Jak patrno ze snímků ve fotogalerii, práce na opravě někdejší výpravní budovy bývalého nádraží ve Voticích pokročily. Vnější fasáda domu získala svou původní krásu, zachovány byly i původní skromné ozdobné prvky, vč. doplnění cihelných obkladů a oprav hrázděného zdiva. Nádražní budova dostala nové okapy a nejvýraznějším prvkem je nová, dřevěná konstrukce peronního přístřešku (verandy). Konstrukce je z dřevěných hranolů (s profilováním hran), na podbití budou použity palubky, jako krytina bude použit pozinkovaný plech tl. 0,6 mm s povrchovou úpravou v matné barvě břidlicově šedé. Osvětlení bude nově tvořeno svítidly LED.
Rekonstrukcí tedy veranda svou historickou podobu nezíská. Připomeňme si, že původní prvky střechy verandy byly v roce 1917 tvořeny nejen plechem (vlnitým), ale kvůli prosvětlení také průhledy z tehdy používaného drátového skla. Nevhodná osinkocementová vlnitá krytina pocházela až z opravy budovy, realizované někdy během 60./70.let 20.století. Novou střechu pak výpravní budova získala na přelomu let 2005/2006.
Dlažba, položená při koridorizaci stanice v roce 2010 – kdy nahradila tu původní – byla snesena a provádí se pokládka nové, reliéfní betonové dlažby vč. obrubníků a čistících rohoží před vchodovými dveřmi. Dlažba bude rovněž opatřena uzavíracím nátěrem.
Na budově je již zčásti instalováno i nové veřejné osvětlení, tvořené výložníkovými svítidly technologie LED. Ve vnitřních částech v přízemí jsou provedeny nové elektrické rozvody a omítky, v opravovaných místnostech budou provedeny nové sádrokartonové podhledy. Mnoho práce však ještě zbývá, např. výměna původních oken a dveří za nová dřevěná profilu EURO. Nová sklepní okna budou ocelová s úpravou žárovým zinkováním s mřížkou z tahokovu. Na severní straně budovy bude proveden nový chodník a prostranství pro mobilní toalety. V prostoru verandy bude rozmístěn nový mobiliář v podobě kovovo-dřevěných laviček a venkovních kovových košů.
Nového sociálního zázemí se veřejnost dočká, ale pouze v podobě mobilních toalet, umístěných v ocelové zástěně na novém prostranství u budovy v místě bývalé zahrady. Oprava stávajících toalet v budově není (podle technické zprávy) součástí stávající rekonstrukce.
Opravy budovy provádí firma EDIKT a.s. Cena podle smlouvy o dílo, podepsané dne 19.3.2020 je 10 071 658,27 Kč (vč. DPH).
Takže to vypadá že po cestě na nádraží stále budu využívat zkratku lesem z Beztahova, protože mobilní záchody dle svých zkušeností nejdou většinou používat ty jsou tak pro pány, kteří si nemusí sedat. A co se týká soupeření s Olbramovicemi, docela starostu chápu, Votice jsou rozrůstající se město, zvláště po silnici směrem k nádraží vyrostla spousta nových podniků, oproti pár domům ve vesnici Olbramovice. Když musí člověk jet do Prahy rychlíkem, nedá se v Olbramovicích skoro zaparkovat.
V Olbramovicích je obcí vykoupen pozemek na P+R pár metrů pod nádražím a kde si myslíte, že žádost o SP momentálně leží? Zkuste 3x hádat. Olbramovice se nyní navíc staly uzlem linek PID. Voticím pak chybí třetí nástupní hrana a tím pádem, pokud by zde měla mít sedlčanská lokálka výchozí a koncovou stanici, aby to stavění R mělo význam, muselo by dojít k úpravám, především zabezpečovacího zařízení, což by si vyžádalo nemalou investici – pravda, doba přeje sebevětším nesmyslům. S růstem Votic to nemá moc společného, ten souboj je spíše historického rázu a čas od času se najde někdo, kdo se jej snaží oprášit. Co je za tím opravdu, se lze jen domnívat (kromě toho, že rodinný klan starosty na Beztahově bydlí).
Já pořád nechápu, k čemu je tak veliká budova tam užitečná. Tedy kromě toho starostou tlačeného soupeření s Olbramovicemi.
Příznivec demoličních čet? Bývalé služební prostory si pronajmulo město Votice pro své potřeby. Bylo jediným účastníkem veřejné soutěže. Nic víc bych v tom nehledal. Budova velká není, část je nyní využita technologicky, část pronajmuta a v patře je jedna bytová jednotka, nyní nevyužívaná a zralá na rekonstrukci, přeci jen, uhlím asi nikdo moc topit už nechce.
a co tak poměřit velikost Olbramovic a Votic a pracovní příležitosti tamtéž?
Pracovní příležitosti jsou jedna věc a odměna v nich druhá. Všichni víme, kdo v těch místních podnicích za ty almužny dělá. Od 22.8. je navíc integrováno v rámci PID a lidem je fakt úplně jedno, kam tím autobusem pojedou.
úroveň země/státu se prý pozná podle záchodů, takže to sedí
Nejen podle nich, ale také podle vztahu ke kulturně-historickému dědictví. A ČR připomíná v obojím spíše Balkán.
Za sebe mohu konstatovat, že rekonstrukce mě docela mile překvapila. Ano, budova nebude mít svůj původní vzhled, není památkově chráněná, ale z fotek se zdá, že je prováděna citlivě. Reliéfy na fasádě zůstaly zachovány, tím se z budovy nestala rádoby novodobá stavba, veranda působí lehce, k budově se hodí.
Na to, jaká ruina se z ní poslední desetiletí stávala, je to hezké.
Záchody: ano, toto je levné a účinné řešení. Pokud by se rekonstruovaly a veřejnosti 24/7 zpřístupnily záchody v budově, jakou by měly životnost? Takto jsou majetkem firmy, která je provozuje a ta si je i udržuje. Myslím, že cena pronájmu se městu vyplatí, když vezmu do úvahy náklady na rekonstrukci, údržbu a neustálé opravy v případě, že by veřejnost byla vpuštěna do těch v budově.
A na závěr jen povzdechnutí: Bystřická budova může jen tiše úpět a závidět.
Na první pohled se zdá, že rekonstrukce proběhla citlivě, na ten druhý už je to horší, i když souhlasím, že k polystyreno-plastovým hrůzám jinde byl zachován alespoň nějaký ráz budovy. Město Votice se holedbalo, že součástí oprav bude i nové sociální zázemí, že bude v budově umístěno nejen zázemí pro řidiče autobusů a Osadního výboru Beztahova, ale též turistické infocentrum, tudíž byl předpoklad, že budova bude minimálně v denní době obsazená a že ji město bude spoluspravovat se SŽ, stejně jako je tomu jinde. Koneckonců, tak to bylo i prezentováno (pravdou ovšem je, že jedinou reakcí města bylo, že způsob opravy budovy, kterou si zčásti pronajmulo, jej nezajímá). Výsledkem však je, že za cenu 10 milionů korun nebudou záchody na úrovni 21.století, ale latríny jak z konce století devatenáctého, byť plastové a skryté v železné ohradě. A byt se také neopraví. A pokud se výměna oken a dveří také týká pouze místností, vyznačených v půdorysu, pak koncový stav bude neuvěřitelný slepenec – část dveří a oken plastových, část nových dřevěných EURO a zbylé původní (výsledek však uvidíme až po ukončení prací). Verandu pomíjím, tma v ní sice nebude (na rozdíl třeba právě od Bystřice), s prosvětlujícími prvky by ovšem získala úplně jinou dimenzi a samozřejmě více světla i do oken místností v budově.
Víceméně souhlasím. A pak nastane to nejhorší: uhlídat to před sprejery a jiným svinstvem
Zrovna na nádražích je kamer habakuk.
S ohlédnutím k faktu, že budova je dnes naprosto zbytečná, bych byl vděčný i za tuhle obnovu. Zázemí pro řidiče potřeba zatím není, 532 tam bude jezdit na otočku se zázemím na autobusáku ve Voticích.
Nějak z těch městských slibů sešlo. Ve výsledku tam nebude nejen sociální zázemí na úrovni roku 2020, ale ani to „íčko“, neboť co by tam dělalo, že.