Jihočeské tunely na 4. koridoru dostaly zelenou od Ministerstva dopravy

Jak již včera informoval deník Zdopravy.cz, Centrální komise Ministerstva dopravy schválila dne 13. 2. 2018 aktualizaci studie proveditelnosti úseku 4. železničního koridoru mezi Nemanicemi a Ševětínem ve variantě 3, to znamená s Hosínským (3 120 m) a Chotýčanským tunelem (4 668 m + podjezd pod dálnicí D3). 

Tabulka životnosti železničních staveb | Zdroj: SŽDC, Metodika pro hodnocení ekonomické efektivnosti

Na stavbu bylo již v minulosti vydáno územní rozhodnutí, které bylo následně napadeno. Rozhodujícím způsobem ke kladným výsledkům této varianty přispěla předloňská změna metodiky ekonomického hodnocení dopravních staveb, resp. způsob, jak se v této metodice pracuje se zůstatkovou hodnotou. Nově umožňuje rozložit návratnost do většího počtu let.

 

 

ODKAZ
Stavba Soběslav-Doubí u Tábora má za sebou rok
Upozorni mě
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Gejza
Gejza
25.2.2018 19:08

Kloubouk dolů CK MDČR, resp. zadavateli Studie proveditelnosti. Když jim to minule podle starých kritérií ekonomického hodnocení nevycházelo, nezlomili nad přeložkou pro 21. století hůl a zkusili to znovu s aktualizovanými kritérii. Ukazuje se, že ekonomické hodnocení je poměrně zbytečná formalita. Nakonec stejně rozhodne vůle zadavatele, CK MDČR, ev. politiků a ne nějaké tabulky, podle kterých by Jan Perner stavěl tak akorát koňku a ne trať sloužící už přes 170 let.

sladlu
sladlu
25.2.2018 13:18

Pendolina do Č.Budějovic jezdit asi nebudou. Je to nereálné. Všechny jednotky jsou vytížené na trati Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Košice

sladlu
sladlu
25.2.2018 12:08

Doby dojezdů:
Praha – Č.Budějovice
Praha – Tábor
Tábor – Č.Budějovice
atd

http://slideplayer.cz/slide/3290239/

sladlu
sladlu
20.2.2018 20:11

dobrá zpráva, ale jak dlouho budeme čekat?