
Měsíc uplynul, tak jsem vyrazil na stavbu „Modernizace železniční trati Rokycany-Plzeň“. Tentokráte počasí moc nepřálo. Občas se ukázalo sluníčko, ale i déšť a bouřka…
V Plzni jsem vystoupil až před polednem a po letmé prohlídce „hlaváku“ vyrazil směr Praha. Na mostě Úslava jsem potkal „páru“, když jsem byl u Ejpovic, vracela se zpět. Za objektem Újezd jsem potkal první deštík, další u portálu Kyšice, průtrž jsem přečkal na zastávce Klabava. Pak až do Rokycan pršelo, při příjezdu zpožděného „mnichováku“ vylezlo sluníčko.
V Plzni byl vyklizen domek na nástupišti. Nová „řídící“ budova vypadá zvenku dokončeně, práce probíhají uvnitř a v okolí. Na mostě „Gambrinus“ je stále PJ 10, probíhají práce kolem mostních závěrů. Most Jateční má sanované opěry, brzy by mělo dojít i na ocelovou konstrukci, kvůli tomu bude pod mostem omezen provoz.
A k onečně se dostáváme na „naši“ stavbu…
Nová plzeňská opěra mostu Úslava je skoro dokončena. Pražská opěra je hotova včetně „plácků“ pro ložiska, téměř se dotýká ocelové konstrukce původního mostu. I navazující zeď je z větší části dokončena. Největší hemžení bylo u mostu Mohylová, kde vyrostla opěrná zeď u pražské opěry. K mostu Potoční byl vybudován příjezd od portálů a potok pod mostem dočasně zatrubněn. V prostoru mezi Potoční a portálem byla po vykácení dokončena skrývka, zřejmě už v celém záboru stavby.
Kolem věnce šachty objektu Újezd vyrostly sloupky oplocení.
Ražba tunelu postupuje pomalu, moc vody a geologický zlom v profilu tunelu… Vyraženo je cca 300m. Už je téměř jasné, že plánovaný termín dokončení nebude dodržen. Kvůli množství kalů byla na severní straně vybudována nová odkalovací nádrž. Byla dokončena hlava opěrné zdi definitivní sjízdné rampy.
Za mostem silnice II/180 je postupně odtěžován zářez a zabezpečován stožár VVN.
Zářez přeložky místní komunikace Kyšice Ejpovice je téměř dokončen a ozeleňován. Nový železniční most má zabetonovány piloty pro opěry. Stožáry TV u napojení na stávající trať jsou již kompletně osazeny včetně závaží, snad tam těch několik let vydrží…
A jsme z budoucí přeložky na moderizované trati v žst. Ejpovice. V 1. SK byl vysypán štěrk, který zbyl po zasypání tří dokončovaných úseků v 1. TK. Zbývá podbít, dosypat štěrk a za tři týdny může být výluka ukončena. V celém úseku byly dokončeny PHS, gabiony a další drobnosti. Na podzim zbude propracování koleje a laníčkování troleje, od nového GVD se snad můžeme těšit na zrušení PJ 50.
edit 14.5.2015: Chybějící úseky koleje jsou podbity, svařování příští týden od středy. Do konce výluky se budou dodělávat drobnosti jak kolem kolejí, tak troleje…
V úterý osadila Viktorie dvoustý prstenec, takže je vyraženo přes 400m. Poslední dny se prý postupy pohybují kolem 20m.
Jízdné na sobotní fotovýpravu (stejně jako v dubnu) sponzoroval Valis, díky.
A nyní vše obrazem… Více fotek najdete v galerii na ttnz.cz.
Plzeň – Plzeň-Doubravka
TBM
tunel – Ejpovice
Ejpovice – Rokycany
Metrostav a.s.: Rekordních 28 metrů tunelu Ejpovice vyrazil v pondělí štít Viktorie! Tým Ing. Štefana Ivora tak zdolal metu 500m. Obsluha razicího štítu se zdárně vyrovnává se složitou geologií. Přejeme kolegům z divize 5, aby se jim toto tempo dařilo i v následujících týdnech!
Opět skvělá reportáž – moc díky. Jsem zvědavý na Plzeň a reportáže z přestavby.
Držím palce ať chuť neopadne.