Hostivař – Vršovice – (Hlavní)
Zahájení stavby „Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl.n., 2. část – Praha Hostivař (mimo) – Praha hl.n. (mimo)“ je po stažení stížnosti firmy Eurovia u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) doslova na spadnutí. Podepsání smlouvy o dílo se zhotovitelem se čeká každým dnem.
Ševětín – Dynín
Na stavbu „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část“ byla již podepsána smlouva o dílo mezi zadavatelem SŽDC a zhotovitelem zakázky, jímž bude Společnost Nemanice – Ševětín, sestávající z firem EŽ, AŽD a Subterra. K zveřejnění smlouvy došlo 15.2.2018 (zde). Náklady na stavbu ve smlouvě uvedené jsou 597, 486 627 mil. Kč. Součástí smlouvy je i harmonogram prací, podle nějž má rekonstrukce 2.traťové koleje a sudé skupiny kolejí staničních kolejí žst. Dynín proběhnout od července do prosince 2018, 1. traťové koleje a liché skupiny staničních kolejí pak od dubna do srpna 2019. Ukončení stavby je plánováno na leden 2020.
Připomeňme, že stavba začíná přibližně v km 25,0 (poblíž spínací stanice Neplachov) směrem k žst.Dynín, která bude rekonstruována (mimo veselské zhlaví, které bylo modernizováno již v předchozí stavbě). Zastávka Neplachov se posune k novému podchodu pod dálnicí, v Dyníně vyroste zastávka na ševětínském zhlaví u přestavěného silničního podjezdu, současné zastávky budou zrušeny. Po modernizaci zůstane trať nadále dvoukolejná pro V=160 km/h (GPK 200 km/h, nicméně takto jsou postaveny všechny úseky s V=160 km/h).
Sudoměřice – Votice
V případě „Modernizace trati Sudoměřice – Votice“ nám sdělil tiskový mluvčí úřadu Mgr.Martin Švanda, že prvostupňové správní řízení u ÚOHS stále běží. Nicméně, rozhodnutí se čeká každým dnem, neboť šedesátidenní blokační lhůta pomalu končí. Připomeňme, že odvolání podala firma Strabag a Antimonopolní úřad minulý měsíc zamítl její žádost o předběžné opatření. V případě, že by hrozilo, že k rozhodnutí během lhůty nedojde, může ÚOHS stále ještě nařídit předběžné opatření. Plánované výluky pro tuto stavbu pro měsíce březen až květen byly zrušeny, nicméně vývoj situace není možné předjímat a změnit se může v podstatě kdykoliv.
Ani kvůli ostatním stavbám nejsou plánovány do června žádné výluky, což však je zapříčiněno zejména tím, že v prvních etapách plánované práce do provozu nijak významněji nezasáhnou.
(Informace jsou platné ke dni vydání tohoto článku 8.3.2018)
Zdroje:
ÚOHS, SŽDC
Vršovice mají další problém: https://www.ducr.cz/images/drurad/2018/180312vyhlaska.pdf
No to není dobré. Uvidíme jak se s tím popasují
Jak říkávala babička z Takové normální rodinky: „To přeci není vůbec žádnej problém“ 🙂