24. července 2020 vyhlásila Správa železnic výběrové řízení na opravu čtyř osobních lanových výtahů v železniční stanici Strančice. Zakázka se vztahuje na opravu kabin výtahů, včetně vstupních portálů a zajištění bezbariérového přístupu. Nabídky lze podávat do 18. srpna 2020.
Jak mohou vypadat výtahy po čtrnácti letech od uvedení do provozu (r.2006) si lze prohlédnout ve fotodokumentaci.
A když už jsme ve Strančicích, připomeňme, že i v letošním roce jezdí Kozel expres z Prahy přes Strančice do Velkých Popovic a zpět. Žel, jen k bráně Velkopopovického pivovaru. Navazující tříkolejné nákladiště v areálu podniku bylo zrušeno někdy mezi lety 2006 až 2012 (dle fotomap).
S tímto výtahem mám jeden negativní zážitek. Vystupovali jsme s kočárkem ve Strančicích, tudíž to bez výtahu nešlo. A uživatel těsně před námi (ani to myslím nebyl cestující vlaku) se do výtahu vymočil (a nachcáno samozřejmě i do výšky, kde má malý kočárník ručičky). I z podobných důvodů osobně preferuji řešení bezbariérovosti raději rampami.
Za to ale výtah nemůže. Jiná věc je, proč jsou interiérové výtahy použité v exteriéru.
Jak se to vezme. Takoví lidé bohužel mezi námi jsou téměř všude (kromě některých malých obcí) a je třeba s tím počítat. V obchoďácích nebo i na pražském hlaváku se jednak častěji uklízí, a navíc od podobného chování odrazuje průhledná kabina. Zatímco na síti spržel je většina výtahů odpuzujících. A pokud víme, že údržbu nezvládnem, tak preferovat bezúdržbové řešení (zastřešená rampa). A když už výtah, tak prosklený.