
Je tu očekávaná druhá část fotoreportáže přeložky trati mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi před jejím dokončením v nepřetržité tříměsíční výluce, která bude zahájena v sobotu 2. dubna 2022 po sedmé hodině ranní.
Posledními pravidelnými vlaky osobní dopravy, které projedou po původním úseku Dráhy císaře Františka Josefa, budou v tento den EC 331 a IC 542.
Fotogalerie začíná tam, kde skončila minulá, tedy za novou zastávkou Střezimíř a provede nás až k Voticím, resp. do Nazdic přes železniční stanici Červený Újezd a zastávky Červený Újezd u Votic, Ješetice a Heřmaničky a několik křížení staré a nové trati.
Více netřeba dodávat, stav prací je patrný ze snímků. Snad jen, že výluka bude probíhat částečně i po 30. červnu 2022 a to až do konce prázdnin, měla by se však týkat pouze osobních vlaků, neboť souběžně s jednokolejným provozem mezi žst. Červený Újezd a Voticemi má probíhat výluka jedné traťové koleje mezi Olbramovicemi a Benešovem u Prahy. Zkrátka by se to tzv. nevyjezdilo.
Pár hezkých fotek najdete i v článku na webu iDNES.cz
Reportáž Jana Beránka v Událostech ČT dne 1. dubna 2022 zde
V 7:03 proběhlo poslední křižování vlaků v Ješeticích. Těch posledních vlaků, které jsou uvedeny v textu.
Je to zvláštní pocit. Pamatuju ještě mechaniku v Ješeticích, stavbu nové budovy, bourání staré, spouštění TESTu a dnes ten TEST bude vypnut. Stará elektromechanika ve Střezimíři, přestavba na TEST, konec stanice. Stejně tak tomu bylo v Bystřici – staré zařízení se SSSR návěstidly, vestavba nové reléovky do vestibulu, konec reléovky, konec stanice… Už jsem tady taky dost dlouho.
Mirku, popsal jsi to moc hezky…. Díky!!! Těch vzpomínek zůstane dost a dost!
To ano, to popsal. A za vším je třeba vidět nelehkou práci lidí, dost často v nevyhovujících podmínkách (což platilo zejména pro hradláře a signalisty na této trati, kdy i v 21.století museli sloužit s lavorem, kanystrem na vodu, pitnou vodou v láhvi, latrínou a kamny na uhlí po boku či po ruce, jak kdo chce) a rovněž boj za každou korunu, každé zlepšení, jichž zejména v neprávem opomíjené části trati pod pražskou správou nikdy nebylo mnoho (stačí vzpomenout, v jakém stavu byla trať před modernizací, např. oproti jižní části).