Rozsáhlá obnova koleje uzavře „Sedlčanku“ na dva měsíce

Výlukový jízdní řád od 1. srpna do 16. září 2020 (od 17.9. do 28.9. bude platit další výlukový jízdní řád v souvislosti s uzavírkou silnice do Minartic).

Je zvláštní, že tratě, které ještě tak před dvaceti až pětadvaceti lety figurovaly na seznamu lokálních tratí určených k zastavení provozu (což býval zpravidla první krok k jejich likvidaci) nebo k privatizaci, do nichž se v daném období minimálně nebo vůbec neinvestovalo ani do údržby (a připomínaly tak „zelený tunel“) nebo na nich byla výrazně omezována doprava, dnes zažívají renesanci. Samozřejmě je tomu tak dobře a časy, kdy v sobotu v pět hodin odpoledne jel poslední spoj z Olbramovic do Sedlčan jsou snad navždy zapomenuty.

A právě i tato bývalá soukromá místní dráha z dnešních Olbramovic (někdejších Votic) do Sedlčan je jedna z těch „lokálek“, která dnes zažívá svůj největší „boom“ osobní vlakové dopravy jako nikdy ve své historii. Trať, jež nese v současnosti číslo 223, se stala součástí integrovaného dopravního systému PID a již po několik let na ní probíhají intenzívní opravy a modernizace.

Nejinak tomu bude i letos a trať čeká tzv. těžká střední obnova traťové koleje v úhrnné délce 7374 m. Popis stávajícího stavu je popsán v technické zprávě:

V traťové koleji Olbramovice – Kosova Hora, jsou ojeté kolejnice tvaru „T“, vyžilé dřevěné pražce, prosedlé kolejnicové styky a sváry, špatná držebnost upevňovadel, vymačkané pryžové podložky, znečištěné štěrkové lože, nefunkční odvodňovací zařízení, poškozené konstrukce přejezdů.

V rámci technické prohlídky byl vypracován rozsah oprav, které proběhnou za nepřetržité výluky provozu na trati, přičemž původně sjednaný rozsah výluky byl kvůli objemu a náročnosti prací navýšen o dalších pětatřicet dnů.

Výluka na trati Olbramovice – Sedlčany nově proběhne v době od soboty 1. srpna do úterý 29. září 2020 a to v nepřetržitém režimu. Všechny vlakové spoje budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

ODKAZ
Jiří Streit: Katastrofa aneb Ze vzpomínek tuneláře

Ve výluce budou provedeny opravné a údržbové práce:

  • výměna kolejového roštu
  • výměna vadných pražců
  • výměna kolejnic
  • svařování
  • strojní čištění a výměna kolejového lože
  • oprava výhybek
  • oprava bezstykové koleje
  • oprava geometrické polohy koleje
  • oprava odvodnění
  • oprava přejezdů

Opravy železničního svršku proběhnou v následujících úsecích:

  • km 0,286 až 4,700 (mezi žst. Olbramovice a zast. Vrchotovy Janovice)
  • km 7,600 až 9,150 (mezi zast. Minartice a dopr. Štětkovice)
  • km 13,500 až 14,910 (mezi nákl. zast. Kosova Hora a dopr. Sedlčany)

Obnova bude probíhat stejným způsobem jako v roce 2019 v úsecích u Voračic a Štětkovic, o nichž jsme psali zde.

V uvedených úsecích dojde ke snesení stávajících kolejových polí, vyčištění banketů, příkopů, stezek ad. V obloucích bude položen nový kolejový rošt z ocelových pražců tvaru „Y“, v přímých úsecích budou použity použité betonové pražce a kolejnice tv. „S49“ (část z nich bude zřejmě pocházet ze složiště v Heřmaničkách, kam dnes již rozebraná kolejová pole doputovala ze sneseného úseku trati Praha – České Budějovice u Sudoměřic u Tábora). Zřízena bude bezstyková kolej z kolejnic tvaru „S49“ ad.

Plánek trati D3 Olbramovice – Sedlčany, seznam vleček, přejezdů, přechodů a ostatních křížení dráhy s pozemní komunikací


 

4 komentáře

  1. skvělé zprávy! Poté asi budou následovat opravy budov, Sedlčany, prý i Kosova Hora.
    ještě kdyby pak do Sedlčan začalo jezdit něco modernějšího, rychlešího než „regiomouse“.

    • Modernějšími malými motorovými jednotkami pro takovéto výkony, bohužel, ČD zatím nedisponují. Musíme být rádi i za opravené a trochu zmodernizované 810.

  2. Nechapu,k cemu jsou dnes takoveto trasy? Kdyby se misto toho radeji stavely vysokorychlostni zeleznice…

    • Čas těchto názorů je snad definitivně pryč, tak jako léta devadesátá, kdy někdo chtěl zrušit 70 % železniční sítě.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*