Trať z Votic do Benešova – dokončeno zdvoukolejnění a modernizace

30. listopadu 2012 byl stavebně dokončen další úsek výstavby 4. železničního koridoru, stavba Votice – Benešov. Z Votic až do Prahy je tedy trať dvoukolejná.

Zdvoukolejnění úseku mezi Benešovem a Prahou bylo dokončeno v roce 1903 a začalo se uvažovat i o zdvoukolejnění z Votic do Benešova (více se dočtete v článku zde).

14,5 km dlouhý traťový úsek z Votic do Benešova se dočkal až v červenci 2009, začaly přípravné práce mezi Bystřicí u Benešova a Benešovem, hlavní práce začaly 5. srpna 2009, kdy bylo vydáno stavební povolení.

Nová trať je z velké části vedena v nové stopě, původní těleso trati je opuštěno a probíhá jeho zavážení a rekultivace.

V úseku je 5 nových tunelů: Votický, Olbramovický, Zahradnický, Tomický I a II. Nejdelší je Zahradnický s délkou 1031m.

Ve Voticích, Tomicích a Bystřici u Benešova již výpravčí neuvidíme, Votice jsou součástí stanice Olbramovice, Tomice a Bystřice u Benešova  se změnily na zastávku a dřevěná výpravní budova v Tomicích byla zbourána.

Celý průběh stavby jsme sledovali, příspěvky a fotogalerie najdete v archivu.

Několik videí je ve videogalerii. Pro srovnání tam naleznete i videa před začátkem stavby.


ODKAZ
Pendolinem dvoustovkou na jihu Čech
Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře