30. listopadu 2012 byl stavebně dokončen další úsek výstavby 4. železničního koridoru, stavba Votice – Benešov. Z Votic až do Prahy je tedy trať dvoukolejná.
Zdvoukolejnění úseku mezi Benešovem a Prahou bylo dokončeno v roce 1903 a začalo se uvažovat i o zdvoukolejnění z Votic do Benešova (více se dočtete v článku zde).
14,5 km dlouhý traťový úsek z Votic do Benešova se dočkal až v červenci 2009, začaly přípravné práce mezi Bystřicí u Benešova a Benešovem, hlavní práce začaly 5. srpna 2009, kdy bylo vydáno stavební povolení.
Nová trať je z velké části vedena v nové stopě, původní těleso trati je opuštěno a probíhá jeho zavážení a rekultivace.
V úseku je 5 nových tunelů: Votický, Olbramovický, Zahradnický, Tomický I a II. Nejdelší je Zahradnický s délkou 1031m.
Ve Voticích, Tomicích a Bystřici u Benešova již výpravčí neuvidíme, Votice jsou součástí stanice Olbramovice, Tomice a Bystřice u Benešova se změnily na zastávku a dřevěná výpravní budova v Tomicích byla zbourána.
Celý průběh stavby jsme sledovali, příspěvky a fotogalerie najdete v archivu.
Několik videí je ve videogalerii. Pro srovnání tam naleznete i videa před začátkem stavby.