Pomalu začíná stavení sezóna a já jsem vyrazil zkouknout stavbu se zavádějícím názvem „Modernizace trati Nemanice 1 – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část“. Stavba začáná na 25. km v traťovém úseku ze Ševětína do Dynína, kde končí přibližně u odjezdových návěstidel na km cca 29,2.
Podle harmonogramu prací byla od července 2018 do 10.12.2018 rekonstruována 2. traťová kolej od km 25 za Ševětínem, včetně žst. Dynín (mimo již hotového severního zhlaví). Po zimní technologické přestávce se na jaře 2019 dělníci vrací na staveniště, aby dokončili objekty potřebné k zahájení výluky 1. traťové koleje a liché skupiny v žst. Dynín. Především se jedná o posunutá nástupiště Neplachov a Dynín. Termín dokončení 1. traťové koleje je 18.8.2019, úplně hotovo by mělo být 14. ledna 2020.
V těsném sousedství železniční stavby finišuje stavba úseku Bošilec – Ševětín dálnice D3.
V rámci stavby dojde k přemístění zastávky Neplachov k novému podchodu pod dálnicí D3 a v Dyníně budou vystavěna nástupiště na jižním zhlaví u přestavěného silničního podjezdu. Tím dojde ke zkrácení docházkové vzdálenosti od obce Dynín. Po rekonstrukci zůstane traťová rychlost 160 km/h s možností zvýšení na 200 km/h.
Dynín zastávka by měla být od úterý 9.4.2019 v provozu, Zastávka Neplachov je do 23.4. ve výluce…
pár foto https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4047819
Jenom jsem se chtel zeptat, kdy bude modernizovana stanice Sevetin,tedy krom Budejovickeho zhlavi?Z textu to na me pusobi jako ze se zmodernizuje pouze usek z Dynina (vcetne) nekam k obloukum pred Sevetinem.Nevite nekdo,jak to bude?Pripadne,kdy dojde i na ten Sevetinsky zbytek?
Ševětína se dotknou zatím jen drobné změny. Jako stanice bude dopravně zrušen až se stavbou tunelů.
simba: mate pravdu,jizne od sevetina to neni zmodernizovane,to jsem si popletl.
Jo, mapka je dobrá věc. Ale dovolim si zapochybovat jestli je dílem autora Kasme. Je to fotograf co naseká stovky fotek ale na tohleto asi není. Tipnul bych si na nápad admina 🙂 Kasme těžko.
Přimlouvám se za mapky do všech takových článků o stavbách. Pomůžou v orientaci a díky za ní ať jí tam dal kdokoliv
S těmi tunely bych nebyl tak pesimisticky. Varianta s dvěma tunely už ekonomicky vyšla, což je pokrok, jelikož původně nevychazelo skoro nic. Teďse to posouvá do další fáze přípravy…
simba: je to sice 5km ale doted to modernizovane nebylo ale sousedni oba useky ano. tudiz tipuji ze vlaky nemohly vyuzivat potencial ani u sousednich modernizovanych usecich jelikoz byly limitovany timto usekem… nebo se pletu??
Potenciál čeho? Rychlosti nebo kapacity? A na jaké sousední úseky? Je jen jeden a to z Dynína do Veselí, resp.Soběslavi a na ten to má vliv, z hlediska zrychlení, opravdu minimální. A kapacita elektrifikované dvoukolejné dráhy je natolik velká, že nikdy využita nebude na 100%. Na druhou stranu, od Ševětína k jihu je, pokud vím, původní úsek přes Zámostí – a ještě dlouho bude. Na tunely zapomeňte, pokud na ně nevydyndají zlaťáčky od EU.
To víte, železniční trať č. 220 byla mezi Veselím nad Lužnicí a Ševětínem už v dřívější době poměrně rovná. Jenže takto vytížená trať prostě nemůže být v současnosti jednokolejná, protože kromě rychlíků z Plzně do Brna (resp. z Prahy do Českých Budějovic) tam jezdí taky spousta tzv. zastávkových vlaků. Navíc tam postupně upravují také nástupní hrany v jednotlivých stanicích a zastávkách, aby byly přístupné pro maminky s kočárkem nebo pro vozíčkáře. Takže ten přínos bude dle mého názoru obrovský.
Sevetin-Nemanice ….Kudy a kdy konecne?Stale se jen mlzi…Josef
josef: sevetin nemanice tipuji zacatek 2025/6 takze konec 2028/9. urco na to penize budou.s rokem 2025 tipuji i pres veskere protesty ruznych odpurcu a odvolani.
Dle SZDC: … zvýšení propustnosti a provozuschopnosti nové dvojkolejné trati, spolu se zvýšením bezpečnosti železničního provozu. …zajištění požadované propustnosti se zvýšením maximální traťové rychlosti na 160 km/hod v celém úseku.
Asi oboji, ale o kolik?
u tehle modernizace jsem marne patral jestli pomuze od roku 2020 zrychleni (i kdyby jen o jednu dve minuty) anebo navysi kapacitu v obou smerech? kdo vi presne,budu rad za komentar. 🙂
Kapacita dráhy od Veselí na jih byla nevyužitá i před modernizací a to již po mnoho let. Nějakým významnějším zrychlením bych se na 5 km vůbec nezabýval.