5.května krátce po poledni začala v Senohrabech další etapa výstavby. Od 5. do 15. se především jednalo o zabezpečovací zařízení, od 15.5. skončila výluka 1.TK Čerčany – Senohraby a v tomtéž úseku začala výluka pro optimalizaci 2.TK.
Takže jak už bylo řečeno, krátce po dvanácté 5.května začala výluka staničního zabezpečovacího zařízení (SZZ) v Senohrabech, výluka traťového zabezpečovacího zařízení (TZZ) mezi stanicemi Čerčany – Senohraby -Strančice. Hradlář na hradle Mnichovice se změnil na závoráře, návěstidla Hr.Mnichovice byla vypnuta a přizdobena kříži neplatnosti. Žádný vlak ze Senohrab ani ze Strančic nesměl být vypraven do doby, dokud závorář nenahlásil uzavření závor. Proto také byly závory uzavřeny poněkud delší dobu, než na jakou byli doposud řidiči zvyklí.
V Senohrabech se začala hned první den výluky přepojovat návěstidla do provizorního zabezpečovacího zařízení ESA 11 a výpravčí je obsluhoval již z kontejneru z počítače jednotného obslužného pracoviště (JOP). Pokud jste 5.května viděli z kontejneru výpravčího občas vyběhnout fousatého staříka (zdravím Honzu, neuraž se), který běžel do již bývalé dopravní kanceláře, bylo to proto, že utíkal obsloužit přivolávací návěst na návěstidle, které ještě nebylo do ESY přepnuto. Později odpoledne již byla přepnuta všechna návěstidla, ale vjezdy a odjezdy okolo nich se uskutečňovaly na přivolávací návěst. Více informací o průběhu výluky se dočtete v článku .
Dopravní kancelář, šatna (bývalá kancelář náčelníka), WC a releová místnost (také již bývalá) projdou rekonstrukcí. V dopravní kanceláři bude zdvojená podlaha, která mě nijak nenadchla v Benešově. Přilehlá osobní pokladna asi zůstane tak jak je. Jen snad rozvody elektro a počítačů budou nové. Inu, je to již jiná firma…
V úterý 6. a ve středu 7.května byly na stávající výhybky namontovány elektromotorické přestavníky, do 14.5. postupně probíhalo zapojování venkovního zařízení do ESY a zapojování TZZ. Odpoledne 14.5. proběhly zkoušky SZZ ESA11 a TZZ (mezi Čerčany a Senohraby AH 88A, mezi Senohraby a Mnichovicemi je úvazka na stávající hradlový poloautoblok). Výpravčí již stavěli vlakové cesty z JOP, návěstidla již signalizovala podle světelné návěstní soustavy, funkční bylo také celé TZZ. Ovšem stále byla zavedena dopravní opatření (telefonické dorozumívání a zjišťování konců vlaků).
15.května krátce po půl deváté ráno bylo veškeré zabezpečovací zařízení oficiálně uvedeno do plného provozu. Byla ukončena dopravní opatření, tím okamžikem skončila služba signalistů na obou stavědlech a ze závoráře na Mnichovicích se po znovuoživení návěstidel stal opět hradlář.
No a všichni si oddychli, že to dobře dopadlo a mají to za sebou. Hlavně výpravčí, kteří zažívali krušné služby po celou dobu výluky. Méně už signalisté, protože polovina z nich přišla o práci, druhá polovina dnes slouží jako dozorci výhybek.
Ve stejném okamžiku byla ukončena i dlouhodobá výluka 1.TK Čerčany – Senohraby a začala výluka 2.TK v tomto úseku. Výluka bude ukončena po její optimalizaci, podle harmonogramu by to mělo být 7.července (2008). V Senohrabech také skončila výluka 1.SK a naopak začala výluka 2.SK.
Dnes jsem prošel trať z Pyšel do Senohrab a nafotil jsem několik desítek fotografií, z nichž jsem asi 30 dal do fotogalerie.
Také se můžete podívat na to, jak vypadalo dnes již vypnuté zabezpečovací zařízení v Senohrabech ve fotogalerii (poslední 3 galerie).
Děkuji Koudymu za gramatickou recenzi