Revitalizace trati Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany

Drážní úřad vydal Oznámení zahájení stavebního řízení pro revitalizaci trati z Prahy, přes Vrané do Čerčan. Jedná se o trať tzv. Posázavského pacifiku, v jízdním řádu vedené jako trať 210.

O této stavbě se již delší dobu mluví, ale teprv teď se opravdu rozjede. Účelem této „revitalizace“ je, mimo jiné, příprava na dálkové řízení tratě z CDP Praha. Termín realizace se dal předpokládat a odpovídá Plánu obnovy železničních tratí a zařízení SŽDC v ČR pro roky 2014-2020.

Z dokumentu vyplývá, že budou vystavěna nová nástupiště v žst. Praha-Braník, Vrané nad Vltavou, Davle, Luka pod Medníkem, Jílové u Prahy a v Týnci nad Sázavou.

Bude nově vybudováno traťové a staniční zabezpečovací zařízení 3.kategorie. Pro umístění technologie pro zabezpečovací a sdělovací zařízení budou využity stávající výpravní budovy v ŽST Praha Braník, Davle, Jílové u Prahy, Měchenice a Týnec nad Sázavou. Přibudou přejezdy s elektronickým zabezpečovacím zařízením – celkem jich takto zabezpečeno bude 24.

Více informací se dozvíte ve výše zmíněném dokumentu. Já jen doplním, že přejezdy by měly být vybudovány již do konce roku 2015.

ODKAZ
Nádražní budova v Sedlčanech projde opravou. Zdemolována bude přístavba nocležny

4 komentáře

  1. tusite nejaky aktualni vyvoj? na trati probiha odstraneni padajicich kamenu, rezani drevin. prejezdy diky kterym by konecne mohly byt zkraceny jizdni doby ale stale nic..

    • 5.5.2015 bude uzavřeno výběrové řízení na zhotovitele. Vím jen, že ještě v průběhu tohoto roku má začít výstavba nových PZZ. Podrobnější informace zveřejníme formou příspěvku až bude vybrán zhotovitel a stavba bude zahájena.
      Teď by bylo vše ještě předčasné.

      • dobry den. tusite aktualni vyvoj? ted o vikendu jsem v miste byl a petrov u prahy – jilo uz jsou vytrhane koleje a nahrazuji tam drevene prqazce za betonove ale koleje zatim byly stare – se sroubovanymi spoji. tusite tedy jestli budou vymenene i koleje a pripadne k jakemu dojde pak zkraceni casu a jestli uz od prosince 2015?

  2. snad s novym jizdnim radem dojde konecne ke zkraceni casu. dnes jedou napr do kamenneho privozu nektere vlaky z vrsovic presne hodinu, jine 1.15. kdyby to bylo konecne zkraceno na cca 45 minut tak by vlak zacal konkurovat konecne autu

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*