Drážní promenáda v Praze získala územní rozhodnutí

Praha-Strašnice - drážní promenáda v prostoru bývalé zastávky ((vizualizace: Tomáš Cach, Terra Florida a Petr Tej)

Magistrát hlavního města Prahy získal územní rozhodnutí pro vybudování parkové drážní promenády, kterou plánuje vybudovat v místě zrušené železniční trati mezi Zahradním Městem a Vršovicemi přes někdejší zastávku Praha-Strašnice. Železniční provoz zde ustal v prosinci roku 2020.

„Získali jsme pravomocné územní rozhodnutí na stavbu vršovické drážní promenády a okolního liniového parku. Teď už jen se Správou železnic domlouváme získání pozemků,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Nová odpočinková oblast na místě bývalé trati bude mít podle něj přes čtyři kilometry.

„Opuštěný železniční koridor se stane zelenou městskou osou, která bude Pražanům sloužit k trávení volného času, kýženému odpočinku i k pěší a cyklistické dopravě. Promenáda naváže také na stávající síť stezek a cest, ve Vršovicích například u Botiče. Součástí revitalizace území budou také klidné pobytové lokality, parkové plochy, prostory pro kulturu i občerstvení,“ uvedl k projektu primátorův náměstek Petr Hlaváček (za STAN).

Následovat bude řízení o stavebním povolení, po jehož vydání bude možné dokončit realizační dokumentaci, vybrat zhotovitele a zahájit stavební práce na celém plánovaném úseku.

Veškeré úpravy na traťovém úseku Praha-Hostivař – Praha-Hlavní nádraží, které již proběhly pod vedením Správy železnic, byly s projektem Drážní promenády koordinovány a počítaly s její realizací po získání všech potřebných povolení.

Drážní promenáda je výjimečným záměrem jak svým charakterem, tak rozsahem, v důsledku čehož je nutná komplikovaná koordinace majetkových poměrů a návazností na okolí; z toho důvodu je náležitá projektová příprava časově náročná.

Promenádu budou podle dřívějších informací tvořit dva pásy – jeden čtyři metry široký pro cyklisty a bruslaře a druhý se šířkou 3,2 metru pro pěší. Mezi nimi bude necelý metr zeleně, tartanu nebo původních kolejí. Na promenádě zůstanou zachovány i další železniční prvky, například části kolejiště a návěstidel, historický kamenný podchod z 19. století, nýtovaný most z roku 1918 nebo části zrušené zastávky Praha – Strašnice. Součástí korza mají být tři lávky, a to u nové železniční zastávky v Edenu, u ulice V Korytech a největší přes Průběžnou ulici. Na promenádě a v okolním parku město plánuje několik míst určených pro trávení volného času, například u Botiče, u sídliště Vlasta, u Edenu na místě zrušené zastávky Strašnice nebo u výhledu na Zahradní Město.

ODKAZ
Stavební práce na Jižní spojce začnou s prázdninami. Správa železnic získala další peníze z CEF

Podobný projekt město plánuje i na pozemcích, které se uvolní v Bubenči na západ od Stromovky po zahloubení trati do Kladna a na letiště.

Stávající stav prostoru budoucí drážní promenády lze vidět zde.

Praha - drazni promenada

 


 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Álojs
Álojs
17.5.2023 20:48

Ten kus koleje ve Stašnicích podle mě dlouho nevydrží. Né že by to někdo ukrad do sběru (i když…), ale brzo se o to nějakej rychlík na kole nebo bruslích přizabije a budou to dávat pryč

Petr
Petr
15.5.2023 16:57

Akorát to vypadá, že s mostem přes průběžnou ulici SŽDC nepočítala při rekonstrukci vůbec…
Podle mě spíš nebude. Nedovedu si moc představit jak ho tam chtějí udělat…

mirekk
Admin
Reakce na  Petr
17.5.2023 20:41

SŽ s mostem počítat ani nemusela. Promenáda je v režii Magistrátu, SŽ s tím nemá lautr nic. Navíc stavba bude začínat (končit) Průběžnou, opačný konec bude u vršovického nádraží, tudíž s nějakým mostem nepočítá ani Magistrát.
Spíš mě zajímá stavba nového přemostění ulice V Korytech. Drážní most je snesen včetně opěr

Petr
Petr
Reakce na  mirekk
19.5.2023 22:13

Pokud by se obě státní instituce domluvili, tak s ním počítat měla budou to zbytečné náklady navíc, pokud tam vůbec půjde postavit.
Tak v krytech problém nevidím. Most relativně krátký a nijak složitý terén. Most v Korytech musel být snesen protože byl úský. tedy silnice pod ním byla úzká…