Výlukový jízdní řád od 1. srpna do 16. září 2020 (od 17.9. do 28.9. bude platit další výlukový jízdní řád v souvislosti s uzavírkou silnice do Minartic).
Je zvláštní, že tratě, které ještě tak před dvaceti až pětadvaceti lety figurovaly na seznamu lokálních tratí určených k zastavení provozu (což býval zpravidla první krok k jejich likvidaci) nebo k privatizaci, do nichž se v daném období minimálně nebo vůbec neinvestovalo ani do údržby (a připomínaly tak „zelený tunel“) nebo na nich byla výrazně omezována doprava, dnes zažívají renesanci. Samozřejmě je tomu tak dobře a časy, kdy v sobotu v pět hodin odpoledne jel poslední spoj z Olbramovic do Sedlčan jsou snad navždy zapomenuty.
A právě i tato bývalá soukromá místní dráha z dnešních Olbramovic (někdejších Votic) do Sedlčan je jedna z těch „lokálek“, která dnes zažívá svůj největší „boom“ osobní vlakové dopravy jako nikdy ve své historii. Trať, jež nese v současnosti číslo 223, se stala součástí integrovaného dopravního systému PID a již po několik let na ní probíhají intenzívní opravy a modernizace.
Nejinak tomu bude i letos a trať čeká tzv. těžká střední obnova traťové koleje v úhrnné délce 7374 m. Popis stávajícího stavu je popsán v technické zprávě:
V traťové koleji Olbramovice – Kosova Hora, jsou ojeté kolejnice tvaru „T“, vyžilé dřevěné pražce, prosedlé kolejnicové styky a sváry, špatná držebnost upevňovadel, vymačkané pryžové podložky, znečištěné štěrkové lože, nefunkční odvodňovací zařízení, poškozené konstrukce přejezdů.
V rámci technické prohlídky byl vypracován rozsah oprav, které proběhnou za nepřetržité výluky provozu na trati, přičemž původně sjednaný rozsah výluky byl kvůli objemu a náročnosti prací navýšen o dalších pětatřicet dnů.
Výluka na trati Olbramovice – Sedlčany nově proběhne v době od soboty 1. srpna do úterý 29. září 2020 a to v nepřetržitém režimu. Všechny vlakové spoje budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Ve výluce budou provedeny opravné a údržbové práce:
- výměna kolejového roštu
- výměna vadných pražců
- výměna kolejnic
- svařování
- strojní čištění a výměna kolejového lože
- oprava výhybek
- oprava bezstykové koleje
- oprava geometrické polohy koleje
- oprava odvodnění
- oprava přejezdů
Opravy železničního svršku proběhnou v následujících úsecích:
- km 0,286 až 4,700 (mezi žst. Olbramovice a zast. Vrchotovy Janovice)
- km 7,600 až 9,150 (mezi zast. Minartice a dopr. Štětkovice)
- km 13,500 až 14,910 (mezi nákl. zast. Kosova Hora a dopr. Sedlčany)
Obnova bude probíhat stejným způsobem jako v roce 2019 v úsecích u Voračic a Štětkovic, o nichž jsme psali zde.
V uvedených úsecích dojde ke snesení stávajících kolejových polí, vyčištění banketů, příkopů, stezek ad. V obloucích bude položen nový kolejový rošt z ocelových pražců tvaru „Y“, v přímých úsecích budou použity použité betonové pražce a kolejnice tv. „S49“ (část z nich bude zřejmě pocházet ze složiště v Heřmaničkách, kam dnes již rozebraná kolejová pole doputovala ze sneseného úseku trati Praha – České Budějovice u Sudoměřic u Tábora). Zřízena bude bezstyková kolej z kolejnic tvaru „S49“ ad.
Plánek trati D3 Olbramovice – Sedlčany, seznam vleček, přejezdů, přechodů a ostatních křížení dráhy s pozemní komunikací
Nechapu,k cemu jsou dnes takoveto trasy? Kdyby se misto toho radeji stavely vysokorychlostni zeleznice…
Čas těchto názorů je snad definitivně pryč, tak jako léta devadesátá, kdy někdo chtěl zrušit 70 % železniční sítě.
skvělé zprávy! Poté asi budou následovat opravy budov, Sedlčany, prý i Kosova Hora.
ještě kdyby pak do Sedlčan začalo jezdit něco modernějšího, rychlešího než „regiomouse“.
Modernějšími malými motorovými jednotkami pro takovéto výkony, bohužel, ČD zatím nedisponují. Musíme být rádi i za opravené a trochu zmodernizované 810.