Stavba Tábor – Sudoměřice pokračuje rychlým tempem

Prostor severního portálu sudoměřického tunelu. 8.9.2013 |Autor: Jakub Svoboda, 4koridor.cz

Předně se chci čtenářům 4koridor.cz omluvit za svou dosavadní neaktivitu. Stavbu jsem shlédl přes léto několikrát, ovšem na webu se neobjevila ani čárka. Slibuji, že s prodlužující se nocí bude článků ode mě přibývat.

Prostor severního portálu sudoměřického tunelu. 8.9.2013   |Autor: Jakub Svoboda, 4koridor.cz
Prostor severního portálu sudoměřického tunelu. 8.9.2013 |Autor: Jakub Svoboda, 4koridor.cz

Přelom srpna a září, Táborsko

Dnešní prohlídku úseku Tábor – Sudoměřice začneme jako obvykle v Táboře. Celé nádraží je až k mostu přes silnici do Písku hotové. Po projetí okolo vjezdového návěstidla začíná po krátké rovince prudký pravý oblouk, „Písecká“ kolej klesá. V těchto místech vznikne odbočka. To znamená, že vlak do Písku pojede z nádraží po „špatné“ (Budějovické) koleji a poté odbočí a sjede z kopce.
V prostoru oblouku na „Pražské trati“ byl zářez rozšířen pro druhou kolej, již zde roste škarpa z betonových U profilů, okolo patek a budoucích sloupů je navíc betonové obložení. Stávající kolej (později do Budějovic) má vystavěné nové sloupy TV.
Vjíždíme do Čekanic, kde po levé straně vyrostl pěkný domek, v celé délce opět stojí nové sloupy, druhá kolej již dávno neexistuje. Tomuto problému se budu ještě věnovat v krátké zprávě.

Blíží se most dálnice D3, po levé straně je velmi patrné jezero – pokud je zrovna po dešti, dosahuje hloubky klidně i půl metru. Následuje značně vykácený les, až po hradlo Stoklasná lhota je zde zásah stavařů patrný. Následuje rychlost 50 km/h, takto se plížíme až na dohled stanice Chotoviny, kde se opět staví patky, propustky atd. V nádraží je vytrhaná jedna kolej, nad jinou zase není TV.
V těchto místech začíná přeložka, trať odbočí vlevo na most a estakádu. Všech (tuším) 9 pilířů je již ve výstavbě, mostovky se dočkáme až na jaře.
Další patrné místo je až oblast jižního portálu tunelu. Zde vyrostla jedna z provizorních zázemí, tunel/propustek je již dokončen.
Severní portál tunelu je od posledního srpnového týdne ve výstavbě, v polovině září byly stěny obloženy sítěmi.
Nakonec žst. Sudoměřice. Zde již měl být v pokročilém stádiu podchod. V druhém zářijovém týdnu byl odvodněn – po dešti tu se tu nahromadilo asi 50 cm vody.
Fotogalerie dokumentuje aktuální stav, úsek Chotoviny – Sudoměřice je převážně z 31.8., úsek Tábor – Chotoviny z 8.9.2013, některé záběry ze žst. Sudoměřice z 15.9. Konkrétní datum je vždy u fotografie.

ODKAZ
SŽ a ÖBB-Infrastruktur připravují lepší spojení na trase Praha – České Budějovice – Linz

Omlouváme se, fotogalerie je z technických důvodů nedostupná

 

Jakub Svoboda

Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře