Nemanice – Ševětín: Nejvyšší správní soud vyhověl kasační stížnosti obce Hosín

Hosínský tunel - severní portál (vizualizace: Správa železnic)

Stát, konkrétně ministerstva dopravy a místního rozvoje, se budou muset opět zabývat řešením výstavby železničního koridoru Ševětín – České Budějovice. Nejvyšší správní soud (NSS) totiž vyhověl kasační stížnosti obce Hosín a zrušil rozhodnutí Městského soudu v Praze (MS), který stavbu potvrdil. Jde o v krátké době již o druhé rozhodnutí, v němž NSS vymezil role jednotlivých aktérů při rozhodování o stavbách strategického významu. Právo na samosprávu sice není bezbřehé, ale stát musí chránit autonomii obce, jak jen to je rozumně množné.

Zbývající část článku si lze přečíst na serveru Česká justice. Předmětem sporu je trasování přeložky trati. Vede jej obec Hosín s Ministerstvem dopravy. Obec chce, aby trať vedla po vnějším okraji vytyčeného koridoru, tj. o několik desítek metrů dál, než je plánováno. Jak zastupitelé obce tvrdí, v jimi požadované variantě by nebylo třeba ani příliš vysokého náspu a i zábor orné půdy by byl menší. Obec je rozhodnuta případně připomínkovat řízení pro stavební povolení.

Správa železnic vybrala projektanta

Na vypracování projektové dokumentace „Modernizace trati Nemanice I. – Ševětín“ již Správa železnic (ex SŽDC) podepsala smlouvu s konsorciem firem SUDOP Praha, SUDOP EU a Mott MacDonald CZ v hodnotě 408,3 milionu Kč (bez DPH) se lhůtou dokončení do 15 měsíců. Předpokládané realizační náklady na stavbu, jejíž součástí jsou dva tunely (Hosínský délky 3120 m a Chotýčanský délky 4775 m) a modernizace stanice Ševětín se odhadují na 15,5 mld. Kč. Předpokládaný termín zahájení výběrového řízení na zhotovitele je rok 2022.

Vrtné soupravy vyjedou do polí

V průběhu od srpna 2020 do ledna 2021 budou v území dotčené budoucí stavbou přeložky trati probíhat průzkumné sondy v podobě inženýrsko-geologických a hydrogeologických vrtů a hydrogeologická měření, které bude provádět fa. SUDOP Praha. V rámci průzkumu proběhne rovněž pasportizace studní.

Čtěte také
Stavba prodloužení podchodu na Hlavním nádraží v Praze zahájena

 

 

Odkazy:

Mapky dotčených území
Oznámení vodoprávního úřadu Magistrátu města České Budějovice

 


 

6 komentářů

    • No, já bych spíš řekl, že ne kvůli pěti lidem, ale kvůli jednomu. Když si přečtete, kdo obec zastupuje a ponoříte se do Katastru nemovitostí…

      • Nikoliv, o dalším postupu se hlasovalo v místním referendu, kde se většina vyjádřila pro odmítnutí tehdejšího návrhu SŽDC.

  1. Hm.. a letiště tam nikomu nevadi??? To nikdo nezažaluje?
    s takovým soudem a státní správou se nikdy nic nepodaří postavit.

  2. Asi mám špatné brýle.. ale nemá tam být tunel náhodou? O co komu tady vlastně jde? Nějak mi to smrdí.. Že by opět tunel na tunel???

  3. Úžasné! Názorný příklad házení klacků pod nohy! Pak se není čemu divit, že se stavby tohoto typu nehorázně protahují, když ještě soud podpoří kde jakou stížnost!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*