
Táborsko – Nově položené koleje z Tábora do Chotovin či proražení Sudoměřického tunelu jsou bezesporu největší změny oproti stavu popsaném v šestém dílu. Pojďme si ukázat aktuální stav a co nás čeká v nejbližší době.
Tábor – Chotoviny
Z Tábora až k vjezdu do Chotovin jsou položené koleje, oproti fotografiím jsou již kompletně podbité. Trakční vedení je nataženo (kromě krátkého úseku u Tábora), provizorní laníčkování hotovo. Okolo tratě již stojí návěstidla – jak autobloková, tak vjezdová.
Chotoviny
V Chotovinách jsou dočasně v provozu dvě staniční koleje, přičemž tento stav je jen dočasný, v červenci bude stará vytrhána a dostavěn zbytek stanice. Zároveň dojde ke zprovoznění nové koleje od Tábora.
Chotoviny – Sudoměřice
U obce Moraveč pokračuje výstavba estakády, která momentálně blokuje dálnici D3 v půlce profilu. Dále na sever je vyhlouben nový zářez pro trať a mostovka přeložky silnice II/603 spatřuje světlo světa. U jižního portálu je navážena poslední vrstva hlíny na násep před ním. Samotný tunel byl úplně proražen začátkem června. Na druhé straně došlo k úpravě bočních stran zářezu, úpravě odvodňovací strouhy a shrnutí ornice z úseku tunel – Sudoměřice, vjezd.
Sudoměřice
Ve stanici se opět začalo stavět. Dělníci pracují na novém podchodu, na skladu na jižním zhlaví začala demoliční činnost. Opěrná zeď, která umožní rozšíření silnice II/120, se dostává do poslední fáze výstavby – je již vybetonovaná, stačí zasypat hlínou a pokrýt asfaltovým kobercem. Připomenu, že na přestavbu celé stanice dojde v příštím roce.
Fotogalerie celého úseku Tábor – Sudoměřice: