Od 2. srpna letošního roku probíhá v Benešově u Prahy stavba prodloužení podchodu pod lichou částí kolejiště západním směrem. Podrobné informace o stavbě jsme přinesli v článku Prodloužení podchodu v Benešově podrobněji.
Od 2.8. jsou částečně vyloučeny koleje č. 5, 7, 9, 11 a 13 a rovněž části čerčanského zhlaví stanice a staniční koleje č. 5c, 7a, 7b, 9a a Depo v celé délce. Osobní vlaky ve směru Tábor jsou všechny vedeny vratnými jednotkami a odjíždí z jižní části 3. nástupiště z 5. koleje.
Kolejová výluka by měla podle harmonogramu skončit 18.10.2021, celá stavba pak 20.12.2021.
Postup stavby
K dnešnímu dni je vybagrovaná jáma podchodu, vybetonovaná základová deska, částečně proražena stěna současného podchodu a probíhá montáž armatur.
Vytěžená zemina a štěrk ze sneseného kolejiště jsou dočasně uloženy na složišti u depa. Zemina bude použita pro následný zásyp tělesa podchodu a štěrk se vrátí do kolejiště.
Stavba samotného podchodu ale není konečnými pracemi. Město Benešov tuto stavbu požadovalo hlavně pro zkrácení docházkové vzdálenosti do ulice Jana Nohy a dál k zámeckému parku a současně zamezit přecházení kolejiště. V této části ale dosud nebyly práce zahájeny, průchod má začínat v ose podchodu vpravo od budovy Správy tratí (viz. foto), procházet areály sběrných surovin a učiliště. Podchod tedy bude, ale zdá se, že po výstupu z podchodu bude nutné jít po účelové komunikaci areálem Správy železnic do ulice Konopišťské (pro neznalé místopisu viz. mapku pod fotogalerií).
Hotovo za cca 5 měsíců, kloubouk dolů. Super.
Vždyť tam zhotovitel nemá nic jiného na práci a stavba omezuje propustnost stanice, tak by bylo smutné, kdyby se podchod stavěl déle, než je doba potřebná z technologického hlediska.
Tak třeba podchod na Hlavaku už trvá přes rok. Jasně, není stavba jako stavba, ale prostě mít něco za pár měsíců je vždy netradiční. 🙂