(zdroj : ČTK)
Loni investovala Správa železniční dopravní cesty na jihu Čech přibližně 300 milionů korun. Letos to bude výrazně více – zhruba 1,6 miliardy korun.
Na jihu Čech bude letos pokračovat modernizace IV. železničního koridoru v úseku České Budějovice – Nemanice, zlepší se podmínky v úseku Horusice – Veselí nad Lužnicí a také mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora. Uvedl to mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Všechny stavby jsou financovány v rámci operačního programu Doprava a z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Modernizace úseku České Budějovice – Nemanice I začala v únoru 2011 a skončí v lednu příštího roku. Loni se tam investovalo 224 milionů korun. Stavba zahrnuje rekonstrukci železniční stanice České Budějovice, ve které se zřizují bezbariérové přístupy a zvýšená nástupiště pro snadnější výstup a nástup. Budou instalovány nové informační a navigační systémy.
„Uspořádání výhybek v severní části železniční stanice České Budějovice umožní v hlavních kolejích zvýšit traťovou rychlost na 100 kilometrů v hodině, v navazujících úsecích se bude moci jezdit ještě rychleji,“ popsal Tesař.
Vše se má zlepšit
V dubnu by měla být zahájena druhá část projektu modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, a to v úseku Horusice – Veselí nad Lužnicí. Nyní běží výběrové řízení na zhotovitele stavby, která by měla být ukončená v lednu 2016. V rámci stavby bude mimo jiné kompletně přestavěna frekventovaná stanice Veselí nad Lužnicí.
„Dnešní výpravní budova v zastávce Veselí nad Lužnicí bude zdemolována, pro cestující se vybudují nová nástupiště a přístřešky. Přístup na obě nástupiště bude podchodem s rampami,“ popsal Tesař. Součástí stavby je nové přemostění řek Lužnice a Nežárky a také nadjezdy nad silnicemi.
Na jaře by měla začít také modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora. Ta by měla být hotová do poloviny roku 2016. Přibude druhá kolej a změn se dočká mimo jiné železniční stanice Chotoviny. Po dokončení investic na IV. mezinárodním koridoru by lidé cestující na trati Praha – České Budějovice měli ušetřit zhruba hodinu času. Namísto 150 minut pojedou ve vlaku 90 minut. SŽDC plánuje na jihu Čech ještě dalších 11 menších staveb.
Dobrý den, zaujala mě taková věc a věřím, že mi to tady někdo dokáže vysvětlit.
Včera (17.2.2012) jsem jel z ČB do Prahy (R644). Protože se to hodně couralo (i na na poměry této trati), ze zvědavosti jsem zapnul GPS. Z ČB až do Ševětína
jsme jeli konstantně 55 km/h, přestože jsme po cestě míjeli rychlostníky určitě vyšší (myslím, že 80 nebo 90). Stejně tak z Ševětína do Veselí, kde byly
rychlostníky 90 a 100, jsme jeli 70 km/h. Takhle (max. 70) to pokračovalo celou cestu, až na vyjímku nového úseku z Doubí, kde se jelo 140. A to i u nového
úseku Votice – Benešov, kde jsme jeli konstantně 80 km/h (zde bych to asi dokázal pochopit, jestli je trať v nějakém zkušebním provozu, čeká na poslední
podbití nebo tak něco). Na traťovou rychlost jsme se rozjeli zase až ze Strančic. Podotýkám, že do Prahy jsme dojeli načas, žádné zpoždění.
Rychlostníky jsem si chtěl ověřit podle TTP, ale našel jsem jen TTP z roku 2009. Podle nich se nepletu, rychlostníky většinou 70-80-90, ale chápu, že to se mohlo za ty roky změnit k horšímu snadno.
Laicky mě napadá vysvětlení, že s ohledem na připravované práce už je jízdní řád navatován, a i když teď žádné neprobíhají, strojvedoucí před dlouhým stáním ve stanici preferuje úspornou jízdu. Nebo už se trať rozpadá tak, že je vyhlášená nějaká celoplošná pomalá jízda? A u té nové části Votice – Benešov, čeká se na nějaké „usazení“ trati, nebo ještě přetrvává „vata“ v JŘ kvůli nějakým dokončovacím pracem?
Děkuju za odpověď.
Martin.
„Dnešní výpravní budova v zastávce Veselí nad Lužnicí bude zdemolována, pro cestující se vybudují nová nástupiště a přístřešky. Přístup na obě nástupiště bude podchodem s rampami“
Tímto je myšleno co?
Tím je myšlena budova zastávky Veselí n/L, nikoli historická budova současné i budoucí železniční stanice 🙂 – viz zde :
http://maps.google.com/maps?ll=49.178207,14.701818&z=14&t=h&hl=cs