdo vzpomene a zbydou jen ty fotografie. Mám to tam prochozené, ale už jako neprovozní. Pamatuju když jsem jako předškolní dítě chodil s babičkou k odb. Železný most koukat na vláčky – cca 1988.
Bezdomovci mi nikdy nic neudělali, ale je to ukázka dnešní doby – všechno vyrabovat, zničit a zabordelit… Strach šel spíš z doupěte feťáků u „nového“ vjezdu na ONJ, ale teď jsem tam cca 5 let nebyl.
Skvěle odvedená dokumentační práce. Někdejší KFJB se po modernizaci částečně vrátí tam, odkud byla stavbou ranžíru kdysi vyhnána, totiž do svého původního trasování – jen v přímější stopě a bez strašnické zastávky. Ovšem i po vzniku nové trasy zůstane značná část prostoru někdejšího ranžíru nevyužitá – osobně bych si zde dokázal představit ranžír velikosti libeňského, a po dokončení již za nemalé peníze započatých úprav (usměrněné odjezdy ad.) by tak bylo v nedávné minulosti i v nedaleké budoucnosti zabráněno mnoha problémům v souvislosti s proměnou a rozvojem mnoha pražských kdysi průmyslových periferních čtvrtí.
Hodně zajímavá dokumentace, díky za tenhle článek. Konečně mám představu o uspořádání oblasti 🙂
Zatím jen půlky. Ale i podle toho úvodního náčrtku kolejiště se dá dost odvodit.
Mirku, krásné fotky, kam se běžný člověk nedostane. Sice jsem také kus prošel, ale vzhledem k přetrvávajícím pobytům bezdomáčů velmi opatrně.
Díky Robe. Bezďáci jsou tam mnohaletý problém ale už je postupně vymístili tím že to tam vymýtili. Ale i tak je jich tam dost a kradou už i za světla. V době focení byli i pod chatovou kolonií a nory měli vyhrabané i v haldách u Strašnic. Obě místa už jsou vyčištěna. Stejně tek jich mraky byly dole v odjezdu, v dnes již zbourané odbavovací budově a přilehlé bývalé kuchyni a jídelně. Ale fotky obou mám 🙂
Už se těším na další díl. Odbavovací budova byla taková ta přízemní stavba, stylem cca z první republiky poblíž ubytovny/nocležny? Té mi bylo líto, sídlil tam nějaký ateliér, ale už tehdy to bylo řádnou péčí v hrozném stavu. Pak jen bezdomovci a následný odvoz suti na skládku.
Jirka: ano, odbavovací budova byla ta, kterou popisujete. Z archivu máme její kompletní dokumentaci (bude součástí článku o historii ranžíru).