Nové železniční mosty na IV. koridoru
Společnost VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a.s. PJ Ocelové konstrukce začátkem října 2013 podepsala smlouvu na výrobu a montáž dvou železničních mostů na IV. železničním koridoru.
Jedná se o dva sousedící mostní objekty, které jsou součástí modernizace traťového úseku Tábor – Sudoměřice u Tábora. Prvním mostním objektem je dvoukolejná estakáda o osmi polích s celkovou délkou mostu 455m. Konstrukce estakády je tvořena osmi prostými nosníky s ocelovou komorou výšky 4,25m a spřaženou železobetonovou mostovkou. Druhý mostní objekt bude převádět železniční trať přes dálnici D3. Konstrukčně se jedná o trám vyztužený obloukem, tzv. Langerův nosník. Jeho rozpětí je 99m a výška konstrukce uprostřed rozpětí je přes 18m. Modernizovaná trať bude z části ležet stranou od původní trasy, což umožní napřímení směrových prvků a díky tomu dosažení traťové rychlosti v tomto úseku až 160km/h.
Celková hmotnost ocelové konstrukce obou mostních objektů je cca. 3200tun. V oboru ocelových mostů se jedná o jednu z největších zakázek realizovaných na území České republiky za posledních několik let. Hodnota projektu je přibližně 180 milionů korun a investorem je Správa železniční dopravní cesty, s.o. ¨Je to jedna z prvních zakázek, o kterou se VPE mohla ucházet také díky tomu, že začátkem letošního roku získala certifikaci nejen pro výrobu, ale i pro montáži železničních mostů pro SŽDC. Začátek výroby na mostárně VPE je plánován na listopad 2013 a montáž ocelové části má být ukončena ve druhé polovině příštího roku. Celý modernizovaný traťový úsek má být uveden do provozu v první polovině roku 2016.
(Tisková zpráva Vítkovice Power Engineering a.s.)