Čerčany až Senohraby – co nás čeká v květnu

V současné době probíhá optimalizace 1.TK Čerčany-Senohraby a žst.Senohraby. Od 5.května začne další etapa výstavby a o tom, co nás od 5. do 15.5. čeká, je tento článek.

Také zde najdete fotogalerii současného stavu žst. Senohraby.

5.5.2008 bude ukončena nepřetržitá výluka pro optimalizaci 1.traťové koleje Čerčany -Senohraby. Ve 12:00 začne výluka staničního zabezpečovacího zařízení (SZZ) v Senohrabech a výluka traťového zabezpečovacího zařízení (TZZ) Čerčany – Senohraby a Senohraby – Strančice. Na Hr.Mnichovice budou zneplatněna oddílová návěstidla a hradlář se změní v závoráře.

Účelem této výluky je aktivace provizorního staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 s JOP. Toto zařízení bude v činnosti až do zapnutí definitivní ESA 11 v září 2008.

Stávající řídící přístroj a stavědlový přístroj ze St.2 bude přestěhován na jednu vysokou školku, kde bude sloužit k výuce. A já všechny tři přístroje zařadím do fotogalerie zabezpečovacích zařízení.

Před zahájením výluky budou v Senohrabech namontovány výměnové zámky na všechny výhybky, které budou v té době součástí vlakových cest. To znamená: výhybky č. 2, 4, 2X, 6, 11, 12, 13, 14, 15, 16. Zámky se přezkouší a zaplombují. V celé stanici a na trati v úseku Čerčany – Senohraby a Senohraby – Mnichovice (Strančice) budou namontovány počítače náprav. Do kontejneru provizorní dopravní kanceláře bude zapnuto sdělovací zařízení.

5.5.2008 ve 12:00 se zruší úpravy kolejových závěrníků na St.1 a 2 a uzamknou výhybky č.6 a 11, zneplatní oddílová návěstidla na Mnichovicích a hradlář obsluhuje pouze závory.

Senohrabská návěstidla PřL a L budou přeznačena na Př2L a 2L, PřS a S na Př1S a 1S, S4 na S2, L4 na L2, L3 na L1. Nově budou zřízena návěstidla 2S, 1L a jejich předvěsti a návěstidla S0 a L0.

V okamžiku přepnutí prvního návěstidla do provizorní ESA11 se výpravčí přestěhuje do kontejneru provizorní dopravní kanceláře a bude zde sloužit až do září.

Od 15:00do 7.5. 12:00 bude přemísťována základnová radiostanice, po tuto dobu bude vypnuta.

6. a 7.5.2008 bude na St.2 sloužit v denních směnách výpravčí. Bude zde tabule pro zavěšování klíčů od výhybek. Namontují se elektrické přestavníky na výhybky 12, 13, 14, 15 a 16 a výhybky budou postupně zapojovány do ESY. Potom bude možno zdemontovat mechanické přestavníky, závorníky a jejich drátovodné trasy. Zapomněl bych dodat, že od zahájení výluky budou jízdy vlaků uskutečňovány na přivolávací návěsti.

8.5.2008 – aktivace TZZ v 1.TK Čerčany – Senohraby.

9. až 11.5.2008 bude napojeno provizorní SZZ na hradlový poloautoblok v 1. a 2.TK Senohraby – Strančice

12.5.2008 – montáž přestavníku na nově vloženou výhybku 3X a výhybka bude poté uzamčena ve směru na výhybku 2X.

13.5.2008 – stavba, zapojení a přezkoušení návěstidel L0 a S0

14.5.2008 – zařízení bude přezkoušeno zástupcem Drážního Úřadu, budou vydána povolení (snad) k jeho provozu

15.5.2008 v 8:30 bude spuštěno do ostrého provozu SZZ v Senohrabech, TZZ v 1.TK Čerčany – Senohraby a TZZ v obou traťových kolejích Senohraby – Strančice. Opět začnou platit oddílová návěstidla na Hr.Mnichovice a ze závoráře se mávnutím proutku opět stane pan/í hradlář/ka.

No a tímto okamžikem také započne výluka 2.traťové koleje Čerčany – Senohraby, která potrvá až do 7.července.

A na závěr se podívejte na fotogalerii ze Senohrab, kterou jsem pořídil po potlačení všech pudů sebezáchovy. Snad si z ní uděláte alespoň přibližný obrázek o postupu prací v Senohrabech. Fotografie jsou okomentované, takže zde víc psát nebudu.