S prázdninami by měla začít i dvouletá rekonstrukce žst. Praha Hostivař

Praha Hostivař

Dlouho očekávaná a hojně diskutovaná stavba části 4.železničního koridoru, úsek Praha Hostivař (včetně) – Praha hl.n. (mimo), začne letos v létě. Její první část, stanice Praha Hostivař, se začne rekonstruovat 1.července 2014. Konec této stavby je naplánován na květen 2016.

Výše uvedené platí, pokud se opravdu začne v uvedeném termínu. Snad už to je opravdu poslední datum.

Krátce o stavbě:

  • začátek stavby je u vjezdových návěstidel od Prahy Uhříněves, kde končí úsek již dokončené stavby Strančice – Hostivař, konec stavby v km 177,6
  • bude kompletně rekonstruovaná celá žst. Praha Hostivař včetně výstavby nových odbavovacích prostor, nástupišť a podchodů
  • trať Praha Hostivař – Praha Malešice zatím zůstává jednokolejná
  • v traťovém úseku Praha Hostivař – Praha Vršovice zůstane zachována Odb. Záběhlice. V jejím prostoru bude vložena druhá kolejová spojka. Odbočka bude zabezpečena provizorním elektronickým stavědlem, ovládaným z JOP Praha Hostivař
  • hradlo Železný Most bude zrušeno, nově vybudované automatické hradlo bude mít oddílová návěstidla. Budou posunuta oproti současnému hradlu cca o 600m do km 180,605 (za zastávku Praha Strašnice)
  • v Hostivaři bude zachovaná nakládková kolej (3b), vlečka SKANSKA (v prodloužení 3.koleje) a vlečka Kovošrot Praha (v pokračování 4.koleje). Zbývající vlečky budou zrušeny

 

Jednotlivé etapy zde nebudu podrobněji rozepisovat, před zahájením stavby a v jejím průběhu si vždy popíšeme, co nás v nejbližší době čeká.
Stavba se samozřejmě neobejde bez výluk traťových kolejí a omezení provozu. Můžeme proto očekávat drobné změny v grafikonu. Nejcitelněji se práce dotknou tratě do Malešic, kdy bude několikrát v průběhu stavby tato trať vyloučena a nákladní doprava bude vedena přes Nové spojení a Prahu hl.n.

Současný stav úseku stavby jsme si popsali již dříve (celý článek zde…), v tabulce je velmi zjednodušený přehled vybraných událostí

Čtěte také  Hostivař - Vršovice - Hlavní: část vlaků opět odklonem
 Orientační přehled
1.7.2014Přípravné práce. Kácení dřevin, výstavba základů TV,
15.7.2014Demolice zbytných stavebních objektů, výstavba kanalizace, přeložka vodovodu...
Začíná výstavba objektů pro odbavení cestujících
29.7.2014Snesení části kolejí a výhybek v budoucí žst.Zahradní Město. Je to z důvodu zjednodušení napojení zab.zař. Snesena bude výhybka č.21 a kolejové pole mezi výhybkami 10 a 16, pole za výhybkou č.12 a 22
19.8.2014provizorní propojení 1.SK (na obou zhlavích bude propojena do 3.SK, takže provoz bude zajištěn po kolejích č.3- sudý směr a č.5- lichý směr)
31.8.2014Zahájení rekonstrukce kolejí č. 2,4,6,8
25.8.-28.11.2014Rekonstrukce části mostu přes ul.Průmyslová, pod sudými kolejemi
24.-25.3.2015Vložení provizorních výhybek č. 4 a 5 na Odbočce Záběhlice
26.3.-7.4.2015Zprovoznění provizorního zab.zařízení v Hostivaři a Záběhlicích, současně i AH Železný Most (oddílová návěstidla budou těsně za zast.Strašnice)
8.4.2015Začíná rekonstrukce liché kolejové skupiny
8.4.-10.8.2015Rekonstrukce části mostu přes ul.Průmyslová, pod lichými kolejemi
8.4.-8.5.2015Demolice stavědel na obou zhlavích
8.-31.5.2016Aktivace definitivního zabezpečovacího zařízení

Mapka se současným stavem žst. Hostivař.

Vyznačil jsem na ní polohu kolejí, výhybek, vleček, návěstidel a budov. Objekty jsou zakresleny v únoru 2014.
Mapku budu vkládat do příspěvků v průběhu stavby a to tak, že v ní budou vyznačeny aktuální změny. Původní a nový stav bude možné přepínat pomocí výběru vrstev. Snad tento záměr vzjde a bude to fungovat podle mých představ.

Mapu doporučuji přepnout do zobrazení v celém okně pomocí odkazu dole pod mapkou nebo ZDE >>.

Zobrazit místo Hosti-postup1 na větší mapě