Smíchov – Radotín: přehled plánovaných výluk

Praha-Smíchov, kolejiště. Ilustrační obrázek

Jak uvedla firma Eurovia CS na svém facebookovém profilu, byla podepsána smlouva o dílo se SŽDC s.o. „Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo), úsek Smíchov – Radotín“ za více než 3 mld. Kč.

Začátek stavby je v km 1,805 a konec stavby v km 10,561 trati č. 171 (170) Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun, která je součástí III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice SRN. Zhotovitelem je „Společnost Černošice“, sdružující společnosti EUROVIA CS, STRABAG Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic (EŽ) Praha. Doba rekonstrukce takřka devět kilometrů dlouhého traťového úseku je naplánována v průběhu od srpna 2019 do června 2022.

Více uvádí již zmíněná tisková zpráva, uvedená níže. Je však třeba uvést, že práce, kromě ve zprávě zmiňovaném zabezpečovacím zařízení a jeho úpravách, započnou, jak bývá již u těchto staveb dobrým zvykem a to tzv. „patkováním“, tj. výstavbou základů sloupů trakčního vedení (první, již oznámené předpokládané termíny výluk, uvádíme na konci článku a budou postupně aktualizovány, tak jak budou zveřejňovány investorem).

Tisková zpráva firmy Eurovia CS:

Budou rekonstruovány všechny dotčené umělé stavby, nástupiště v žst. Praha-Radotín a zřízena nová nástupiště v přesunuté železniční zastávce Praha-Velká Chuchle. Nástupiště budou přístupná pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, v žst. Praha-Radotín i vybudováním výtahů. Do žst. Praha-Radotín je zapojena i odbočná trať z Prahy-Vršovic seřaďovacího nádraží, která bude od výjezdu z tunelu rovněž rekonstruována v rámci výhledového zčtyřkolejnění tratě na výjezdu ze stanice Praha-Radotín směrem na Černošice.

V rámci stavby se optimalizují provozní parametry na současně požadovanou úroveň, čímž dojde k zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy, zajištění spolehlivosti provozu. Dojde ke zvýšení rychlosti na 100 – 130 km/hod pro běžné vlaky a na 120 – 140 km/hod pro naklápěcí soupravy. Celý úsek bude mít po skončení prací nové trakční vedení. Pro umožnění funkce nových technologických zařízení budou zřízeny mnohakilometrové silnoproudé i slaboproudé kabelové trasy, rovněž pro kompletní a komplexní rekonstrukci zařízení sdělovací techniky a vybudování zabezpečovacího zařízení 3. kategorie.

Na stavbu Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo) naváže stavba Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov a navazující úsek Praha-Radotín – Beroun, rozdělený na více staveb.

V roce 2019 jsou naplánovány především přípravné práce na zabezpečovacím zařízení. Vlastní stavební práce začnou v roce 2020 budou týkat zejména rekonstrukce obou kolejí v úseku Praha-Smíchov – Praha-Barrandov, v roce 2021 pak kolejí v úseku Praha-Barrandov – Praha- Velká Chuchle a sudé kolejové skupiny žst. Praha-Radotín. V roce 2022 budou provedeny práce v žst. Praha-Radotín na rekonstrukci liché kolejové skupiny. Stavba bude probíhat jen s nejnutnějšími krátkodobými výlukami, kdy železniční doprava bude zpravidla pouze omezena, nikoliv v celém úseku dlouhodobě nepřetržitě zastavena.

Předpokládané termíny výluk:
(bude průběžně aktualizováno – poslední aktualizace 7.9.2019)

  • 4.9. (od 7:50) až 2.12.2019 (do 17:50) – úsek Odb.Tunel – Praha-Radotín  výluka 2.traťové koleje a trakčního vedení nad touto kolejí z důvodu rekonstrukce zárubních zdí (km 6,0-6,3; 6,3-6,5; 6,7-7,0; 7,4-7,9; 8,0-8,5) a výstavby základů stožárů trakčního vedení,
  • 23., 24., 25.10.2019 (vždy od 8:30 do 18:30) – žst. Praha-Radotín 8. a 10.staniční kolej vč. trakčního vedení (8.SK od náv. Se17 po náv. L8. 10.SK od náv. Se18 po náv. Se31), krčské záhlaví a zhlaví (od návěstidla KL po návěstidla S4, S6, S8; střední od návěstidla S8 po návěstidla Se 17 a Se18) + trakční vedení nad staničními kolejemi č. 6., 6a z důvodu stavby základů stožárů trakčního vedení. Práce budou pokračovat částečně i ve dnech 26. až 28.10.2019 v liché skupině v souvislosti s výlukou 1.TK Radotín – Dobřichovice,
  • 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 19., 20., 21., 22., 23., 24., 25., 26., 27.11.2019 (vždy od 8:30 do 18:30) – žst. Praha-Radotín – viz text říjen 2019,
  • 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. a 13.12.2019 (vždy od 8:30 do 18:30) úsek Odb.Tunel – Praha-Radotín – výluka 1.traťové koleje vč. trakčního vedení a staničních kolejí č.3 a 3c, bez TV, lichá jen TV, záhlaví a zhlaví krčské navazující na 1.TK (mezi návěstidly 3L po náv Se 15, včetně
    3c.SK).
ODKAZ
Vyšehradské nádraží se (snad) konečně dočká opravy

Mimo projekt optimalizace proběhnou noční výluky ve dnech 4./5., 5./6., 6./7., 7./8. a 8./9.11.2019 vždy v době od 22:40 do 4:20 z důvodu oprav „zlíchovského“ nadjezdu. Vyloučena bude 2.traťová kolej vč. trakčního vedení mezi stanicemi Smíchov a Radotín, navazující radotínské záhlaví žst. Smíchov a dále řeporyjské záhlaví žst. Smíchov, bude zastaven provoz mezi Smíchovem a Hlubočepy.

Plánek stanice Smíchov:

Praha-Smichov_Vysehrad_Hr.Barrandov

Odkaz pro stažení souboru pdf

Plánek stanice Radotín:

Praha-Radotin

Odkaz pro stažení souboru pdf

Plánek odbočky Tunel:

Odb.Tunel_planek

Odkaz pro stažení souboru pdf


 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Luboš
Luboš
25.8.2019 12:46

Zdravím. Nemohli by jste k těm kolejovým schématům, také zveřejnit ještě všechny přílohy, na které jsou v obou kolejových plánech odkazy. Děkuji. Popřípadě je zaslat na můj e-mail, ze kterého vám přišel dotaz. Děkuji.

Luboš
Luboš
Reakce na  J.A. Halla
28.8.2019 12:01

Díky za info k mému dotazu.

bkp
bkp
23.8.2019 09:41

Trochu nechápu, úsek Chuchle – Radotín je součást žst. Radotín, nebo v tom plánu není zmíněný?

mirekk
Admin
Reakce na  bkp
23.8.2019 20:54

Ne, v plánu výluk jsou zatím jen výluky, o nichž víme. To znamená do konce roku 2019.
V citaci tiskové zprávy je napsáno: „…v roce 2021 pak kolejí v úseku Praha-Barrandov – Praha- Velká Chuchle“