Měla už dávno stát, převod pozemků se však zadrhl kvůli novým územním požadavkům Správy železnic ohledně vysokorychlostní tratě (VRT). Časová prodleva způsobila, že hrozilo propadnutí územního rozhodnutí. Nakonec se snad podařilo celý projekt 4,2 km dlouhé Drážní promenády, cyklistické a pěší stezky zachránit, i když s mnoha změnami.
Úpravy oproti původnímu projektu budou zohledňovat požadavky Správy železnic spojené s VRT. Promenáda by ve finální podobě měla vzniknout v úseku od nejvýchodnějšího fragmentu kolejí u Zahradního Města až po ulici U Trati při stadionu Slavie. Zde bude cyklostezka řešena provizorně do doby výstavby VRT.
Od železniční zastávky Eden (při stadionu Slavie) bude pak cyklostezka opět pokračovat ve finální podobě, provizorně bude řešen nejvýchodnější úsek ulice U Seřadiště, nejblíže k centru. Dořešen bude taktéž po dokončení VRT a jejích odstavů.
Současně se připravuje soutěž na výběr projektanta stavební dokumentace. Až bude řešení vyprojektováno, bude se žádat o stavební povolení. Dokumentace vznikne pod dohledem hlavního architekta Drážní promenády Tomáše Cacha a spol. architektonického řešení z krajinářského ateliéru Terra Florida a Petra Teje, který zpracoval řešení mostů.
Územní rozhodnutí, které by bez „kopnutí do země“ mohlo letos na jaře propadnout, bude zřejmě zachráněno díky tomu, že Praha zahájí přípravné práce, konkrétně přeložku veřejného osvětlení.
Stihla už se zrodit také petice „Zachraňme drážní promenádu“, ve které občané požadují aby se město opět projektu začalo věnovat. Iniciativa má za 3 dny od zveřejnění přes 300 podpisů. Lze ji podepsat jak fyzicky, tak online díky Identitě občana (např. přes Bankovní identitu).
Fotografie stávajícího stavu z prosince 2024 lze vidět např. zde
Historie strašnické zastávky zde
