Dnes (13.června 2013) dopoledne byla ukončena část stavby koridoru z Votic do Benešova. V Olbramovicích byly proneseny projevy a v Olbramovicích a Bystřici umístěny pamětní desky.
A Bystřice se počátkem tohoto týdne konečně dočkala úklidu zastřešeného nástupiště u staré výpravní budovy. Prostředí tam bylo opravdu odpudivé, plno odpadků a pozůstatků stavebního materiálu a listí. Otázkou zůstává, kdo to bude uklízet v budoucnu, až se nebude očekávat návštěva „shora“.
Z Prahy do Votic pozvaní hosté přijeli jednotkou RegioPanter, která z Benešova do Votic a zpět jela maximální traťovou rychlostí.
Podle některých zdrojů je do budoucna plánováno, že by tyto, nebo podobné jednotky v budoucnu měly nahradit mezi Benešovem a Táborem klasické jednotky a Regionovy na osobních vlacích. Tím by se cestující dočkali znatelného zkrácení jízdních dob. Ale to je hudba budoucnosti…
„Po dokončení celého koridoru by tak měla trvat například cesta z Prahy do Tábora pouhých 63 minut. Až do Českých Budějovic se cestující z Prahy dostane za 92 minut,“ řekl náměstek SŽDC pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.
A víte, že původně v Bystřici kameníci připravili jiný kámen? Byl již usazený na místě, nahradil ho ten současný.
Připomeňme si základní údaje o stavbě:
- Stavba je podílem 71,20 % spolufinancovaná Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, kdy maximální schválený finanční příspěvek EU na tento projekt činí 4 081 436 955 Kč. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).
- Celkové schválené stavební náklady činí 6,757 mld. korun.
Traťová rychlost | |
pro klasické soupravy | 100 až 160 km.h-1 |
pro soupravy s naklápěcími skříněmi | 125 až 160 km.h-1 |
Zřízení koleje | |
UIC 60 nová s bezpodkladnicovým upevněním | 36 830 m |
S 49 užitá s tuhým upevněním | 5 687 m |
Zřízení výhybky | |
UIC 60 nová na betonových pražcích | 20 ks |
S 49 nová (přednostně užitá) | 16 ks |
Sanace železničního spodku celkem | 39,813 km |
Nástupiště ostrovní ve stanici (nové) | 1 x 294m |
1 x 300 m | |
Nástupiště vnější ve stanici (nové) | 3 x 220 m |
Nástupiště vnější na zastávce (nové) | 2 x 220 m |
2 x 140 m | |
Železniční mosty, propustky a podchody | |
železniční mosty | 20 ks |
návěstní lávky | 3 ks |
propustky | 16 ks |
zdi | 3 ks |
podchody | 2 ks |
silniční nadjezd | 8 ks |
Traťové zabezpečovací zařízení (elektronický autoblok) | v celé délce stavby |
Výstavba trakčního vedení | 43,860 km |
Úspora pracovních sil | 34 osob |
Rozsah stavby | |
nové staničení | km 114,763–133,235 |
délka úseku | 18,406 km |
Oslavovat ne zcela zkolaudovanou stavbu mi připadá poněkud komické …