Ve čtvrtek 4. října vypraví České dráhy první D1 Expressy, které budou jezdit každý všední den mezi Prahou a Brnem.
Posílí stávající dálkové vlaky, jejichž služeb využívá čím dál více cestujících. Meziročně se počet zákazníků na této relaci zvýšil v řádu desítek procent. Českým drahám se tak daří úspěšně konkurovat individuální automobilové dopravě.
„Zavedením D1 Expressů reagujeme na rostoucí poptávku cestujících, jejich význam se však ještě zvýší ve chvíli, kdy bude zahájena avizovaná rekonstrukce dálnice D1,“ říká výkonný ředitel Úseku pro obchod a marketing ČD Jiří Ješeta.
„Jízdní doba posilových spojů bude 2 hodiny a 42 minut, od nového grafikonu ji snížíme na 2 hodiny a 35 minut. Od 9. prosince tak budou D1 Expressy nejrychlejšími spoji na relaci Praha – Brno a navíc ke dvěma stávajícím párům přibude ještě třetí pár.“
Každou hodinu, ve špičce 2x do hodiny
České dráhy nabízejí mezi Prahou a Brnem po celý den kvalitní spoje kategorie EuroCity a Expres v jednohodinovém intervalu. Tyto spoje jsou sestaveny z nových nebo modernizovaných vozů ČD, rakouských ÖBB nebo maďarských MÁV. Nabízejí např. klimatizaci, gastronomické služby a podle typu soupravy také např. elektrické zásuvky pro napájení notebooků (mimo souprav MÁV) a další služby. D1 Expressy tuto nabídku doplní o nové služby a zkrátí intervaly v přepravní špičce.
D1 Express nabídne více služeb
- Vozy 1. a 2. třídy (ve 2. třídě výběr mezi oddílovým a velkoprostorovým vozem),
- Bistro s širokou nabídkou teplých i studených jídel a nápojů,
- Servis na místo v 1. třídě (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra na místo cestujících),
- Minibar ve vozech 2. třídy,
- Klimatizace,
- Oddíl pro cestující s dětmi do 10 let,
- Dámský oddíl,
- Tichý vůz pro cestující, kteří chtějí při cestě nerušeně relaxovat,
- Bezplatná wi-fi (spuštění během podzimu),
- Ve všech vozech elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, např. notebooků nebo mobilních telefonů,
- U vybraných míst sklopné nebo rozkládací stolky,
- Možnost zakoupení rezervace,
- Rychlost až 160 km/h,
Krátká jízdní doba 2 hod. 42 min (průměrná rychlost 94 km/h), od 9. 12. 2012 pak 2 hod. 35 min (průměrná rychlost 99 km/h).
Zdroj: České dráhy, a.s.
Takže ČD vítězně prohlašují, že za 75 let dokázaly zkrátit jízdní dobu Praha – Brno s bídou o půl hodiny – Slovenská Strela to tehdy jezdila za 3:08 h… Hurá!
Srovnejte a jakou dobu to jezdila auta tehdy a dnes a bude jasné kdo je vítěz.
Svatá pravda … bohužel.