V noci z 23. na 24.září začalo v Bystřici sypání štěrku na připravenou pláň 2.koleje. Sypání štěrku probíhalo z 1.koleje výsypnými vozy Uas. V následujících dnech byl štěrk rozhrnut do potřebné nivelity a sklonu, následovalo uválcování.
Dnes byla zahájena pokládka kolejových polí kolejovým pokladačem firmou GJW Praha a to od napojení 2.koleje od Benešova směrem k Olbramovicům.
Po položení bude kolej zaštěrkovaná pomocí sypacích vozů Faccs a podbitá. Následovat bude výměna montážních kolejových pasů za definitivní, do kterých budou vloženy izolované styky pro kolejové obvody autobloku a svaření koleje v celé délce.
Do 30.listopadu pak musí být hotové trolejové vedení, postavena a zapojena návěstidla, výstroj kolejových obvodů, v Bystřici i Tomicích dodělány perony a informační systémy.
Ještě se zmíním o části stavby, která není z vlaku vidět – v Bystřici nad „spojkou“ mezi rybníky Splavským a Semovickým byla dokončena rozsáhlá rekonstrukce propusti o světlé výšce odhadem 6m. Také jedna ze staveb, které s výstavbou 4. koridoru úzce souvisí – rekonstrukce všech mostních objektů.