Za uplynulých 11 dní se v Bystřici dost změnilo, takže si krátce popíšem stavbu a zbytek je ve fotogalerii na konci příspěvku.
Především byla zbourána obě stavědla – v pondělí 18.6. St.2, 19.6. pak i St.1. Na „dvojce“ jsem se byl podívat při bourání, z „jedničky“ mám jen fotky „den poté“.
Od napojení na původní trať od Tomic je až ke křížení nových kolejí s kolejí provozovanou uválcovaná podkladní vrstva, na ní je navážena štěrkodrť. Pak už bude následovat štěrkové lože, do něhož se položí pražce a namontují kolejnicové pasy.
Kousek za již bývalým St.1 je dokončena polovina nového propustku, druhá polovina bude stavěna po zprovoznění nové koleje a zrušení koleje nyní provozované.
Asi 150m za propustkem je již zmíněné křížení staré koleje, pak až ke staveništi nového podjezdu je uválcovaná stabilizovaná podkladní vrstva. Tady jsem vyfotil znatelné převýšení obou polovin pláně.
Nový podjezd do ulice K letišti je v těchto dnech betonován. Stovky kubíků betonu jsou pumpou lity do bednění, pokud se podíváme od koleje, tady je již část bednění odstraněna a je vidět portál podjezdu. Podjezd bude znatelně širší než původní, je to vidět i na fotografii.
Od podjezdu až k napojení na již hotovou 2.TK do Benešova je opět uválcovaná, stabilizovaná pláň, na kterou bude navezena štěrkodrť.
V celém úseku je budováno odvodnění, jsou postavené téměř všechny brány a sloupy trakčního vedení. V následujících dnech začne výstavba peronů.
Celou fotogalerii z Bystřice od 8.5.2012 a fotografie zabezpečovacího zařízení najdete zde >>
Opět nám tedy padl zbytečně jeden vzrostlý, zdravý strom. A to jen proto, aby nám tu vyrostly „stromky“ nové, betonové – je-li snad jiný důvod, pak se omlouvám. Za každý takový strom bych nařídil vysadit 10 nových.
Tento strom by zasahoval do troleje. Je tam ještě jeden, ale jak jsem psal, majitlka nesouhlasí s poražením. Takže riziko, že do troleje jednou padne. Kdo potom bude hradit škodu, dá se jen předpokládat. Patrně jako vždy: SŽDC
Tak to vypadá, když se pracuje s plotterem a velkým bagrem a nikoli s ohleduplností. Do troleje by při troše dobré vůle projektantů mohl zasahovat kdejaký dům či fabryka… O obloucích to není, těch je na koridoru utaženějších více a zbytečně… Ať mi nikdo neříká, že s majiteli pozemků bylo dohadovací řízení ohledně optimalizace projektu na nejmenší škody a ztráty kohokoli… Na druhou stranu, je chronologicky ta trať u hospody se stromy nebo ta hospoda u trati?
Chronologicky je Restaurace U nádraží, nikoli opačně 🙂
Takže nejdřív nádraží, pak u ní vyrostla hospoda. Stromy jsou na drážním pozemku