Návrh železničního jízdního řádu pro rok 2022

Kralupy nad Vltavou; válce s jízdními řády (foto: ŠJů, zdroj: Wikimedia Commons)

Návrh železničního jízdního řádu 2022 pro období platnosti od 12. prosince 2021 do 10. prosince 2022 pro tratě, na kterých je provozovatelem dráhy Správa železnic, státní organizace.


Konečná verze železničního jízdního řádu 2022 pro období platnosti od 12. prosince 2021 do 10. prosince 2022 pro tratě, na kterých je provozovatelem dráhy Správa železnic, státní organizace.

ODKAZ
O prázdninách začnou výluky na hlavních tratích a částečně bude zprovozněn Branický most
Upozorni mě
Upozornit na
guest
21 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Vlada
Vlada
16.6.2021 19:57

Bojim se podivat ze zjistik ze vlaky mezi Prahou Taborem a Budehovicemi nezrychlily. 🙁 doufam ze jo ale bojim bojim.

Vlada
Vlada
Reakce na  Vlada
16.6.2021 20:54

Tak jsem si to precetl a prevlada zklamani. V podatate se jezdi hur nez v roce 2017. To je katastrofa. Tolik miliard. 🙁

mirekk
Admin
Reakce na  Vlada
16.6.2021 21:46

To je ale samozřejmé. Na dvou místech probíhá stavba, Su-Vo je pomalá jizda kolem stavby. Takže se jezdí pomaleji než před začátkem stavby. Zrychlení bude až asi od GVD 2022/23 to už bude hotové Su-Vo. Ale osobáky, pokud budou dál jezdit Regíny nemaji jak zrychlit. Maximálně 4 minuty z Tábora do Benešova až odpadne křižování. Regína víc než 80 neudělá ani na nové trati

Vlada
Vlada
Reakce na  mirekk
16.6.2021 23:10

Jj vim ze se porad stavi ale stejne. Cekal jsem zrychleni uz ted, kdyz i vlaky v roce 2017 mely o kousek rychlejsi casy. 🙁 po dostavbe vrsovic jsem doufal ze se to trochu projevi a ono nic.

simba
Autor
Reakce na  mirekk
19.6.2021 19:59

Tihle Mladí a neklidní 🙂

Vlada
Vlada
Reakce na  simba
20.6.2021 23:48

Tak mladej uplne nejsem a neklidnej taky ne. 🙂 Jen jsem doufal, ze vlaky proste zrychli na uroen odpovidajici 21. stoleti. Bohuzel neni zajem 🙁 tak snad o rok pozdeji to vyjde konecne

jirka
jirka
Reakce na  Vlada
17.6.2021 11:50

No vlaky jezdí pomaleji než by nyní mohly. Myslím že jedním z důvodů jsou zastaralé lokomotivy a vozy z dob NDR které nezvládají ani těch 160 km/hod, na místech kde je jezdit možné a to prý budou úseky ty co se staví i na 200..to jsem zvědavý jestli na jih bude jezdit pendolino které to jediné umožňuje.

Upravil před 3 let jirka
Vlada
Vlada
Reakce na  jirka
17.6.2021 23:12

Pendolino Bednarik rezolutne odmitl. Bohuzel pry CD planuje jen vlaky na 175 km v hod. Zacina z toho byt fraska. 🙁

simba
Autor
Reakce na  Vlada
19.6.2021 19:49

Pendolino na, za drahé peníze, napřímené trati postrádá smysl.

jirka
jirka
Reakce na  simba
21.6.2021 13:34

a proto ho raději nechávají odstavené .V Praze, je vídávám jak bezpriozorně postávají na kolejích u Vršovic.

simba
Autor
Reakce na  jirka
19.6.2021 19:48

Ono by bylo potřeba říci, že toto zjednodušování je k ničemu. Vozy vyrobené v NDR v 80.letech 20.století zvládají díky podvozkům GP200 (Görlitz Praha 200 km/h) „stošedesátku“ naprosto s přehledem. Starší nikoliv (dnešní „A“/“B“ a jejich deriváty). Pro ty je i 140 už nebezpečná a mezi novodobými berlínskými zdmi příliš ticha nepřinášejí.

rory2k
rory2k
16.6.2021 09:32

Tak doufejme, že navrhovaný stav pro trať 220 bude platit do zahájení zkušebního dvoukolejného provozu v úseku Sudoměřice u Tábora – Votice a poté (po 31.8.2022) bude updatován…

mirekk
Admin
Reakce na  rory2k
16.6.2021 11:48

Nemyslím si, že by se grafikon měnil v průběhu platnosti. Jak by se řešily návazné vlaky? Navíc – stavba nekončí otevřením trati, ale až dokončení je daleko později.

simba
Autor
Reakce na  mirekk
19.6.2021 19:51

Přesně tak. Ani v případě dokončení a zprovoznění jiných staveb se tak v průběhu jednoho GVD tento neměnil (vzpomeň na VoBen).

Vlada
Vlada
Reakce na  rory2k
17.6.2021 08:25

Rory2k: take v to doufam.nema vubec smysl na nic cekat. Vlaky musi zrychlit dojezdovou dobu aspon o 12 minut oproti navrhovanemu grafikonu.jinak mi to prijde jako vyhozene miliardy absolutne k nicemu.

jirka
jirka
Reakce na  Vlada
22.6.2021 09:35

klídek a tabáček, nikdo železničáře nehoní..jo osazení samovratů ve Štětkovicích na sedlčance taky žádný vliv – jízdní řád je stále stejný 🙂

simba
Autor
Reakce na  jirka
24.6.2021 18:14

Ony by měly mít na rychlost vlaků a jízdní dobu nějaký zásadní vliv? Safraporte. Olbramovicím by těch pár minut stejně nepomohlo – aby byly přípoje k rychlíkům a od nich z obou směrů by se muselo udělat něco s jejich JŘ, třeba jejich sjíždění kolem XX:30, jako už před lety a dva motory, pendlující na Sedlčance (alespoň v současné podobě, příp. po celý den ve všední dny).

Upravil před 3 let simba
jirka
jirka
Reakce na  simba
28.6.2021 08:41

Vliv by mít měly i to tak bylo prezentováno – zkrácení čekací doby. Co je na tom nelogického? Doba jízdy Olbra – Sedlčany když se zkrátí o 5 minut. Co se týká JŘ to je kapitola pro psychiatra – předloni jsem si vyměnil pár mailů s nějakým pánem na kraji a vyplynulo z toho to že ..je to takto zaběhnuté, nebudeme nic měnit, my myslíme za vás a víme co je pro vás nejlepší …atd..

Upravil před 3 let jirka
simba
Autor
Reakce na  jirka
29.6.2021 19:46

5 minut, vzhledem k jízdnímu řádu R na hlavní trati, ničemu v současnosti nepomůže. Počkejme do zprovoznění přeložky a JŘ 2022/23. To více jak desetileté zpoždění výstavby 4.koridoru stejně už nedoženete 🙂

jirka
jirka
Reakce na  simba
7.7.2021 08:54

jaký JŘ? co by nepomohlo? sedět ve vlaku o 5 min méně neni nic? Mlžete být o 5 min dřív doma nebo na pivu!

simba
Autor
Reakce na  jirka
9.7.2021 21:12

Jako vtip dobré, ale jinak musí být návaznost lokálky na spoje na hlavní trati a nejlépe na oba směry (dosud chybí především ve směru od/do Tábora a Českých Budějovic). Nějaké urychlení lokálky by začalo mít význam až po dokončení koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Tady to však spíše vykompenzuje samotné zrychlení právě dokončením zmiňovaného koridorového úseku – teoreticky by tak konečně opět po letech mohla být návaznost Sedlčanky k rychlíkům do obou směrů.