Aktualizováno: přidány ke stažení konečné návrhy JŘ pro tratě zařazené do PID
V mezinárodní dopravě se změní Eurotakt na jihovýchod Evropy a spojení do Bavorska
Jízdní řád 2013, který začne platit od 9. prosince 2012 a vlaky se jím budou řídit až do prosince nadcházejícího roku, již dostává zřetelné obrysy. Dojednány jsou trasy většiny mezistátních spojů a v pokročilé přípravě jsou i jízdní řády dalších dálkových a regionálních spojů podle objednávky ministerstva dopravy a krajských objednavatelů.
Nejvíce změn souvisí s rozšířením Eurotaktu směrem do Rakouska, na Slovensko a do Maďarska. V tomto směru přibudou nové vlaky EuroCity
- Johann Gregor Mendel mezi Prahou a Vídní (pojede na okraji dne časně ráno z Vídně a ve večerních hodinách do Vídně),
- Petrov z Brna do Budapešti a zpět (pojede na okraji dne časně ráno z Brna a večer do Brna),
- nový vlak Varsovia pojede v trase dosavadního vlaku Moravia nově však po trase Budapest – Bratislava – Břeclav – Ostrava – Warszawa
- dosavadní spoj Rastislav bude přejmenován na vlak Comenius a svoji trasu Břeclav – Přerov – Ostrava – Bohumín prodlouží až do / z Warszawy.
- Změní se i výchozí stanice vlaku EuroCity 378 Carl Maria von Weber, který nově pojede z Bratislavy místo Vídně
- cílová stanice vlaku EC 177 Johannes Brams, který bude z Břeclavi směřovat nově do Bratislavy místo do Vídně.
- Vlaky Polonia Warzsawa – Ostrava – Břeclav – Wien – Villach a Sobieski Warzsawa – Ostrava – Břeclav – Wien budou zachovány v nezměněné podobě.
- Ani u dalších spojů z Prahy směrem do Vídně, Bratislavy, Budapešti a Bělehradu nedochází k zásadním změnám.
V důsledku zavedení dvou nových vlaků EuroCity směrem z České republiky do / z Warszawy dojde ke změně trasy spoje Praha Praha – Warszawa. Ten nově pojede z Prahy o hodinu později, po 11. hodině, a do Prahy přijede o hodinu dříve, před 17. hodinou.
Další větší změny budou na trase z Prahy přes Plzeň do Bavorska. Současný počet vlaků a přibližné časy odjezdů a příjezdů zůstanou zachovány, všechny vlaky však pojedou nově do stanice München Hbf. (dosud dva páry spojů jedou na trase Praha – Nürnberg). Cestující ve směru Nürnberg mohou využít přípoje Schwandorf – Nürnberg nebo spojení s přestupem v Chebu.
U spojů Praha – Berlin – severní Německo a z Prahy přes Žilinu na Slovensko nebudou zásadní změny.
Zdroj: tisková zpráva ČD 20.6.2012 – 11:17
(Červnový Návrh železničního jízdního řádu 2012/13 pro tratě 190-229 ke stažení – nerealizovaný návrh)
Jízdní řád 2012/13 pro tratě zapojené do PID ke stažení
Jízdní řád 2012/13 pro trať 220 ke stažení
Jízdní řád 2012/13 pro trať 221 ke stažení
(Zdroj jízdních řádů: SŽDC)
Některé informace zasluhují zdůvodnění: Proč je zprovoznění 2.TK odloženo až na konec listopadu? Beton netvrdne tři měsíce a zabezpečení se taktéž nemontuje a netestuje takovou dobu. Na tuhle otázku se nechce nikomu odpovídat mezi odpovědnými ani mezi fandy – proč asi?
Ten jízdní řád je tragédie. Tady se vůbec nerespektuje nutnost segmentace dálkových spojů na rychlé R (Ex) využívající naplno Vmax a na pomalejší, neb častěji stavící Sp. Stačí čtyři Ex denně v jednom směru Pha-Ben-Táb-Ves-ČB po čtyřech hodinách (6:30, 10:30, 14:30 a 16:30 z Phy, JD Pha-Táb místo 1:35 jen 1:20 a mezi tím Sp stavící navíc Olb, Sob. v hodinovém (špice) až dvouhodinovém taktu. Navíc do Ben jezdí Ropid a z Táb Jikard. Nechápu, proč projíždějící R zvládne Ben-Olb za 11 minut, zatímco courák za 13. To se jako z obou zastávek navíc dostane courák z V<max do 20s stání a opět na V<max za pouhou minutu, zatímco R to profrčí s Vmax jen o DVĚ minity rychleji? Tady někdo neumí ani fyziku ani matematiku z páté obecné. Je mi na blití…
I v roce 2013 bude Pha-ČB za 2:40. To se to po všech miliardách nezrychlí ani o minutu? A to už bude dálnice Tábor – Veselí. Vlak nemá šanci.
pozn. v JŘ je i spěšný Pha – Č. Krumlov od Arrivy (samozřejmě také pomalé)
2:40, resp. 2:35? To snad ne…
Díky, ale mně by přeci jen více zajímalo, jak se v JŘ zareaguje na dostavění dvoukolejky v novém profilu mezi Benešovem a Olbramovicemi, což, jak dle postupu prací a technologických lhů vidím na půlku srpna (sabotáže různého druhu neuvažuji). Mr. Halla se ani po čtrnácti dnech nenamáhal mi na mail jakkoli zareagovat…
Na konec příspěvku jsem vložil odkaz pro stažení JŘ 2012/13 pro tratě 190-229 (včetně „naší“ 220)
Konec srpna a to pouze v jedné koleji a nejspíš s PJ padesát, protože v druhé se bude dál kutat.
Tak tak, Koudy má pravdu. 29.8. po nepřetržité výluce bude zprovozněna 1.TK z Olbramovic, všemi tunely, až za Bystřici.
2.TK pak 30.11. (letos)