V roce 2014 SŽDC zveřejnila plány obnovy železničních tratí a zařízení na roky 2014 – 2020. Je konec roku 2020, porovnejte si plány a skutečnost.
Tento článek jsme publikovali 31. ledna 2014 a dnes, téměř po uplynutí doby plánování, jej „reinkarnujeme“ a zkuste si porovnat plány se skutečností. Komentář ponechám na čtenáři.
Realizace a příprava staveb Stavební správy západ obvod I (Praha) 2015 – 2016
Nemanice – Dynín
- pravděpodobné zahájení v roce 2016
- Nemanice (vč.) – Ševětín (vč.) jen nezbytné úpravy zab. zař. pro ETCS
Ševětín – Horusice
- zásadní výluky do konce roku 2015 (střídavě výluky sudé/liché skupiny v žst. Dynín)
- zrušení žst. Horusice (2015 jednokolejně Dynín – Veselí nad Lužnicí)
Horusice – Veselí nad Lužnicí
- zásadní výluky do konce roku 2015 (aktivace SZZ, dokončení zdvoukolejnění traťového úseku v návaznosti na předchozí stavbu, provoz střídavě po stávající TK nebo nové 2. TK)
Veselí nad Lužnicí – Soběslav
- zásadní výluky do konce roku 2015 (stále jednokolejný provoz Veselí n.L. – Soběslav, v žst. Soběslav jen po nové sudé skupině, 21 dní zastaven provoz)
Tábor – Sudoměřice u Tábora
- nepřetržité výluky v roce 2015 (Tábor – Chotoviny (vč.) dvoukolejně, výluky v žst. Sudoměřice u Tábora)
- v roce 2015 nelze křižovat v žst. Sudoměřice u Tábora (stanice plní pouze funkci oddílu), změna žst. na odb.
- v roce 2016 dokončovací práce
Sudoměřice u Tábora – Votice
- zahájení 2015, spíše 2016 dle výkupu pozemků a možnosti financování (OPD2)
- stavba kompletně na přeložce, výluky zejména v místech křížení se stávající stopou
Rekonstrukce žst. Praha-Hostivař
- měla by probíhat v letech 2014 – 2016
- dlouhodobě k dispozici jen dvě nástupní hrany a tři staniční koleje; jednokolejný provoz Praha Hostivař – odb. Záběhlice
Praha Hostivař – Praha hl.n.
- zahrnuje úsek Praha Hostivař (mimo) – Praha Vršovice (včetně), zahájení koncem roku 2015, pravděpodobněji 2016 dle možnosti financování (OPD2)
- od konce roku 2015 vyloučen provoz odb. Záběhlice – Praha Vršovice seř. n., nákl Praha Strašnice zapojeno přes odb. Železný Most (dnes Hr.)
- od 08/2016 předpokládán jednokolejný provoz Praha Vršovice os.n. – Praha Vršovice ček. kol. s odbočením do Prahy ONJ odjezd a s kusou kolejí pro úvratě Praha Malešice – Praha ONJ odjezd, v Praze Vršovicích ček. kol. jen dvě dopravní koleje
Praha Bubeneč – Praha Holešovice
- v roce 2015 pouze dokončovací práce
Praha Běchovice – Úvaly
- pokračuje modernizace úseku, dvoukolejný provoz Praha Běchovice – Úvaly, noční zastavené provozy 4h (cca 0:00-4:00); přesun zásadních prací též do žst. Úvaly
- v roce 2015 4 měsíce jednokolejný provoz přes most Výmola (jeden oddíl mezi stávajícím a novým českobrodským zhlavím žst. Úvaly), 2016 14 dní jednokolejný provoz
- v nejbližších týdnech se předpokládá upřesnění harmonogramu zhotovitelem
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu
- v letech 2015 – 2016, dva roky zastaven provoz Praha Bubny – Praha Masarykovo nádraží
Praha – Kladno
- připravuje se rekonstrukce žst. Praha Masarykovo nádraží, žst. Praha Bubny a žst. Kladno (- Kladno Ostrovec)
- zahájení v roce 2016 dle výsledků ekonomických hodnocení a územního projednání (problematická zejména žst. Praha Bubny)
Rekonstrukce zastřešení žst. Praha hl.n.
- připravuje se zahájení od druhé poloviny roku 2014 s dvěma alternativami: dokončení v roce 2015 s omezením 1/3 hl.n. po téměř celou dobu rekonstrukce nebo alternativně dokončení v roce 2016 s menším dopadem na provoz (výluky max. dvou staničních kolejí); o alternativě dosud nerozhodnuto
Rekonstrukce žst. Čelákovice
- zahájení v roce 2016 po dokončení modernizace úseku Praha Běchovice – Úvaly
Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení žst. Lovosice
- drobné kolejové úpravy v krátkých N-výlukách
- rekonstrukce SZZ – jízdy na PN, omezené stavění vlakových a posunových cest dle jednotlivých etap
Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav
- dvě etapy: 2015 Luštěnice (vč.) – Ml. Boleslav (vč.) a 2016 Veleliby (mimo) Luštěnice (mimo)
- rekonstrukce stanic, stavba výhyben, DOZ
- 2015 nelze dlouhodobě křižovat v žst. Luštěnice; 2016 v žst. Čachovice
Pro rok 2015 připravovány další stavby pro vyčerpání prostředků z OPD1, např. revitalizace tratí Praha – Čerčany, Vrané n. Vlt. – Dobříš, Čelákovice – Neratovice, Golčův Jeníkov – Čáslav, Oldřichov u Duchcova – Bílina, Oldřichov u Duchcova – Litvínov.
Termíny jsou velmi napjaté a není jisté, zda se všechny akce podaří do konce roku 2015 zrealizovat. Není jasné, zda je bude možno realizovat případně z OPD2 po roce 2015.
Dále připravovány rekonstrukce napájecích stanic (Oldřichov, Světec, Most, Chomutov, Nymburk) a DOZ na hotových úsecích I., III. a IV.TŽK pro zapojení do CDP Praha.
Realizace a příprava staveb Stavební správy západ obvod II (Plzeň) 2015 – 2016
Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)
- předpokládaná realizace: 2015
Rekonstrukce trati Praha Smíchov – Rudná – Beroun
- předpokládaná realizace: 09/2014 – 11/2015
Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
- předpokládaná realizace: 01/2016 – 06/2018
Rekonstrukce žst.Horažďovice předměstí
- předpokládaná realizace: 03/2015 – 12/2015
Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská
- předpokládaná realizace: 2016
Elektrizace trati České Velenice – České Budějovice, 2. etapa
- předpokládaná realizace: 11/2014 – 10/2015
Revitalizace trati Veselí n.L. – Jihlava
- předpokládaná realizace: 2016
Peronizace žst.Chodov
- předpokládaná realizace: 07/2015 – 03/2016
Peronizace a odstranění omezení rychlosti v žst.Pačejov
- předpokládaná realizace: 07/2015 – 06/2016
Revitalizace trati Rokycany – Nezvěstice
- předpokládaná realizace: 2015
Revitalizace trati Strakonice – Volary
- předpokládaná realizace: 2015
Revitalizace trati Chrást u Plzně – Radnice
- předpokládaná realizace: 2015
Revitalizace trati Cheb – Luby u Chebu
- předpokládaná realizace: 2015
Revitalizace trati K. Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt
- předpokládaná realizace: 2015
Revitalizace trati Chomutov – Karlovy Vary
- předpokládaná realizace: 2015
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Horažďovice (mimo) – Pačejov (mimo)
- předpokládaná realizace: 2015
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Pačejov (mimo) – Nepomuk (mimo)
- předpokládaná realizace: 2015
Rekonstrukce TV v úseku Strakonice – Katovice na trati Č. Velenice – Plzeň
- předpokládaná realizace: 2015
Realizace a příprava staveb Stavební správy východ 2015 – 2016
Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2.stavba
- termín realizace: 12/2012-12/2014
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí
- termín realizace: 1.10.2012– 31.3.2015
Rekonstrukce žst. Olomouc
- termín realizace: 09/2013 – 08/2016
Optimalizace trati Bystřice n. O. – Č. Těšín, 2. stavba žst. Český Těšín
- předpokládaná realizace: 11/2013 – 07/2016
- 1.11.2013 podpis smlouvy
Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice
- předpokládaná realizace: 12/2014-07/2016
Ostatní mimokoridorové stavby, zahájení 2014
Výstavba trakční napájení stanice Albrechtice
- předpokládaná realizace: 01/2014-09/2015
Dopravní terminál Uherský Brod, II. etapa – část SŽDC
- předpokládaná realizace: 2014
DOZ trati Újezdec u Luhačovic (mimo) – Vlárský průsmyk
- předpokládaná realizace: 03/2014 – 01/2015
DOZ trati Veselí nad Moravou (mimo) – Újezdec u Luhačovic (mimo)
- předpokládaná realizace: 05/2014- 08/2015
Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna
- předpokládaná realizace: 07/14 – 06/16
DOZ Břeclav – Brno
- předpokládaná realizace: 04/2014 – 01/2015
- 13.1.2014 podána žádost o vadání stavebního povolení na DÚ
Rekonstrukce kolej č. 2 Brno Maloměřice – Brno Královo Pole
- předpokládaná realizace: 10/2014-11/2015
Rekonstrukce kolej č. 2 Brno Královo Pole – Kuřim
- předpokládaná realizace: 10/2014-11/2015
Rekonstrukce k.č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou
- předpokládaná realizace: 07/2014 -07/2016
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 1. část, rekonstrukce nástupišť žst. Týniště nad Orlicí
- předpokládaná realizace: 02/2014 – 08/2015
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 2. část, rekonstrukce žst. Častolovice
- předpokládaná realizace: 04/2014 – 04/2015
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 1.stavba,
zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem
- předpokládaná realizace: 03/14-08/15 (je prováděna úprava PS)
DOZ Jaroměř (mimo) – Stará Paka (mimo)
- předpokládaná realizace: 08/2014-09/2012 (PS+R)
Ostatní mimokoridorové stavby, zahájení 2015
Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice, v km 332,200-333,076
- předpokládaná realizace: 03/2015 – 11/2016
Rekonstrukce kunčického zhlaví v žst. Ostrava Vítkovice
- předpokládaná realizace: 03/2015 – 08/2016
Výstavba zastávky Havířov nemocnice
- předpokládaná realizace: 07/2015 – 08/2016
Výstavba zastávky Ostrava – Zábřeh
- předpokládaná realizace: 07/2015 – 08/2016
Rekonstrukce prostějovského zhlaví žst. Olomouc hl. n.
- předpokládaná realizace: 01/2015 – 08/2015
Rekonstrukce žst. Hanušovice
- předpokládaná realizace: 2015
Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (včetně) – Brno Židenice (mimo)
- předpokládaná realizace: 03/2015 – 12/2015
Modernizace traťového úseku Modřice (mimo) – Brno Horní Heršpice (mimo)
- předpokládaná realizace: 03/2015 – 12/2015
Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Ostrov nad Oslavou-Žďár nad Sázavou
- předpokládaná realizace: 09/2015 – 12/2016
Rekonstrukce nástupišť v žst. Havlíčkův Brod
- předpokládaná realizace: 03/2015 – 11/2015
Rekonstrukce 4. svazku směrových kolejí v žst. Česká Třebová
- předpokládaná realizace: 2015
Ostatní, zahájení po roce 2015
Optimalizace trati Ostrava Kunčice – Frýdek Místek – Č.Těšín, včetně PEÚ a optimalizace žst. Č. Těšín, 1.část“(Frýdek-Místek – Dobrá u FM – Nošovice)
- předpokládaná realizace: po roce 2015
Optimalizace trati Ostrava Kunčice – Frýdek Místek – Český Těšín, vč. PEÚ a optimalizace žst. Č. Těšín, 2.část“, Ostrava – Kunčice (mimo) – Frýdek Místek (mimo)
- předpokládaná realizace: po roce 2015
Rekonstrukce žst. Přerov, 2. etapa
- předpokládaná realizace: 2016 – 2018
Modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice
- předpoklad realizace: 2016
Železniční uzel Brno, modernizace průjezdu a 1. část osobního nádraží
- předpoklad zadání VZ na realizaci: po roce 2017
Modernizace trati Brno – Přerov
- předpoklad realizace: 2017 – 2020 (1. etapa Blažovice – Nezamyslice)
Prodloužení podchodu v žst. Pardubice hl. n.
- předpokládaná realizace: 2016 – 2018
Zvýšení kapacity trati Týniště n.O.-Častolovice-Solnice, 3. část
- předpokládaná realizace: 2016 – 2017
Uzel Pardubice
- předpokládaná realizace: 2017 – 2020
Průjezd uzlem Česká Třebová
- předpokládaná realizace: 2017 – 2020
Stavby financované z Operačního programu Životního prostředí
Stabilizace nepravidelných horninových bloků Okrouhlice – Světlá n. Sázavou (Horní Pohled) km 236,750-236,850
- předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 02/2014 – 09/2014)
Stabilizace nepravidelných horninových lavic Okrouhlice-Světlá n. S. (Horní Pohled) km 235,650-235,850
- předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 02/2014 – 09/2014)
Stabilizace skalních struktur v úseku Křižanov-Sklené n. Oslavou km 64,500-65,430 II (2. kolej)
- předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 01/2014 – 08/2014)
Stabilizace skalních struktur v úseku Křižanov-Sklené n. Oslavou km 64,500-65,430 I (1. kolej)
- předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 01/2014 – 08/2014)
Stabilizace skalních zářezů v úseku mezi žst. Hronov a Teplice nad Metují (Dědov-II. vlevo)
- předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 2013 – 2014)
Malé projekty OPD
Zvýšení trakčního výkonu TNS Valašské Meziříčí
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení trakčního výkonu TNS Ústí u Vsetína
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení trakčního výkonu TNS Střelná
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení trakčního výkonu TNS Říkovice
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení trakčního výkonu TNS Havlíčkův Brod
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení trakčního výkonu TNS Ostrov nad Oslavou
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení trakčního výkonu TNS Golčův Jeníkov
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení trakčního výkonu TNS Kerhartice
- předpokládaná realizace: 2014 – 2015
Zvýšení rychlosti:
Zvýšení tratové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod – Okrouhlice
- předpokládaná realizace: 2016
Zvýšení tratové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov
- předpokládaná realizace: 2016
Zvýšení tratové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova
- předpokládaná realizace: 2016
Zvýšení tratové rychlosti v úseku Brno-Slatina – Blažovice
- předpokládaná realizace: 2016
Zvýšení tratové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou
- předpokládaná realizace: 2016
Zdroj : SŽDC
Možná zajímavé pro znalce. Ale kdo z čtenářů (až na výjimky) dokáže porovnat tento seznam se skutečností? Většina z nás jen některé úseky, které známe ve skutečnosti. Chápu, že popsat současný stav/nestav by vydalo na brožuru. Ale takto to má dost malou vypovídací hodnotu.
Ano, to je pravda, že většina z nás dokáže porovnat jen úseky ve svém okolí. Stejně jsme na tom i my, takže necháme na každém čtenáři, aby porovnal své okolí a případně popsal v komentáři, co je a není hotové.
I tak díky za informace.