
Příspěvek navazuje na v loňském roce vydaný článek ze stejného místa: Přeložka „císařské dráhy“ u Hodějovic, kde najdete i podrobný popis celé stavby.
Trasu přeložky (trať č. 199) projdeme od Č. Budějovic směrem k železniční stanici Nová Ves u Č. Budějovic, to znamená, od konce přeložky k jejímu začátku (žkm*) 210,269 – 208,890).
Pod následujícím vysvětlujícím textem najdete fotogalerii, která ukazuje místa z popisu a úplně na konci najdete mapku s vyznačením objektů z textu a fotografií.
První stavbou na kterou v současnosti narazíme je nový silniční most silnice III/15523 v délce 55 metrů, který bude překračovat přeložku trati. Kdybychom se dříve z tohoto místa podívali vlevo k současné trati, viděli bychom do poslední chvíle obývaný strážní domek, po kterém dnes již není ani památky. Byl zbořen v rámci stavby D3 počátkem srpna loňského roku. Pokračujeme dále – SO 663, což je v žkm 209,636 stavba železničního mostu přeložky nad budoucím dálničním tělesem o třech polích 26 m + 69 m + 26 m. Pole č. 2 bude řešeno jako trám vyztužený obloukem (Langerův trám). Na obr. 4 žlutá „palubovka“ je stavba dálničního přemostění Starohodějovického potoka – toto je dálniční směr Praha. Dále se blížíme přes upravovanou pláň budoucího náspu k SO 662 v žkm 209,231, což je mostní objekt v rokli nad občasnou vodotečí o rozpětí pole 14,4 m. Ohlédneme-li se směrem do Č. Budějovic, spatříme podstatnou část budované přeložky. Součástí přeložky je i revitalizace původního propustku z roku 1868 (SO 661 v žkm 208,971). Stav propustku ze západní strany v lednu tohoto roku vidíme na poslední fotografii.
*) žkm = železniční kilometr (každá trať vychází z nějakého místa a od toho místa stoupá kilometráž). Všechny body (stavby, přejezdy, návěstidla, trakční stožáry…) na železnici jsou přesně zaměřené a pro jejich polohu v běžné praxi se používá právě tato kilometráž. V železniční kartografii samozřejmě dnes i přesné GPS souřadnice, ale v praxi jen tato kilometráž.

Vůbec není zač. Vzhledem k tomu, že to mám z bydliště k první stavbě na přeložce 7 minut chůze 🙂 a pokud sem nepošle příspěvek někdo jiný, kdo se dostane do těchto končin, tak to nebude problém.
Honzo, díky. Ač nejsem nekritickým obdivovatelem těch hrůz, co se teď staví (a obzvláště té kolem ČB), věřím, že budeš pokračovat v občasné dokumentaci až do zprovoznění.