Dnes (24. 4. 2009) ve 4:09 došlo před mostem v Čerčanech k vykolejení čtyř vozů nákladního vlaku.
Vykolejilo několik posledních vozů Uas vlaku jedoucího ze Senohrab do Čerčan asi 100 metrů před mostem přes řeku Sázavu a místní komunikaci. Vozy byly následně taženy mimo kolej až na výhybku těsně před mostem, kde došlo k převrácení jednoho vozu vpravo ve směru jízdy a vysypání jeho obsahu (vytěžené štěrkové lože z rekonstruované 2.TK Senohraby-odb.Mirošovice) .
Je těžce poškozen kolejový svršek, kabelová vedení staničního, traťového a přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Trať mezi Čerčany a Senohraby je neprůjezdná, osobní vlaky jsou v úseku Čerčany-Senohraby nahrazeny autobusy, rychlíky až do Strančic. Náhradní přepravu ještě komplikuje uzavírka mostu na zastávce Pyšely.
Příčina nehody v současné době není známa.
Do fotogalerie jsou zařazeny fotografie bez popisů, foceno v mlze, takže kvalita je opravdu dokumentární. Odpoledne, spíše navečer přidám fotky z odklízecích prací.
Intenzivně se pracuje na odklízení následků nehody. Vozy před i za vykolejenými byly odtaženy, ty zadní do Strančic, přední do stanice Čerčany.
14:00
Do Senohrab přijel nehodový vlak, byl odpojen zadní vůz a odtlačen lokomotivou do Čerčan k odtažení těch zadních vozů a k pomoci a odtažení vozu, který vykolejil jen jednou nápravou. Za pomoci hydrauliky jej hasiči vrátili na kolej a následně je odtahován přes Senohraby do Strančic.
Zbytek nehodového vlaku se vydal zpět ku Praze, aby přes Vršovice a Davli při¨jel do Čerčan po trati přes Davli.Je to proto, že kolejiště ze strany od Senohrab je těžce poškozené a jeřáb tudíž musí k vykolejeným vozům najet po rekonstruovaném mostě z druhé strany.
Po vyproštění vozů bude následovat oprava železničního svršku a položení nových kolejových polí, která budou dopravena z úložiště v Praze.
Předpokládá se, že doprava bude obnovena až zítra.
17:00 – 9:00
Hasiči za pomoci tanku popotáhli vykolejené vozy o několik metrů tak, aby se k nim svým ramenem dostal přivolaný těžký jeřáb firmy ŠVESTKA, ktarý je uložil na louku pod náspem trati. Další jeřáb mezitím odstraňoval poškozený kolejový rošt. V nočních hodinách bylo upraveno štěrkové lože, položeny nové kolejové páry, provedeno zaštěrkování a podbití kolejiště.
Krátce po deváté hodině ranní 25.4.2009 projel místem nehody první vlak.
Závěrečná zpráva z vyšetřování nehody