
Jak již včera informoval deník Zdopravy.cz, Centrální komise Ministerstva dopravy schválila dne 13. 2. 2018 aktualizaci studie proveditelnosti úseku 4. železničního koridoru mezi Nemanicemi a Ševětínem ve variantě 3, to znamená s Hosínským (3 120 m) a Chotýčanským tunelem (4 668 m + podjezd pod dálnicí D3).

Na stavbu bylo již v minulosti vydáno územní rozhodnutí, které bylo následně napadeno. Rozhodujícím způsobem ke kladným výsledkům této varianty přispěla předloňská změna metodiky ekonomického hodnocení dopravních staveb, resp. způsob, jak se v této metodice pracuje se zůstatkovou hodnotou. Nově umožňuje rozložit návratnost do většího počtu let.
dobrá zpráva, ale jak dlouho budeme čekat?
Doby dojezdů:
Praha – Č.Budějovice
Praha – Tábor
Tábor – Č.Budějovice
atd
http://slideplayer.cz/slide/3290239/
Pendolina do Č.Budějovic jezdit asi nebudou. Je to nereálné. Všechny jednotky jsou vytížené na trati Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Košice
Kloubouk dolů CK MDČR, resp. zadavateli Studie proveditelnosti. Když jim to minule podle starých kritérií ekonomického hodnocení nevycházelo, nezlomili nad přeložkou pro 21. století hůl a zkusili to znovu s aktualizovanými kritérii. Ukazuje se, že ekonomické hodnocení je poměrně zbytečná formalita. Nakonec stejně rozhodne vůle zadavatele, CK MDČR, ev. politiků a ne nějaké tabulky, podle kterých by Jan Perner stavěl tak akorát koňku a ne trať sloužící už přes 170 let.