Benešovský deník přinesl dnes článek o zpoždění pokračování IV,koridoru mezi Voticemi a Benešovem. Jak jistě víte, stavba měla začít již letos na podzim.
Článek se svolením autora (laj) přebíráme v plném znění.
Plánované napřímení a zdvoukolejnění železniční tratě z Benešova do Votic má zpoždění. Už před dvěmi měsíci měly podle původního harmonogramu výstavby IV. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi začít přípravné práce pro ražení tunelů a přeložky drážního tělesa. Kolem kolejí se zatím nic neděje. Zahájení stavby má zpoždění.
„Chybí dokončit územní řízení. Tím pádem zatím investor nemohl žádat o stavební povolení,“ nastínil současnou situaci Miloš Krameš, hlavní inženýr projektu modernizace zmíněného úseku.
„Projekt je hotový. Nyní se jedná s dotčenými obcemi. Zatím není vyhlášená soutěž na zhotovitele stavby,“ potvrdil Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, jež je investorem stavby.
Chybí také dohoda se zhruba deseti vlastníky, jejichž pozemky nové kolejiště zabere, nebo je dočasně obsadí zařízení staveniště. Když už majitelé nemovitostí přistoupí na prodej, tak chtějí parcelu prodat vcelku, a ne pouze její část. Investor také musí dořešit napřímení oblouku u votického lomu. Zásadní změnou, oproti původnímu projektu, je vznik druhého tunelu mezi Bystřicí a Tomicemi.
„Nové řešení uvedeného úseku umožní napřímením tratě zvýšit projektovanou rychlost ze 130 na 160 kilometrů za hodinu,“ vysvětlil projektant Miloš Krameš s tím, že dořešené je v lokalitě Plchovky těsné sousedství s uvažovaným rozšířením skládky komunálního odpadu.
„Doufám, že práce mimo osu tratě, které nebudou znamenat pro vlakovou dopravu žádné omezení, začnou na jaře,“ dodal pracovník Sudopu.