Proměny II. – Senohraby

Železniční stanice Senohraby prošla celkovou rekonstrukcí jak té části, která je viditelná – kolejiště, ale i veškerou technologií. V článku se podíváme na historii i současnost této stanice nejen textem, ale je zde i fotogalerie průběhu stavby

Trocha historie

V úseku Praha – Benešov byly původně jen tyto stanice: Uhříněves, Strančice, Mnichovice, Pyšely, Čerčany. Se stavbou bylo započato po udělení stavebního povolení po 1. květnu 1869 a do provozu byla uváděna postupně po částech. Železniční zastávka v místě dnešní stanice byla zřízena roku 1887, aby transport vojska na polní vojenskou střelnici, která byla v Kališti a v okolních obcích v Ondřejově a Hrusicích, byl snazší. Staniční budova se stavěla v roce 1897 a dřevěná hala pro cestující byla postavena až po první světové válce roku 1923.

Staniční zabezpečovací zařízení bylo původně velmi jednoduché. Výměny se přestavovaly ručně. Vjezdová a odjezdová návěstidla obsluhoval sám výpravčí na peronním přístroji. Teprve roku 1910 byly dány do provozu elektrické hradlové přístroje i na stavědlech.

Více o historii trati a Senohrabské stanice se dozvíte v článku Historie železniční trati Čerčany-Praha

Před optimalizací

Stávající kolejiště bylo tvořeno čtyřmi dopravními, dvěma kusými a jednou průběžnou manipulační kolejí. Stanice je v oblouku o poloměru 600m. Jsou zde tři úrovňová nástupiště.

Zabezpečovací zařízení je elektromechanické se světelnými návěstidly (kromě odjezdových směr Strančice jsou typu SSSR). Na obou stavědlech i v DK jsou hradlové přístroje RANK, na St.2 byl v roce 1981 rekonstruován v rámci přestavby zhlaví.

Více v článku Výhled do budoucna… , kde můžete porovnat, jak se naplnily vize projektantů.

Jak rekonstrukce probíhala se podívejte na srovnávací fotky ve fotogalerii

ODKAZ
Od 2. listopadu ze Soběslavi do Plané jezdí vlaky po obou kolejích
Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře