Sudoměřice – Votice: uzavírky silnic a výluky provozu

Heřmaničky 5.9.2018 -mostní estakáda. V pozadí vrtná souprava základových pilot zn. Bauer (foto: Koridory.cz)

Aktualizace dne 11.9.2018 – doplněny informace (děkujeme) a výlukové jízdní řády Os vlaků.

Poslušně hlásíme, že jsme opět zde, tolik populární a toužebně očekávané, všemi milované uzavírky a výluky. Chyběly jsme Vám, že ano? My to věděly. Vy nám taky, přátelé, moc se nám po Vás stýskalo. A věřte, bude s námi zase kopec švandy.

Sérii denních výluk zahájíme už 19. září ve čtvrt na devět ráno. A budeme Vás oblažovat náhradní autobusovou dopravou (NAD) i v další dny, nudit se s námi tedy rozhodně nebudete a to ani na státní svátek svatýho Vaška, potažmo o víkendech. A pro velký úspěch si repete dáme v listopadu (kdo nebude mít sebou sedmého lampiónek, bude z NAD vyloučen a půjde pěšky).

Tak, cestující vážení (bohužel, na kolik jste vážení se dnes už nedozvíme, bo ty stylové váhy na nádražích už nejsou), vyslechněte si hlášení, termíny výluk jsou následující:

Září 2018 (denní výluky):

  • ve všední dny 19., 20., 24., 25., 26. a 27.9. vždy od 8:15 do 15:45 hodin
  • ve státní svátek 28. a v sobotu 29.9. vždy od 11:15 do 20:05 hodin
  • o nedělích 23. a 30.9. vždy od 6:00 do 14:45 hodin

Listopad 2018 (denní výluky):

  • ve všední dny 1., 5., 6., 7., 8., 12., 13., 14., 15., 19., 20., 21., 22., 26., 27., 28. a 29.11. vždy od 8:15 do 15:45 hodin,

a ještě pozor, malé zpestření nepřetržitými víkendovými výlukami – viz dále:

Listopad 2018 (víkendové nepřetržité výluky):

  • o sobotách a nedělích 3. až 4., 10. až 11., 17. až 18.11. vždy od sobotních 11:15 do nedělních 14:45 hodin

A co že se bude všechno dít? Sice jsme o tom už psali, ale opakování je matka moudrosti, takže:

  • přijedou EŽeti (pro neznalé modrý pracovní vlak Elektrizace železnic) a budou si hrát na „sadaře“ patek (rozumějte základových patek) stožárů trakčního vedení  v místech kolizních střetů staré a nové trati v lokalitách Sudoměřice, Mezno, Jiříkovec a Mastník. Až beton ztvrdne (a s těmi plastifikátory a podobnými „srajdami“ to dnes jde setsakra rychle), tak na ně vztyčí ty stožáry (a rozhodně nepůjde o stožáry vlajkové, trenky si prosím vyvěšujte jinde, ale o stožáry TV – ne nejde o televizní stožáry, ale trakčního vedení, prostě těch drátů, co v nich je ten proud, střídavý, silný elektrický proud, kdyby náhodou někdo nevěděl),
  • v železniční stanici Heřmaničky bude provedeno přepojení kabelů od přejezdových zabezpečovacích zařízení v km 108,822; 109,130 a 109,504 a vazebního kabelu mezi řídícím přístrojem v dopravní kanceláři a stavědlovým přístrojem na stavědle St. 1, no, prostě ty káble dají na druhou stranu, na původní překážejí rýpání se v zemi,
  • v tzv. nazdickém zářezu se zpraktikuje metoda mjr. Terazkyho „Popíliť, všetko popíliť!“ Pokácené stromy se následně odvezou někam k někomu, neboť zimy jsou dlouhé a tuhé. Jestli se začne už i se sanací skalního (ehm, o skále se tu moc hovořit nedá) zářezu, to se uvidí. Co je jisté, že zmizí někdejší strážní domek č.81 i s bývalým hradlem u Arnoštovic a vůbec celé to skalisko, co na něm zdejší „Berghoff“ stojí, u Jiříkovce pak „vechtrovna“ č.78 – oba stojí v cestě nové trase,
  • v zastávce Mezno se zkrátí nástupiště na délku 100 m, nově tedy bude v km 98,349 až 98,449. A možná tu bude znovu i přejezd pro potřeby stavby … uvidíme,
  • v km 100,366 (Mezno) a v km 101,402 (Střezimíř) proběhne pokládka silničních mostních provizorií v místě stávajících nevyhovujících stařičkých kamenných silničních nadjezdů, které by ty těžké nákladní stavařské „gumokolistické krávy“ s vleky prostě neunesly (i když kdoví, možná by jsme se divili, jak fortelně je postavili italští dělníci). Jestli se zmíněná mostní provizoria postaví vedle nebo se stávající kamenné mosty částečně odbourají či zlikvidují zcela, to si stavbaři nechávají jako překvapení – mostní provizoria nebudou, problematické mosty byly nahrazeny objízdnými komunikacemi,
  • v km 98,687 proběhne demontáž protidotykových zábran na silničním mostě za zastávkou Mezno – práce budou provedeny až o jarní výluce,
  • budou zahájeny sanační práce na mostě v km 95,070 za Sudoměřicemi.

Mimoto 25. září proběhne pravidelná roční kontrola suchovodu (nezavodněného požárního potrubí) v Sudoměřickém tunelu pod jihočeským horským masívem. Aby byla kontrola důkladná, možná dorazí i cisterna ze z Plzně a dočasně se tak ze suchovodu stane pivovod, nicméně vypít tank za čtyři a čtvrt hodiny, to bude chtít opravdu velkou žízeň.

Čtěte také  Sudoměřice - Votice: tunel pod Deborečí vyrazí TUBAU

Tak a teď k těm uzavírkám pozemních komunikací pro život veselejší a zábavnější, neboť legrace není nikdy dost:

  • již o druhém zářijovém víkendu, tedy od 8. do 9.9. bude uzavřena část silnice III.třídy č. 12139 v délce asi 270 m mezi obcemi Horní Borek a Červený Újezd, zkrátka v serpentíně, lemované alejí ořešáků nad jižním (vjezdovým) portálem tunelu Deboreč nad železniční stanicí Ješetice. Důvodem je realizace přeložky nikoli pivo, ale vodovodu kvůli stavbě přeložky trati (akce proběhla).

Výše zmíněná uzavírka maximálně krátkodobě zkomplikuje víkendové cesty místním obyvatelům, co však již od 3. září více zkomplikovává dopravu, a dotkne se od 19. září i cestujících v náhradní autobusové dopravě, jsou uzavírky erární silnice I.třídy č.3 u Miličína v úseku od konce dálnice D3 po okraj obce, kde až do 8. prosince tohoto roku bude v deseti etapách probíhat rekonstrukce silnice, na které se vyřádí Skanska. Provoz je zde řízen kyvadlově silniční třísvětelnou návěstní soustavou a ve špičkách zde dochází ke zdržení v řádu desítek minut. A rychlíkové a (s)expresní autobusy NAD mají jezdit, pokud nedojde ke změně, mezi Chotovinami a Olbramovicemi právě tudy. Pro nákladní automobily vyjma místní obsluhy zemědělskou technikou platí dočasný zákaz vjezdu na silnici III/12411 ze Záhoří u Miličína k silnici I/3. Pro ostatní motoristy platí, vyjma rezidentů a místní obsluhy, zákazy vjezdu ze silnice I/3 na místní komunikace v Miličíně z důvodu zabránění objíždění rekonstruovaného úseku. Takže si to zapište do notýsků (či raději za uši) a žádné oje.ávání, zkrátka, vyčkejte, jste v pořadí.

My jsme Vám říkaly, bude to s námi veselé. Vaše výluky, věrné souputnice životem.

Jo, a abychom nezapomněly, první velká, nepřetržitá výluka, při které bude ukončen výkon dopravní služby na hradle Mezno a celá zastávka srovnána se zemí, bude zahájena v tzv. první jarní den 21.března 2019 a potrvá až do 17.dubna 2019.

Ke stažení:
Omezení provozu – uzavírka silnice I/3 Miličín
Omezení provozu – uzavírka silnice III/12139 Horní Borek – Červený Újezd

VÝLUKOVÉ JÍZDNÍ ŘÁDY (pouze Os vlaky):

VJŘ (Os) platný pouze ve všední dny 19., 20., 24 až 27.9.2018 (mimo Pá a st.sv.).
VJŘ (Os) platný pouze v neděli 23. a 30.9.2018.
VJŘ (Os) platný pouze ve dnech 28. a 29.9.2018.
VJŘ (Os) platný ve dnech 1., 5.–8., 12.–15., 19.–22. a 26.–29.11.2018.

Jak tedy patrno, pro dálkové spoje R/Ex žádný VJŘ vydán nebyl. NAD (R/Ex) bude vedena v úseku Chotoviny – Olbramovice a opačně dle platného JŘ.

NAD (Os) bude vedena v úseku Tábor – Benešov u Prahy a opačně.

Případné další aktualizace nejsou vyloučeny !

Nejsme dokonalost sama, tak nám opomenutí odpusťte a za případná doplnění předem děkujeme 🙂


Zdroje:
informace SŽDC, ŘSD, OÚ a MěÚ.

 

11 komentářů

  1. Vy jste z toho ale udělal grotesku, myslíte že je to vtipné? Není jen jster ze sebe udělal šaška a tento dosud solidní web ponížil na úroveň dětského blogu. Doteď jsem si myslel že jste solidní člověk který má jen občas výstřední názory na diskusních forech ale měním názor – šašek

    • Já tedy nevím, jak Vy, ale já jsem se docela zasmál 🙂 Je to takové příjemné zpestření (oproti obyčejnému výčtu výluk typu „od kdy – do kdy – důvod“). A vzhledem k tomu, že od toho místa pocházím, působí to na mě mile. Berte to trošku s nadhledem 😉

    • Jaky sasek? Informace zdejsou aktualni a presne,navic maji prakticky informativni charakter. Autor mel vtipnou naladu a mne to nevadi,fakta byla i tak zachovana. 🙂

  2. Jen pro upřesnění. Nepřetržitá výluka v listopadu nebude 17. – 18.11. ale o týden později tj.24. – 25.11.
    Mostní provizoria se pokládat nebudou, okolo obou mostů jsou objízdné komunikace.
    Úprava protidotykových zábran proběhne až v jarní výluce.
    Navíc ještě začne sanace mostu v km 95,070

    • Děkujeme za upřesnění.
      A protože toho zřejmě víte více,vznesu dotaz: Proč jezdí těžké nákladní automobily stavby po úzké místní komunikaci z Heřmaniček přes Číšťovice a Jiříkovec? Autobusy NAD tudy nesmí a nákladní auta s vleky ano? Neměla by dotyčná auta také jezdit jen a pouze po objízdné staveništní komunikaci od hřiště k Jiříkovci?

      • Protože komunikace ještě není hotová. Měla by být kolem 20.9. Problém byl s pozemky.
        Jinak teď musím upřesnit sám sebe. Podle změny ROV skutečně bude nepřetržka 17. – 18.11 a nikoli 24.-25.11, tedy pokud se výlukáři zase nespletli. Situace se mění každým okamžikem.

  3. I při humotném pojetí je tento web pořád podstatně kvalitnější než „konkurenční“ zdopravy.cz, což není nic jiného než bulvár a soupis názorových proudů autorů. S webem koridory.cz naprostá spokojenost- sice méně článků, za to kvalitně zpracovaných.

    • Zdopravy.cz mi prijdou velice dobre.pisi denne strucne info o cele doprave,neboji se take oslovit zodpovedne lid,tiskove mluvci atd. Za me super web. 🙂

      • No nevím, když vám autor pan Sůra automaticky maže všechny vaše příspěvky, ve kterých si dovolíte polemizovat s jeho názory… a po kvalitativní stránce se ten web blíží mnohdy spíše hledání senzací. Za mě velké zklamání.

  4. náhodou super i s dávnou vtipnosti, jsem ráda, že vůbec nějaké info mám a dávka nadhledu a humoru je potřeba, vždyť jen nadáváme 🙂

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*