Nemanice – Ševětín má prodloužené kladné stanovisko EIA

Výjezdový portál tunelu u Ševětína (zdroj: vizualizace SŽ)

Snad do závěrečné fáze se po dlouhých odkladech a následně nekonečných odvoláních zejména obce Hosín dostává příprava posledního úseku stavby 4. železničního koridoru. Předpoklad pro zahájení prací je rok 2023.

Ministerstvo životního prostředí k prodloužení kladného stanoviska EIA ve své tiskové zprávě uvádí:

Správa železnic úspěšně pokračuje v intenzivní přípravě další a zároveň již závěrečné stavby v rámci IV. koridoru v úseku Nemanice – Ševětín. V říjnu loňského roku získala pravomocné územní rozhodnutí a 14. února 2020 ministerstvo životního prostředí prodloužilo kladné stanovisko EIA, a to o dalších pět let.

Poslední komplikací byla obcí Hosín podaná žaloba u Krajského soudu v Českých Budějovicích, ve které požaduje zrušení územního rozhodnutí z července 2017. Krajský úřad Jihočeského kraje v září 2019 nevyhověl odvolání obce Hosín, jedné právnické a osmi fyzických osob a potvrdil územní rozhodnutí stavby a zmíněná žaloba se domáhala jeho opětovného zrušení.

Čtěte také  Rozšiřování Nazdického zářezu je možné díky nepřetržité výluce
Další příspěvky z úseku Nemanice – Ševětín

 

6 komentářů

  1. Doufejme, že se začne také s realizací. Požadavky odvolatelů byly úplně mimo mísu. Místo toho, aby obec Hosín usilovala o přiblížení trati obci a zřízení nové zastávky, radši proti stavbě bojuje. Pokud lidem z té obce vadí trať kilometr za obcí, zakázal bych jim vjezd auty např. do ČB, protože stejným způsobem oni obtěžují ostatní lidi atd. Aneb chci rychlé a moderní spojení, ale běda, jak mi to povede kilometr za barákem…

    • Souhlas. Pro obec to může být jen plus. Nádraží ideálně co nejblíže k centru / bytové zástavě, aby lidé to na vlak měl neblíže. Pro většinu z nich by to byla veliká výhoda.

  2. jsem krapet vizionář… taková stavba dává opodstatnění pokračovat 2 kolejnou železnicí dále na jich od Budějek. Aspoň Budějovice-Vidov-Velešín.

    Existuje nějaká územní rezerva na 2 koleje v územním plánu Českých Budějovic?

    Bojím se, že 20let až se začne stavět, tak řeknou že v cestě stojí nová vilová čtvrť a nový Kaufland a nebo novostavba/hacienda manželky politika v domácnosti, takový který podávají stížnosti na letiště v Ruzyni…

    V územním plánu Jihočeského kraje vede trať západně okolo Kamenného újezdu…
    https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/gs/data/uploads/zur/zur_aktualizace_6/PS/GD_ZUR3_1_2.pdf

    • No vizionářství v Českých Budějovicích by se zatím dalo upnout na druhou kolej po jižní zastávku.
      Dál je trať prakticky nepoužitelná, jak rychlostně, tak obsluhou území. Dávala by smysl klidně i jednokolejná napřímená novostavba trefující především Kaplici. (Ale kdo něco takového zafinancuje…)

  3. Je nějaké důvod, proč o žalobě píšete v minulém čase? Rozhodnuto pokud vím ještě nebylo. A taky jsem zvědavý, co udělá navýšení očekávaných nákladů na 15,5 miliard s ekonomikou.

    • Tak, namalovaných plánů jsou plné archivy, že … a dost často tyto ztroskotaly právě na těch financích a návratnosti. Dnes se na to nehledí, nějak to nakonec „ohneme“ a EU dá.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*