Jak již včera informoval deník Zdopravy.cz, Centrální komise Ministerstva dopravy schválila dne 13. 2. 2018 aktualizaci studie proveditelnosti úseku 4. železničního koridoru mezi Nemanicemi a Ševětínem ve variantě 3, to znamená s Hosínským (3 120 m) a Chotýčanským tunelem (4 668 m + podjezd pod dálnicí D3).
Na stavbu bylo již v minulosti vydáno územní rozhodnutí, které bylo následně napadeno. Rozhodujícím způsobem ke kladným výsledkům této varianty přispěla předloňská změna metodiky ekonomického hodnocení dopravních staveb, resp. způsob, jak se v této metodice pracuje se zůstatkovou hodnotou. Nově umožňuje rozložit návratnost do většího počtu let.
Kloubouk dolů CK MDČR, resp. zadavateli Studie proveditelnosti. Když jim to minule podle starých kritérií ekonomického hodnocení nevycházelo, nezlomili nad přeložkou pro 21. století hůl a zkusili to znovu s aktualizovanými kritérii. Ukazuje se, že ekonomické hodnocení je poměrně zbytečná formalita. Nakonec stejně rozhodne vůle zadavatele, CK MDČR, ev. politiků a ne nějaké tabulky, podle kterých by Jan Perner stavěl tak akorát koňku a ne trať sloužící už přes 170 let.
Pendolina do Č.Budějovic jezdit asi nebudou. Je to nereálné. Všechny jednotky jsou vytížené na trati Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Košice
Doby dojezdů:
Praha – Č.Budějovice
Praha – Tábor
Tábor – Č.Budějovice
atd
http://slideplayer.cz/slide/3290239/
dobrá zpráva, ale jak dlouho budeme čekat?