Zítra, 15.června v 15:40 končí jednadvacetidenní nepřetržitá výluka z Heřmaniček do Benešova u Prahy. Cestující byli po dobu výluky přepravováni autobusy náhradní přepravy až do Sudoměřic, resp. do Tábora. Autobusů jezdilo víc než vlaků, zastávky byly přizpůsobeny cestujícím, přibyla např. v Bystřici na náměstí a ve Voticích u kina. I přesto byly spoje za osobní vlaky velice málo využívány, třeba spoj s odjezdem z Benešova v 18:33 zel prázdotou, přestože vlak je plný.
I jízdní řád byl vesměs dodržován, občas nastalo malé zpoždění vinou dopravní situace na silnicích.
Velkou nedostatečnou bych ale dal za naprosto nezvládnutou přepravu jízdních kol v rychlíkových spojích. Povinná rezervace, ale nikdo nedokázal cestujícímu při rezervování říct, zda se vejde do počtu pěti kol v přívěsu. Žádný systém, jen hádání z ruky.
Pojďme se ale podívat na stavbu. Co se mělo při výluce udělat, to si můžete přečíst v upraveném harmonogramu.
Stanice Votice se prodloužila až do zářezu k Nazdicím, nad nímž roste nový most. Nové vjezdové návěstidlo je ještě asi 200m směrem k Heřmaničkám, za ním je vložena nová výhybka 101X, která umožňuje přechod z jednokolejné tratě na novou, dvoukolejnou přeložku, dnes již ve stanici Votice. Původní stopa vypadá, jako kdyby byla opuštěna před mnoha lety a ne před třemi týdny. Také byla dokončena vlečková kolej č.105a do lomu.
Na olbramovickém zhlaví byla vložena provizorní výhybka č.200 a nové č. 111 a 112.
Bylo upraveno zabezpečovací zařízení: odjezdová návěstidla S101a, S102a byla přemístěna na přeložku před nazdický most, na sudém zhlaví jsou výhybky zabezpečeny tak, aby umožnily bezpečný posun na přeložku do Votického tunelu.
Stanice Olbramovice na první pohled vypadá jak po dopadu letecké pumy (mimochodem, tlaková láhev nalezená pod kolejí jí byla nápadně podobná). Protože provoz bude do konce podzimu realizován jen po 1. a 2. staniční koleji (+ po části 7.koleje do Sedlčan, s napojením do 1.SK), jsou ostatní koleje z větší části snesené. Kdo si pamatuje „nádražku“, tak v jejím místě stojí kontejnery provizorního staničního zabezpečovacího zařízení. Hned proti nim pod lichými kolejemi bagry hloubí podchod. Staniční budova od natáčení Haškova Švejka změnila tvář, ovšem dnes by ji asi ani pan režisér nepoznal. Na jih od ní vyrostla technologická budova, zmizelo zastřešení nástupiště u budovy, na průčelí jsou vyvázány desítky kabelů k technologii.
Úsek Tomice – Bystřice také doznal značné změny. Zmizelo torzo bývalého Hr.Opřetice (služba tady skončila v prosinci 1989). Pod ním začíná přeložka traťové koleje, od zítřka budem jezdit po budoucí 2.TK, po asi 400m se obloukem vrací na původní těleso, ovšem stále jako 2.TK, po „staré“ koleji zbyla pláň vlevo. Dlouhou rovinku k vjezdovému návěstidlu žst. Bystřice, jež bylo přemístěno zpět na správnou stranu, lemuje protihluková stěna. Za vjezdem do Bystřice je vložena provizorní výhybka č. 1X, která umožní přechod z 2.TK na 1.SK a současně vjezd mechanizace, až bude pokládána 1.traťová kolej.
_____________________________
Tím byl splněn účel této nepřetržité výluky. Na čerstvé fotografie se můžete podívat ve fotogalerii.
____________________________________________________________________________________________
Nazdar, reportáž pěkná, jenom bych chtěl upozornit na fotku býv. hr.Opřetice. Ta je focená 13.06.92, tedy dva roky po uzavření. Možná, že by to ještě šlo opravit. Díky!!
Omlouvám se. U té fotky mám špatný popis od doby, co jsem ji stáhl z netu. Popis jsem opravil
Skvela prace – moc se to uz nezmenilo, koukam 🙂
Jen bych dodal, ze finisuji i prace na moste u Jirovic – most je de facto hotov a zda se, ze napodruhe vydrzi a neprohne se 😀
Jinak drobnost – motoraky na Sedlcany odjizdeji ze stanicni koleje c.7a.
Joj! to jsem se přehmát. Dík za opravu čísla koleje