Po březnovém broušení kolejí a následném provedení rychlé pantografové zkoušky jízdou měřícího vlaku byla 5. dubna 2013 povolena na úseku z Votic do Benešova maximální projektovaná rychlost. V tabulce jsou uvedeny kilometry trati a rychlosti.
Vysvětlivky jednotlivých rychlostí:
- rychlost Vk platí pro vlaky s naklápěcí skříní
- rychlost Vvýj pro, zjednodušeně, vlaky, které splňují určité parametry (konstrukce hnacího vozidla, brzdy)
- rychlost V pro ostatní vlaky
Údaje o rychlostech jsem čerpal z oficiálního webu 4.koridoru. Chyba. Osobně jsem se dojel přesvědčit mezi tunely Tomický I. a II. a pro jistotu i z Olbramovic k Jírovicům. Uvedené rychlosti od km 125,2 (135/110/105) neplatí. Graf rychlostí na oficiálním webu pochází z doby, kdy ještě nebyl plánovaný Tomický II. Tím i nejsou rychlostníky v km 126,7, zvyšující rychlost na 160/150. Omlouvám se a tabulka už je opravená. Oficiální web stavby z veřejných prostředků není v době psaní tohoto příspěvku příliš aktuální.
km trati | Vk | Vvýj | V | poznámka |
114,7 | 160 | 160 | 150 | vjezdové návěstidlo Votic od Heřmaniček |
120,1 | 160 | odjezdová návěstidla Olbramovice směr Benešov | ||
123,7 | 160 | 160 | 150 | začátek nástupiště v Tomicích |
128,5 | 140 | 115 | 110 | před obloukem u Bystřice |
129,9 | 125 | 105 | 100 | za mostem u Benziny směrem k Benešovu |
131,7 | 130 | přibližně býv. Hr.Jírovice |
Jenom malá poznámka k tabulce rychlostí:
V kilometru 123,7 je ve skutečnosti V = 150/160 a ne jen čistá 150-ka.
Zdroj je toto video:
http://www.youtube.com/watch?v=K4YlW_e6M8E
Zdravím.
Poslal jsem propočet JD a návazností při mnou navržených změnách v GVD těm, co tvrdí, že nemá cenu upravovat JŘ do zprovoznění reko Tábor – Sudoměřice. JD lze i se započtením omezení po dobu reko zkrátit cca o 3 min při současném a cca o 15 min při upraveném JŘ. Je to už několikatý expertní dokument, k nimž se staví jak lačný k činnosti přežraného…
Mirekk:mohl byste,prosím,pořídit video z kabiny strojvedoucího z úseku Benešov – Votice? Děkuji
Vám předem.
Video z Votic, přes tunely až k býv. Hr.Opřetice mám z letošního února. Z Bystřice do Benešova z loňska, takže zbývá od Opřetic za Bystřici.
Jakmile bude chvilka času a vhodné počasí, dodělám ho
Zdravím 🙂 Budou se teda taky měnit v nejbližší době časy v jízdním řádu? Pokud vím, na rok 2013 jsou časy podle původního rychlostního rozložení…
Jízdní řády se nemění. Oficiální zdůvodnění je, že do konce rekonstrukce Tábor – Sudoměřice to stejně nemá cenu (výluky apod.). Spíše by dráhy měly dát do ukončení rekonstrukce pořádnou slevu. Pokud se srovná cena a kvalita cestování Pha-Ostrava a Pha-ČB.
Ahoj, moc díky za přehlednou tabulku, měl bych k tématu pár dotazů.
1) Jak vypadají rychlosti v opačném směru od Benešova? Stejně, akorát tabulka by ukazoval, kde ona rychlost končí?
2) V km 123,7 je to snížení na 150 pro všechny soupravy (např. i pro klopidla)?
3) V km 131,7 zvýšení pro klopidla na 130 a pro ostatní platí stejná rychlost jako v km 129,9?
4) Proč je mezi Tomicemi a Bystřicí propad na 150? Malý poloměr oblouku? Nevim, kde jsem k tomu přišel, ale žil jsem v domění, že bude souvislá 160 až k Bystřici.
5) Pro soupravy, které momentálně jezdí po trati platí Vvýj?
Díky
1) Tabulku pro opačný směr jsem nedělal, je jen zrcadlově otočená
2) v km 123,7 se mění jen rychlost V, stejně jako se V zvyšuje v km 120,1
3) ano, zvyšuje se jen Vk
4) nedokážu odpovědět
5) platí Vvýj i V. Jak jsem psal v příspěvku, záleží na technických parametrech soupravy. Bude-li celá souprava splňovat podmínky pro rychlosti dané rychlostníky Vvýj, pak ano. Jestliže jediný prvek soupravy splňovat nebude, pak pro vlak platí rychlost V
4) Ano, oblouk r=1280m.
a níže uvedené je definitivní stav? Neudělali naši soudruzi někde chybu?
125,2 135 110 105 mezi tunely Tomický I.a II.
Tabulku jsem opravil a vysvětlení dopsal nad ní