Jaké plány obnovy tratí a zařízení měla SŽDC pro roky 2014 – 2020?

V roce 2014 SŽDC zveřejnila plány obnovy železničních tratí a zařízení na roky 2014 – 2020. Je konec roku 2020, porovnejte si plány a skutečnost.

Tento článek jsme publikovali 31. ledna 2014 a dnes, téměř po uplynutí doby plánování, jej „reinkarnujeme“ a zkuste si porovnat plány se skutečností. Komentář ponechám na čtenáři.


Realizace a příprava staveb Stavební správy západ obvod I (Praha) 2015 – 2016

Nemanice – Dynín

  • pravděpodobné zahájení v roce 2016
  • Nemanice (vč.) – Ševětín (vč.) jen nezbytné úpravy zab. zař. pro ETCS

Ševětín – Horusice

  • zásadní výluky do konce roku 2015 (střídavě výluky sudé/liché skupiny v žst. Dynín)
  •  zrušení žst. Horusice (2015 jednokolejně Dynín – Veselí nad Lužnicí)

Horusice – Veselí nad Lužnicí

  • zásadní výluky do konce roku 2015 (aktivace SZZ, dokončení zdvoukolejnění traťového úseku v návaznosti na předchozí stavbu, provoz střídavě po stávající TK nebo nové 2. TK)

Veselí nad Lužnicí – Soběslav

  • zásadní výluky do konce roku 2015 (stále jednokolejný provoz Veselí n.L. – Soběslav, v žst. Soběslav jen po nové sudé skupině, 21 dní zastaven provoz)

Tábor – Sudoměřice u Tábora

  • nepřetržité výluky v roce 2015 (Tábor – Chotoviny (vč.) dvoukolejně, výluky v žst. Sudoměřice u Tábora)
  • v roce 2015 nelze křižovat v žst. Sudoměřice u Tábora (stanice plní pouze funkci oddílu), změna žst. na odb.
  • v roce 2016 dokončovací práce

Sudoměřice u Tábora – Votice

  • zahájení 2015, spíše 2016 dle výkupu pozemků a možnosti financování (OPD2)
  • stavba kompletně na přeložce, výluky zejména v místech křížení se stávající stopou

Rekonstrukce žst. Praha-Hostivař

  • měla by probíhat v letech 2014 – 2016
  • dlouhodobě k dispozici jen dvě nástupní hrany a tři staniční koleje; jednokolejný provoz Praha Hostivař – odb. Záběhlice

Praha Hostivař – Praha hl.n.

  • zahrnuje úsek Praha Hostivař (mimo) – Praha Vršovice (včetně), zahájení koncem roku 2015, pravděpodobněji 2016 dle možnosti financování (OPD2)
  • od konce roku 2015 vyloučen provoz odb. Záběhlice – Praha Vršovice seř. n., nákl Praha Strašnice zapojeno přes odb. Železný Most (dnes Hr.)
  • od 08/2016 předpokládán jednokolejný provoz Praha Vršovice os.n. – Praha Vršovice ček. kol. s odbočením do Prahy ONJ odjezd a s kusou kolejí pro úvratě Praha Malešice – Praha ONJ odjezd, v Praze Vršovicích ček. kol. jen dvě dopravní koleje

Praha Bubeneč – Praha Holešovice

  • v roce 2015 pouze dokončovací práce

Praha Běchovice – Úvaly

  • pokračuje modernizace úseku, dvoukolejný provoz Praha Běchovice – Úvaly, noční zastavené provozy 4h (cca 0:00-4:00); přesun zásadních prací též do žst. Úvaly
  • v roce 2015 4 měsíce jednokolejný provoz přes most Výmola (jeden oddíl mezi stávajícím a novým českobrodským zhlavím žst. Úvaly), 2016 14 dní jednokolejný provoz
  • v nejbližších týdnech se předpokládá upřesnění harmonogramu zhotovitelem

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu

  • v letech 2015 – 2016, dva roky zastaven provoz Praha Bubny – Praha Masarykovo nádraží

Praha – Kladno

  • připravuje se rekonstrukce žst. Praha Masarykovo nádraží, žst. Praha Bubny a žst. Kladno (- Kladno Ostrovec)
  • zahájení v roce 2016 dle výsledků ekonomických hodnocení a územního projednání (problematická zejména žst. Praha Bubny)

Rekonstrukce zastřešení žst. Praha hl.n.

  • připravuje se zahájení od druhé poloviny roku 2014 s dvěma alternativami: dokončení v roce 2015 s omezením 1/3 hl.n. po téměř celou dobu rekonstrukce nebo alternativně dokončení v roce 2016 s menším dopadem na provoz (výluky max. dvou staničních kolejí);  o alternativě dosud nerozhodnuto

Rekonstrukce žst. Čelákovice

  • zahájení v roce 2016 po dokončení modernizace úseku Praha Běchovice – Úvaly

Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení žst. Lovosice

  • drobné kolejové úpravy v krátkých N-výlukách
  • rekonstrukce SZZ – jízdy na PN, omezené stavění vlakových a posunových cest dle jednotlivých etap

Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav

  • dvě etapy: 2015 Luštěnice (vč.) – Ml. Boleslav (vč.) a 2016 Veleliby (mimo) Luštěnice (mimo)
  • rekonstrukce stanic, stavba výhyben, DOZ
  • 2015 nelze dlouhodobě křižovat v žst. Luštěnice; 2016 v žst. Čachovice

Pro rok 2015 připravovány další stavby pro vyčerpání prostředků z OPD1, např. revitalizace tratí Praha – Čerčany, Vrané n. Vlt. – Dobříš, Čelákovice – Neratovice, Golčův Jeníkov – Čáslav, Oldřichov u Duchcova – Bílina, Oldřichov u Duchcova – Litvínov. 

Termíny jsou velmi napjaté a není jisté, zda se všechny akce podaří do konce roku 2015 zrealizovat. Není jasné, zda je bude možno realizovat případně z OPD2 po roce 2015.
Dále připravovány rekonstrukce napájecích stanic (Oldřichov, Světec, Most, Chomutov, Nymburk) a DOZ na hotových úsecích I., III. a IV.TŽK  pro zapojení do CDP Praha.

 

ODKAZ
Drážní promenáda v Praze získala územní rozhodnutí

Realizace a příprava staveb Stavební správy západ obvod II (Plzeň) 2015 – 2016

Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)

  • předpokládaná realizace: 2015

Rekonstrukce trati Praha Smíchov – Rudná – Beroun

  • předpokládaná realizace: 09/2014 – 11/2015

Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr

  • předpokládaná realizace: 01/2016 – 06/2018

Rekonstrukce žst.Horažďovice předměstí

  • předpokládaná realizace: 03/2015 – 12/2015

Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská

  • předpokládaná realizace: 2016

Elektrizace trati České Velenice – České Budějovice, 2. etapa

  • předpokládaná realizace: 11/2014 – 10/2015

Revitalizace trati Veselí n.L. – Jihlava

  • předpokládaná realizace: 2016

Peronizace žst.Chodov

  • předpokládaná realizace: 07/2015 – 03/2016

Peronizace a odstranění omezení rychlosti v žst.Pačejov

  • předpokládaná realizace: 07/2015 – 06/2016

Revitalizace trati Rokycany – Nezvěstice

  • předpokládaná realizace: 2015

Revitalizace trati Strakonice – Volary

  • předpokládaná realizace: 2015

Revitalizace trati Chrást u Plzně – Radnice

  • předpokládaná realizace: 2015

Revitalizace trati Cheb – Luby u Chebu

  • předpokládaná realizace: 2015

Revitalizace trati K. Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt

  • předpokládaná realizace: 2015

Revitalizace trati Chomutov – Karlovy Vary

  • předpokládaná realizace: 2015

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Horažďovice (mimo) – Pačejov (mimo)

  • předpokládaná realizace: 2015

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Pačejov (mimo) – Nepomuk (mimo)

  • předpokládaná realizace: 2015

Rekonstrukce TV v úseku Strakonice – Katovice na trati Č. Velenice – Plzeň

  • předpokládaná realizace: 2015

Realizace a příprava staveb Stavební správy východ 2015 – 2016

Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2.stavba

  • termín realizace: 12/2012-12/2014

Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

  • termín realizace: 1.10.2012– 31.3.2015

Rekonstrukce žst. Olomouc

  • termín realizace: 09/2013 – 08/2016

Optimalizace trati Bystřice n. O. – Č. Těšín, 2. stavba žst. Český Těšín

  • předpokládaná realizace: 11/2013 – 07/2016
  • 1.11.2013 podpis smlouvy

Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice

  • předpokládaná realizace: 12/2014-07/2016

Ostatní mimokoridorové stavby, zahájení 2014

Výstavba trakční napájení stanice Albrechtice

  • předpokládaná realizace: 01/2014-09/2015

Dopravní terminál Uherský Brod, II. etapa – část SŽDC

  • předpokládaná realizace: 2014

DOZ trati Újezdec u Luhačovic (mimo) – Vlárský průsmyk

  • předpokládaná realizace: 03/2014 – 01/2015

DOZ trati Veselí nad Moravou (mimo) – Újezdec u Luhačovic (mimo)

  • předpokládaná realizace: 05/2014- 08/2015

Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna

  • předpokládaná realizace: 07/14 – 06/16

DOZ Břeclav – Brno

  • předpokládaná realizace: 04/2014 – 01/2015
  • 13.1.2014 podána žádost o vadání stavebního povolení na DÚ

Rekonstrukce kolej č. 2 Brno Maloměřice – Brno Královo Pole

  • předpokládaná realizace: 10/2014-11/2015

Rekonstrukce kolej č. 2 Brno Královo Pole – Kuřim

  • předpokládaná realizace: 10/2014-11/2015

Rekonstrukce k.č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou

  • předpokládaná realizace: 07/2014 -07/2016

Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 1. část, rekonstrukce nástupišť žst. Týniště nad Orlicí

  • předpokládaná realizace: 02/2014 – 08/2015

Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 2. část, rekonstrukce žst. Častolovice

  • předpokládaná realizace: 04/2014 – 04/2015

Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 1.stavba,
zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem

  • předpokládaná realizace: 03/14-08/15 (je prováděna úprava PS)

DOZ Jaroměř (mimo) – Stará Paka (mimo)

  • předpokládaná realizace: 08/2014-09/2012 (PS+R)

Ostatní mimokoridorové stavby, zahájení 2015

Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice, v km 332,200-333,076

  • předpokládaná realizace: 03/2015 – 11/2016
ODKAZ
Na kole či pěšky ve stopě císařské dráhy II.

Rekonstrukce kunčického zhlaví v žst. Ostrava Vítkovice

  • předpokládaná realizace: 03/2015 – 08/2016

Výstavba zastávky Havířov nemocnice

  • předpokládaná realizace: 07/2015 – 08/2016

Výstavba zastávky Ostrava – Zábřeh

  • předpokládaná realizace: 07/2015 – 08/2016

Rekonstrukce prostějovského zhlaví žst. Olomouc hl. n.

  • předpokládaná realizace: 01/2015 – 08/2015

Rekonstrukce žst. Hanušovice

  • předpokládaná realizace: 2015

Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (včetně) – Brno Židenice (mimo)

  • předpokládaná realizace: 03/2015 – 12/2015

Modernizace traťového úseku Modřice (mimo) – Brno Horní Heršpice (mimo)

  • předpokládaná realizace: 03/2015 – 12/2015

Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Ostrov nad Oslavou-Žďár nad Sázavou

  • předpokládaná realizace: 09/2015 – 12/2016

Rekonstrukce nástupišť v žst. Havlíčkův Brod

  • předpokládaná realizace: 03/2015 – 11/2015

Rekonstrukce 4. svazku směrových kolejí v žst. Česká Třebová

  • předpokládaná realizace: 2015

Ostatní, zahájení po roce 2015

Optimalizace trati Ostrava Kunčice – Frýdek Místek – Č.Těšín, včetně PEÚ a optimalizace žst. Č. Těšín, 1.část“(Frýdek-Místek – Dobrá u FM – Nošovice)

  • předpokládaná realizace: po roce 2015

Optimalizace trati Ostrava Kunčice – Frýdek Místek – Český Těšín, vč. PEÚ a optimalizace žst. Č. Těšín, 2.část“, Ostrava – Kunčice (mimo) – Frýdek Místek (mimo)

  • předpokládaná realizace: po roce 2015

Rekonstrukce žst. Přerov, 2. etapa

  • předpokládaná realizace: 2016 – 2018

Modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice

  • předpoklad realizace: 2016

Železniční uzel Brno, modernizace průjezdu a 1. část osobního nádraží

  • předpoklad zadání VZ na realizaci: po roce 2017

Modernizace trati Brno – Přerov

  • předpoklad realizace: 2017 – 2020 (1. etapa Blažovice – Nezamyslice)

Prodloužení podchodu v žst. Pardubice hl. n.

  • předpokládaná realizace: 2016 – 2018

Zvýšení kapacity trati Týniště n.O.-Častolovice-Solnice, 3. část

  • předpokládaná realizace: 2016 – 2017

Uzel Pardubice

  • předpokládaná realizace: 2017 – 2020

Průjezd uzlem Česká Třebová

  • předpokládaná realizace: 2017 – 2020

Stavby financované z Operačního programu Životního prostředí

Stabilizace nepravidelných horninových bloků Okrouhlice – Světlá n. Sázavou (Horní Pohled) km 236,750-236,850

  • předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 02/2014 – 09/2014)

Stabilizace nepravidelných horninových lavic Okrouhlice-Světlá n. S. (Horní Pohled) km 235,650-235,850

  • předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 02/2014 – 09/2014)

Stabilizace skalních struktur v úseku Křižanov-Sklené n. Oslavou km 64,500-65,430 II (2. kolej)

  • předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 01/2014 – 08/2014)

Stabilizace skalních struktur v úseku Křižanov-Sklené n. Oslavou km 64,500-65,430 I (1. kolej)

  • předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 01/2014 – 08/2014)

Stabilizace skalních zářezů v úseku mezi žst. Hronov a Teplice nad Metují (Dědov-II. vlevo)

  • předpokládaná realizace: po schválení dotace (předpoklad 2013 – 2014)

Malé projekty OPD

Zvýšení trakčního výkonu TNS Valašské Meziříčí

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení trakčního výkonu TNS Ústí u Vsetína

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení trakčního výkonu TNS Střelná

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení trakčního výkonu TNS Říkovice

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení trakčního výkonu TNS Havlíčkův Brod

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení trakčního výkonu TNS Ostrov nad Oslavou

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení trakčního výkonu TNS Golčův Jeníkov

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení trakčního výkonu TNS Kerhartice

  • předpokládaná realizace: 2014 – 2015

Zvýšení rychlosti:

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod – Okrouhlice

  • předpokládaná realizace: 2016

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov

  • předpokládaná realizace: 2016

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova

  • předpokládaná realizace: 2016

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Brno-Slatina – Blažovice

  • předpokládaná realizace: 2016

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou

  • předpokládaná realizace: 2016

Zdroj : SŽDC

Upozorni mě
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Honza
Honza
14.11.2020 11:44

Možná zajímavé pro znalce. Ale kdo z čtenářů (až na výjimky) dokáže porovnat tento seznam se skutečností? Většina z nás jen některé úseky, které známe ve skutečnosti. Chápu, že popsat současný stav/nestav by vydalo na brožuru. Ale takto to má dost malou vypovídací hodnotu.

Honza
Honza
Reakce na  mirekk
14.11.2020 13:26

I tak díky za informace.