Práce na optimalizaci trati z pražské Hostivaře k jižním portálům vinohradských tunelů jsou zhruba hotovy z jedné třetiny. V neděli 25.srpna 2019 se vrátí provoz pod železniční nadjezd v Průběžné ulici. Ve středu 27.listopadu 2019 by pak měl být oficiálně zahájen provoz čtvrtého nástupiště a staničních kolejí č.9 až 15 vršovického osobního nádraží.
Z důvodu rekonstrukce dalších částí železniční stanice bude přístup na toto nástupiště umožněn pouze nově postaveným podchodem ve směru od náměstí bří Synků (Bartoškovy ul.). Současně nebude možný přestup mezi vlaky od Vraného nad Vltavou a od Benešova u Prahy. Zda ke zprovoznění opravdu dojde v termínu dle ročního plánu výluk se teprve uvidí.
Od 22. do 27.11.2019 přibude k dlouhodobým výlukám v žst. Praha-Vršovice též výluka traťové koleje mezi Vršovicemi a Odstavným nádražím Jih (ONJ), v termínu od téhož data až do konce platnosti jízdního řádu se bude konat též výluka zhlaví směr Praha-Krč a depo kolejových vozidel (DKV) kvůli přepojení traťových kolejí do nové části železniční stanice.
V zastávkách Praha-Zahradní Město a Praha-Eden pak dojde k prodloužení nástupišť z původně plánovaných 200 m na 220 m, což v budoucnu umožní nasazení delších a kapacitnějších souprav.
Prostor za nadjezdem Průběžné ulice směrem k ulici Švehlova dostal ochranný rám, kolem kterého se bude čile pracovat dál. Ve finále zde budou dva plnohodnotné pruhy pro auta a jeden zvlášť pro tramvaje.
Schéma kolejiště stavby, platné od 12.12.2019:
Fotogalerie:
Zdroje:
- SŽDC s.o.
- www.hostivar-hlavni.rajce.net (fotografie)
Týden po rozebrání stacionárního jeřábu ve východní části přemostění Průběžné, postavili dnes nový stacionární jeřáb v západní části mostu. Probíhá dodělávka bednění východních opor mostu. Jasné, že do konce roku 2019 budou opěry hotové. Na východní opěře je už vidět rok výstavby mostu 2020.
S potěšením kvituju to prodložení peronů na ZM a Edenu. Mile mě překvapili, nečekal jsem, že se někdo bude takto angažovat.
Stačí 220 metrů na 3×471? Myslím, že 240 metrů by bylo vhodnějších. Jednotka 471 má 79 metrů. Pravda, dveře nejsou hned na začátku soupravy, ale pokud vůbec 220 metrů postačí, bude muset fíra stavět na centimetry.
Čas Slonů už minul. Budou jiné, lepší jednotky – nacpe se do nich ještě více sedaček na úkor pohodlí. Kdo chce pohodlí, tak leda v Orient Expressu nebo nějakém starém vlaku kvality TEE, první Shinkanseny apod.
No s tím tedy úplně nelze souhlasit, jelikož dle již uzavřené smlouvy projdou 471 modernizací, tudíž tady ještě pěkný řádek let složit budou. Byť ono stejně nelze očekávat, že by někde běžně jezdili až 3 spojené jednotky, vzhledem k jejich nedostatku. Ten lze totiž očekávat i poté, co by měli být sloni na S4 nahrazeni novými jednopodlažními jednotkami, což ovšem asi bude na poměrně dlouhou dobu jediný nákup elektrických jednotek pro Prahu a Středočeský kraj. Ten nedostatek nezachrání ani případný přesun nějakých slonů z Ostravy, protože je bude potřeba nasadit na S7 místo syslografů, dále po optimalizaci 231 zde ve špičkách zavést 4 páry osobáků za hodinu do Lysé a po optimalizaci 171 zavést 6 párů osobáku za hodinu až do Dobřichovic. Nicméně tedy délka nástupišť skutečně odpovídá novým dvoupodlažním jednotkám, jelikož dnes se obvykle dělají čtyřvozové jednotky, které měří právě něco mezi 100 – 110 metry, čili zdvojené akorát méně jak 220 metrů. Jejich nákup ale očekávám až ve střednědobém horizontu. Jinak ale doufám, že se prostor na cestujícího nebude oproti City Elefantu zmenšovat, jak zmiňujete, protože ve výsledku ke zvýšení kapacity stejně nedojde a dopadne to jak v Bdmteeo 296.