Od 5.dubna se zvýšila rychlost vlaků z Votic do Benešova

DSCF4568 (2)Po březnovém broušení kolejí a následném provedení rychlé pantografové zkoušky jízdou měřícího vlaku byla 5. dubna 2013 povolena na úseku z Votic do Benešova maximální projektovaná rychlost. V tabulce jsou uvedeny kilometry trati a rychlosti.

Vysvětlivky jednotlivých rychlostí:

  • rychlost Vk platí pro vlaky s naklápěcí skříní
  • rychlost Vvýj pro, zjednodušeně, vlaky, které splňují určité parametry (konstrukce hnacího vozidla, brzdy)
  • rychlost V pro ostatní vlaky

Údaje o rychlostech jsem čerpal z oficiálního webu 4.koridoru. Chyba. Osobně jsem se dojel přesvědčit mezi tunely Tomický I. a II.  a pro jistotu i z Olbramovic k Jírovicům. Uvedené rychlosti od km 125,2 (135/110/105) neplatí.  Graf rychlostí na oficiálním webu pochází z doby, kdy ještě nebyl plánovaný Tomický II. Tím i nejsou rychlostníky v km 126,7, zvyšující rychlost na 160/150. Omlouvám se a tabulka už je opravená. Oficiální web stavby z veřejných prostředků není v době psaní tohoto příspěvku příliš aktuální.

km trati Vk Vvýj V poznámka
114,7 160 160 150 vjezdové návěstidlo Votic od Heřmaniček
120,1 160 odjezdová návěstidla Olbramovice směr Benešov
123,7 160 160 150 začátek nástupiště v Tomicích
128,5 140 115 110 před obloukem u Bystřice
129,9 125 105 100 za mostem u Benziny směrem k Benešovu
131,7 130 přibližně býv. Hr.Jírovice
ODKAZ
Perličky z historie
Upozorni mě
Upozornit na
guest
11 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Paul_Red_Adair
Paul_Red_Adair
9.7.2013 15:58

Jenom malá poznámka k tabulce rychlostí:

V kilometru 123,7 je ve skutečnosti V = 150/160 a ne jen čistá 150-ka.

Zdroj je toto video:
http://www.youtube.com/watch?v=K4YlW_e6M8E

Zdravím.

pje
pje
18.4.2013 11:08

Poslal jsem propočet JD a návazností při mnou navržených změnách v GVD těm, co tvrdí, že nemá cenu upravovat JŘ do zprovoznění reko Tábor – Sudoměřice. JD lze i se započtením omezení po dobu reko zkrátit cca o 3 min při současném a cca o 15 min při upraveném JŘ. Je to už několikatý expertní dokument, k nimž se staví jak lačný k činnosti přežraného…

Jiří Marel
Jiří Marel
10.4.2013 10:06

Mirekk:mohl byste,prosím,pořídit video z kabiny strojvedoucího z úseku Benešov – Votice? Děkuji
Vám předem.

Pepa
Pepa
8.4.2013 10:29

Zdravím 🙂 Budou se teda taky měnit v nejbližší době časy v jízdním řádu? Pokud vím, na rok 2013 jsou časy podle původního rychlostního rozložení…

Karel
Karel
Reakce na  Pepa
9.4.2013 08:53

Jízdní řády se nemění. Oficiální zdůvodnění je, že do konce rekonstrukce Tábor – Sudoměřice to stejně nemá cenu (výluky apod.). Spíše by dráhy měly dát do ukončení rekonstrukce pořádnou slevu. Pokud se srovná cena a kvalita cestování Pha-Ostrava a Pha-ČB.

Admiral
Admiral
6.4.2013 19:52

Ahoj, moc díky za přehlednou tabulku, měl bych k tématu pár dotazů.
1) Jak vypadají rychlosti v opačném směru od Benešova? Stejně, akorát tabulka by ukazoval, kde ona rychlost končí?
2) V km 123,7 je to snížení na 150 pro všechny soupravy (např. i pro klopidla)?
3) V km 131,7 zvýšení pro klopidla na 130 a pro ostatní platí stejná rychlost jako v km 129,9?
4) Proč je mezi Tomicemi a Bystřicí propad na 150? Malý poloměr oblouku? Nevim, kde jsem k tomu přišel, ale žil jsem v domění, že bude souvislá 160 až k Bystřici.
5) Pro soupravy, které momentálně jezdí po trati platí Vvýj?

Díky

Koudy
Reakce na  mirekk
8.4.2013 22:07

4) Ano, oblouk r=1280m.

Mr.MattoniSE
Mr.MattoniSE
6.4.2013 13:37

a níže uvedené je definitivní stav? Neudělali naši soudruzi někde chybu?

125,2 135 110 105 mezi tunely Tomický I.a II.