Modernizace trati Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část

Neemanice - Ševětín (zdroj: archiv autora)

Stavbu „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část“ prováděla společnost „Nemanice – Ševětín – EŽ + AŽD + Subterra“. Firma Elektrizace železnic Praha a. s. byla jejím vedoucím účastníkem a prováděla veškeré práce na silnoproudu a na trakčním vedení. Společnost AŽD Praha s. r. o. měla na starosti veškeré zabezpečovací a sdělovací zařízení. Subterra a. s. vlastními kapacitami a za využití subdodávek zajišťovala celou stavební část. Stavbu projektovala firma SUDOP PRAHA a. s.

Celý článek ing. Vladimíra Krále, stavbyvedoucího firmy Subterra a.s. si lze přečíst zde.


 

5 komentářů

  1. dobra zprava. dekuji.
    bude mit tahle modernizace pozitivni vliv na zkraceni spoju? nebo se to projevi az ve chvili,kdy se dodelaji vedlejsi useky? diky za koment

    • Co máte porád s tím zkracováním? Tohle není VRTka, ale trať se smíšeným provozem a dle toho musí být sestavený GVD. Ty expresy na těch kolejích nejsou sami a 200 zde je jenom číslo pro „klopidla“, která tu nikdy v pravidelném provozu jezdit nebudou. Běžná povolená rychlost místy bude max. 170 – 180 km/h, tunely např. v úseku Votice – Benešov byly dle PD navrženy na 150 – 160 km/h. Navrhovaná cestovní doba u rychlé vrstvy v celém úseku Praha – České Budějovice je po dokončení koridoru 92 až 101 min, z čehož vychází průměrná (cestovní) rychlost cca na 160 km dlouhé „štrece“ 95 až 104,3 km/h

    • Odpověď je jednoduchá: v době, kdy byla celá stavba Nemanice – Ševětín poslána do archivu s tím, že se stavět nebude, bylo vymyšleno, že se alespoň stávající trať připraví na ETCS. Takže vznikl tento projekt. A naštěstí se s jeho realizací, nezačalo od Nemanic, ale od té části, která byla již částečně připravená – té, která je v příspěvku zmíněna.
      Název již byl ponechán podle projektu, snad proto, aby se nemusely všechny dokumenty předělávat.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*